מהומה גדולה ויוצאת דופן על הדשא לאחר השריקה לסיום הדרבי בסמי עופר בו ניצחה מכבי חיפה 0:2 את הפועל חיפה. בקטטה האלימה השתתפו שחקנים ואנשי צוות משני הצדדים שהמשיכו בעימות מספר דקות והוא זלג גם לחדרי ההלבשה.
האירוע החל כאשר סאן מנחם בעט בחוזקה את הכדור לאחר השריקה ורץ לחגוג באיזור הספסלים. מצילומי הטלוויזיה נראה כאילו הוא חגג בהפגנתיות מול אנשי הפועל. שחקני האדומים לא אהבו זאת - ובתוך זמן קצר התפתח האירוע האלים והמכוער.
3 צפייה בגלריה
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
(צילום: עוז מועלם)
מלבד מגן הירוקים, בלטו לרעה בתקרית גם עדן בן בסט וגל אראל מהצד האדום וכן עאיד חבשי, שהוחלף עוד במהלך המחצית הראשונה בגלל פציעה ויש חשש לשבר בידו, ואחרים מהצד המנצח. מנכ"ל מכבי חיפה, אסף בן דב, אף הושלך אל הריצפה במהלך האירוע ובצד של הפועל חיפה טענו שהוא זה שתקף אותם.
צוות השיפוט בראשות לירן ליאני בדק את האירועים במצלמות ה- VAR במשך דקות ארוכות וצפוי להגיש דוח חמור. מספר שחקנים ביניהם בן בסט, אראל, חבשי, מנחם ופלאניץ' יעמדו קרוב לוודאי לדין ועשויים לספוג עונש הרחקה ממספר משחקים.
3 צפייה בגלריה
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
אירוע מכוער
(צילום: עוז מועלם)
קפטן הפועל חיפה, גל אראל, היה נסער בסיום ואמר דברים קשים: "בושה למועדון כדורגל מכבי חיפה שתמיד אומר 'המועדון לפני השחקן'. המנכ"ל שלהם, אסף בן דוב, ירד למגרש כמו אחרון הפרחחים והרים ידיים. במכבי חיפה צריכים להתבייש. תעודת עניות לכדורגל הישראלי שמנכ"ל תוקף שחקנים. יש לי צילומים שמעידים על כך שהוא תקף אותי ואני שוקל לנקוט בצעדים משפטיים. אי אפשר לצפות מאיתנו שנשב על הספסל ושחקן יריב יצעק לעברנו 'סמרטוטים עופו הביתה'.
אראל הוסיף: "בסוף המשחק במקום לשמוח כמו ספורטאי אמיתי עם החברים שלו, סאן מנחם צעק לנו 'עופו הביתה סמרטוטים'. כשניצחתי דרבי אף פעם לא הגעתי לספסל היריבה וקראתי להם 'סמרטוטים'. בצוות שלנו כולם ניסו להרגיע את העניינים. סאן מנחם הדליק את כל האווירה. לא חושב שיכולנו להגיב בצורה אחרת לקריאות ששמענו בסיום".
3 צפייה בגלריה
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
(צילום: עוז מועלם)
במכבי חיפה פרסמו תגובה לאירועים: "תגובתנו לגל אראל: אסף בן דב ירד להפריד. שחקן שמתנהג כאחרון האוהדים ראוי ולא ילין. ניצחנו, חגגנו והותקפנו". לאחר מכן פורסמה הודעה נוספת הקוראת להרגיע את הרוחות: "בהמשך לאירוע הערב לא כך אמור להסתיים משחק כדורגל. אין מקום לאלימות בספורט. מדובר באירוע מיותר, אנו כמועדון מגנים כל סוג של אלימות וכמובן לזו שהיינו שותפים לה הערב. אנו קוראים לכל הצדדים להרגיע את הרוחות בתקווה שמקרה כזה לא ישוב".
גם נטע לביא דיבר מהצד השני: "לא ראיתי כלום ואני לא מדבר על שחקנים אחרים. הם באו ורבו והם התחילו בקטטה. חיפה ירוקה ואנחנו מתקדמים הלאה. אלו לא תמונות נעימות לכדורגל הישראלי. הם יכולים לבוא בטענות לעצמם. בדרבי הקודם הם התגרו בנו על המגרש וברשתות החברתיות". קודם לכן גינו שני מאמני הקבוצות את האירוע, אך שניהם טענו כי לא ראו כיצד המהומה התחילה.
מי שצייצה בטוויטר עקיצה שכוונה כלפי בעלי מכבי חיפה, יעקב שחר, היא אלונה ברקת. בעלי הפועל באר שבע כתבה: "מעניין כמה כרטיסי טיסה יונפקו היום", ורמזה לביקורת של שחר על ז'וזואה לאחר תקרית היריקה במשחק מול מכבי תל אביב.
תגובת מינהלת הליגה לאירועים: "אנו מצפים משחקני הקבוצות ובעלי התפקידים לנהוג באופן ספורטיבי במהלך המשחק ובסיומו ולא להרוס את חווית המשחק, במיוחד בימים אלו, בהם יושבים מאות אלפי אוהדים בבתים וצופים במשחק בשידורי הטלוויזיה. ‏אירוע מכוער כזה פוגע בכדורגל הישראלי ואנו רואים בחומרה את התנהלות כל המעורבים ומתכוונים לפעול בעניין. אנו מתנצלים בפני האוהדים ונפעל על מנת שאירועים מסוג זה לא יישנו".