"תודה של שנתיים נפלאות, אני אוהב אתכם והייתם נהדרים", ולדימיר איביץ' כינס אתמול (שני) את שחקני מכבי ת"א לקראת האימון לפני המשחק הערב (21:00) מול הפועל באר שבעף וסיכם איתם שנתיים. "הייתה לנו תקופה מצוינת ביחד ואתם צריכים להמשיך אותה".
איביץ' דמע במהלך שיחת הסיכום שלו עם השחקנים. "אני עוזב מועדון גדול יחד עם כל הצוות שלי. אעקוב אחרי כל אחד מכם. בואו נשבור במשחק נגד באר-שבע את השיא של העונה שעברה, אסור לנו להפסיד במשחק האחרון, אני רוצה לסיים עונה מושלמת".
4 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
איביץ'. בכה בפעם הראשונה בחיים?
(צילום: עוז מועלם)
איביץ' יעזוב את הארץ מחרתיים לביתו בסלוניקי, כשמכבי תחזור לאימונים בתוך עשרה ימים, כשבתחילת אוגוסט גביע הטוטו כבר ייצא לדרך וב-18 באוגוסט אמורה הקבוצה, במידה ותוכל בכלל בעקבות מגפת הקורונה, לשחק בסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות.
על פי ההערכות, מכבי כבר מינתה מאמן זר שעוקב אחרי הקבוצה תקופה לא קצרה. בסרביה הועלתה שוב המועמדות של וליקו פאונוביץ', שאימן בארבע העונות האחרונות את שיקגו פייר מה-MLS, אותה עזב בנובמבר 2019. לאחרונה פורסם כי הוא במו"מ עם פנאתינייקוס, אך לא הושג עדיין הסכם בין הצדדים.
4 צפייה בגלריה
וליקו פאונוביץ' על הקווים
וליקו פאונוביץ' על הקווים
פאונוביץ'. יגיע?
(צילום: AP)

מהפכה בסגל בעונה הבאה

"לא קיבלתי שום הצעה, אז איך סיכמתי?", ענה אייל גולסה בהתכתבויות עם אוהדים והמשיך את אי הוודאות סביבו לקראת העונה הבאה. ההערכה היא כי כל הזרים יעזבו. ז'איר אמאדור סיכם בסראגוסה, אנדרה ז'רלדש אינו מעוניין להישאר, אנריק סבוריט כבר מחפש אלטרנטיבות וצ'יקו אופאדו לא בתוכניות המקצועיות. שחקנים שסיימו חוזים כמו גולסה, איתי שכטר או שרן ייני, כלל לא קיבלו הצעות עד כה, כשהיחידים שברור שימשיכו הם השוער דניאל טננבאום ואבי ריקן, שהוחלט לממש את האופציות עליהם. גם טל בן חיים החלוץ, שהוזכר כאופציה לחיזוק, עדיין לא קיבל כל הצעה.
אחרי שעות ארוכות של ניסיון לתפוס את מוקד משרד הבריאות, אייל גולסה, אבי ריקן ואיתן טיבי שוחררו מהבידוד. גולסה וריקן הספיקו להגיע לאימון, טיבי איחר להגיע לאימון המסכם.
4 צפייה בגלריה
גולסה
גולסה
גולסה. מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)

מה יעלה בגורל מיכה ואצילי?

דור מיכה ועומר אצילי, בניגוד לעמדת פרקליטיהם, החליטו לחשוף אתמול את שמותיהם כחשודים בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", ולא להיגרר לערעור בבית המשפט העליון בנוגע להשארת צו איסור הפרסום. הם עשו זאת מכמה סיבות: אחת מהן הייתה קשורה לאמירות של השופטים בדיוני הסרת צו איסור הפרסום, שישנם סיכויים קלושים להליך פלילי. השנייה הייתה לנצל את סיום עונת הכדורגל היום, ושהסיפור לא יגלוש לעונה הבאה.
"הנערות הטעו אותנו מהיום הראשון לגבי גילן", סיפר אחד השחקנים בשיחה עם מקורביו. "הן אמרו לנו שהן בנות 18 אוטוטו, אין סיכוי שאם היינו מודעים לגיל שלהן היינו חושבים אפילו לרגע שיקרה משהו בינינו. מעולם לא קרה לי דבר כזה, ובדיעבד הייתי מרוסק כל התקופה הזו. זה פגע בי בכל צורה". השחקן השני בפרשה אמר לאחד מחבריו לקבוצה: "לא הייתה שום התעסקות בנושא של אלכוהול, כל הסיפורים שהועלו בתקשורת לא היו נכונים. הוטענו לגבי גילן, בטח שלא פגענו בהן בשום דרך".
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מיכה ואצילי. סאגה משפטית מול מכבי?
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שתיק החקירה הועבר לפרקליטות, וכשעונת הכדורגל תסתיים מבלי כמובן שהשניים יהיו חלק מהסגל של מכבי הערב מול ב"ש, אחרי שהוציאה אותם לחופשה, הנושא יועבר לטיפול המועדון. מי שיקבל את ההחלטה לגביהם הוא אך ורק הבעלים מיץ' גולדהאר. יש לציין כי מדובר בשניים מהמרוויחים הגדולים ביותר באלופה, כ-450 אלף דולר לעונה, כל אחד מהם. מבחינת השניים, ההחלטה לחשוף את שמותיהם נבעה גם מתוך רצון לחזור לאימונים ממש בימים הקרובים לקראת העונה הבאה. במידה שתתקבל החלטה שלא לאפשר להם לחזור, או לשחררם לאלתר מסיבות מוסריות/אתיות, נראה כי יהיה קרב משפטי בין הצדדים.
אוהדי מכבי ת"א מתכננים לשניים מפגן תמיכה, ייתכן שזה יקרה בתחילת העונה במידה שיגיעו לאימונים, או מתחת לביתם. לאחר שהפרקליטות תפרסם את החלטתה, גם במינהלת ובהתאחדות ישקלו כיצד לנהוג בשניים תחת התקנון האתי.