הרחקה בת שלושה משחקים וקנס כספי לקשר מכבי ת"א פארפה גיאגון, שהורשע בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל לאחר שקילל את השופט אוראל גרינפלד במשחק הפלייאוף נגד מכבי חיפה. הטענה כי לא זכה להגנה מצד צוות השופטים, ששמעו לדבריו קריאות גזעניות שהופנו כלפיו, נלקחה בחשבון אולם לא הביאה לזיכויו. הקבוצה נקנסה ב-20 אלף שקל בעקבות שימוש אוהדים באמצעים פירוטכניים.
"מדובר בשחקן זר שמשחק בישראל ארבע שנים, מאז שהוא בן 18", אמר עו"ד עידן אלטר, שייצג את גיאגון בדיון. "אין לו כל עבר שיפוטי. יש כאן נסיבות מקלות כי הושמעו נגדו קריאות גזעניות מיציע אוהדי מכבי חיפה. הוא ציפה להגנה מצוות השיפוט ומכאן התסכול. הוא כבר הורחק למשחק אחד. לדעתנו יש מקום להסתפק בעונש זה".
1 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן כדורגלן מכבי חיפה פארפה גיאגון כדורגלן מכבי תל אביב
דניאל סונדגרן כדורגלן מכבי חיפה פארפה גיאגון כדורגלן מכבי תל אביב
"חוויה קשה". גיאגון מול סונדגרן ומכבי חיפה
(צילום: ראובן כהן)
כאמור, הדיין גיורא לנדאו, קיבל חלקית את הבקשה. "עם כל הצער בכל הקשור לקריאות כלפיו, אין בכך כדי להצדיק ההתנהגות כזו כנגד שופט. אני מרשיע אותו וגוזר עליו - הרחקה לשלושה משחקים וקנס בסך 3,500 שקל - תוך התחשבות בחוויה הקשה שחווה נקבע".
כזכור, ערן זהבי הגיב לנהמות שספג חברו לקבוצה במהלך ההפסד 3:1 למכבי חיפה. "אותם אלה שהתלוננו על נהמות גזעניות לעבר שחקן אחד, לא מתלוננים על נהמות לשחקן אחר", כתב הכוכב בחשבון האינסטגרם שלו. "על קריאות אנטישמיות כלפי ישראלים בחו"ל המדינה הייתה גועשת. אבל בישראל, גזענות מסוג זו או קריאות של שואה הן תופעות שבועיות. בואו נפסיק להתבייש. בואו נגיד כולנו די, ונפסיק"