ארז פפיר, שופט הדרבי התל-אביבי בגמר גביע המדינה ומשקיף המשחק, עבדו עד השעות הקטנות של הלילה כדי להשלים את דוח השיפוט החריף של המשחק. הדוח שיוגש הבוקר (חמישי) עשוי להוביל להרחקה ממושכת של מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר ועוזרו סלים טועמה, שביצעו תנועות מגונות לעבר יציע אוהדי מכבי ת"א במהלך ההארכה.
השניים הורחקו מיידית על ידי פפיר ויעמדו בשבוע הבא לדין משמעתי בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. השופט מתכוון גם לציין בדוח כי קלינגר השתולל עוד לפני שהוחלט לפסול את שער השוויון של האדומים לקראת סיום ההארכה, וגם לאחר ההחלטה.
5 צפייה בגלריה
הבלגן בגמר הגביע
הבלגן בגמר הגביע
קלינגר משתולל
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
מופע הפירוטכניקה של אוהדי הפועל ת"א
מופע הפירוטכניקה של אוהדי הפועל ת"א
ההתנהגות שלהם צוינה בדוח. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
וגם שלהם. אוהדי מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
במהלך הבלגן על הדשא, נרשם גם עימות בין מנהלי הקבוצות, יואב זיו (מכבי ת"א) ודודי מגן (הפועל ת"א), וכן חילופי דברים בין שחקני שתי הקבוצות. הדוח של פפיר ומשקיף המשחק ארוך מאוד וכולל בין היתר אזכור לקריאות "טועמה מחבל", שנשמעו מכיוון יציעי אוהדי מכבי ת"א מנגד, אוהדי הפועל ת"א שרו "שתהיה שואה למכבי".
בדוח יצוין גם כי במהלך ההארכה נזרקו בקבוקים וחפצים לעבר הספסל של הפועל ת"א וכי אוהדי הצהובים שרקו בוז כאשר נשיא המדינה, רובי ריבלין, עלה לבמה לטקס חלוקת המדליות והענקת הגביע. עשרות מאוהדי מכבי ת"א גם פרצו לדשא על מנת לחגוג עם השחקנים לאחר השריקה וההנפה.
מנכ"ל הפועל ת"א לשעבר, אמיר לובין, צייץ על אירועי המשחק וממש לא חסך בביקורת כלפי השופט והיריבה העירונית: "תגיד ארז פפיר, אם אתה כזה שופט קפדן שמוכן להכריע משחק גמר על ספק עבירה במרכז המגרש, איך אתה והמשקיף התעלמתם מהקריאות הגזעניות נגד טועמה? לא שמעתם? גם כאן צריך VAR או שהפחד ממכבי משתק? למיץ׳ גולדהאר הנאור והמחנך: יש מכנה משותף לבית"ר ירושלים ומכבי ת"א. שתי הקבוצות היחידות בליגת על בלי שחקן ערבי".

הבלגן בהארכה

המשחק היה חם עוד לפני שריקת הפתיחה עם תצוגת עידוד מצד שני הקהלים. מספר דקות לאחר תחילת השריקה אוהדי הפועל ת"א זרקו אבוקות לדשא וכמה דקות מאוחר יותר היו אלה האוהדים הצהובים.
הסערה הגדולה הגיעה בתוך הדקה ה-115 של ההארכה, כאשר שי אייזן כבש שער שוויון ואיזן ל-2:2. ארז פפיר נקרא לצפות במהלך שוב במערכת ה-VAR, ולאחר בדיקה קצרה החליט לפסול אותו בטענה לעבירה של אייזן על דור פרץ בתחילת המהלך.
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר נגד אוהדי מכבי תל אביב
ניר קלינגר נגד אוהדי מכבי תל אביב
התנועה המגונה של קלינגר
(צילום מסך)
5 צפייה בגלריה
סלים טועמה
סלים טועמה
סלים טועמה עם אצבע משולשת לקהל מכבי ת"א
(צילום מסך)
השחקנים באדום עטו על פפיר ודרשו ממנו לחזור בו מהחלטתו. קלינגר התפרץ לדשא וצרח על השופט, כשהוא מנופף בידיו והיה עצבני במיוחד. גם עוזרו סלים טועמה היה שם איתו. אוהדי מכבי ת"א בשער 11 החלו לקלל את קלינגר (שבעברו היה קפטן מכבי ת"א), והוא גם ספג כרטיס אדום. מאמן הפועל ת"א הגיב בתנועות מגונות לעבר היציע הצהוב וגם טועמה הוסיף תנועה מגונה משלו.