מהעונה הבאה (2021/22) הקבוצות הישראליות לא ישתתפו בליגה האירופית, כך הודיעה אופ"א היום (שלישי) להתאחדות לכדורגל, לרגל כניסת המפעל האירופי החדש והשלישי בחשיבותו, הליגה האזורית.
ליגת העל עדיין תשלח ארבע נציגות למפעלים האירופיים השונים, כשהאלופה תמשיך כרגיל במוקדמות ליגת האלופות (סיבוב המוקדמות הראשון), אך שלוש האחרות ישתתפו בליגה האזורית ולא בליגה האירופית.
3 צפייה בגלריה
משרדי אופ"א בניון
משרדי אופ"א בניון
משרדי אופ"א בניון
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש מאוכזבים
שחקני ב"ש מאוכזבים
לא עוד ליגה אירופית. שחקני הפועל ב"ש
(צילום: אורן אהרוני)
המשמעות היא שמחזיקת הגביע והקבוצות שסיימו במקומות השני והשלישי בעונה הנוכחית יחלו את דרכן האירופית בסיבוב המוקדמות השני של המפעל החדש.
בהודעה נכתב שבמקרה שזוכת הגביע היא האלופה היא לחילופין אחת מהקבוצות שסיימו במקומות השני או השלישי, מי שתקבל את הכרטיס הנוסף היא הקבוצה שסיימה במקום הרביעי בטבלה.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב חוגגת עם צלחת האליפות
מכבי תל אביב חוגגת עם צלחת האליפות
האלופה תמשיך במוקדמות הצ'מפיונס. מכבי תל אביב חוגגת
(צילום: עוז מועלם)
האלופה תחל את דרכה במוקדמות הצ'מפיונס כבר בתחילת חודש יולי (6 או 7 בחודש) והגומלין שבוע לאחר מכן, ושאר הקבוצות יפתחו את עונת 2021/22 באופן רשמי ב-22 ביולי, כשהגומלין ייערך ב-29 ביולי.
הסיבה להקמת המפעל השלישי הוא השינוי בפורמט הליגה האירופית, שתצטמצם ל-32 קבוצות, בניגוד ל-48 כיום. כדי לעלות לשלב הבתים של הליגה האיזורית, קבוצות ליגת העל יצטרכו לעבור שלושה סיבובי מוקדמות, ואחריהם ישובצו בשלב בתים שיכלול 32 קבוצות.
ראוי לציין שהאלופה הישראלית עשויה לשחק בליגה האירופית, הכל תלוי באיזה סיבוב מוקדמות היא תודח - אם כבר בסיבוב הראשון, היא תמשיך את דרכה בליגה האיזורית, אך מהסיבוב השני היא תשחק במוקדמות הליגה האירופית. כמובן שהדחה בשלב הפלייאוף של מוקדמות הצ'מפיונס ייתן את הכרטיס לשלב הבתים בליגה האירופית, בדיוק כמו הפורמט הנוכחי.