קפטן בית"ר ירושלים אופיר קריאף והנאמן עו"ד יצחק יונגר, לפני הדיון בבית המשפט
(צילום ONE)

בתום דיון ממושך בבית משפט השלום בראשון לציון, ההחלטה הגורלית בעניין בית"ר ירושלים נדחתה למחר (חמישי) ב-11 בבוקר. הנאמן בבית"ר מטעם משה חוגג, עו"ד יצחק יונגר, הציע מתווה חדש כדי לאפשר את מכירת המועדון לידי ברק אברמוב, הכולל פריסה לתשלומים עתידיים של מעט יותר ממחצית סכום הערבויות שדרשה המשטרה (11 מיליון ש"ח בסך הכל). עם זאת, לפי פרקליטו של אברמוב, ההסדר המוצע אינו מאושר על ידי הבעלים המיועד.
לפי ההצעה שנשקלת, 5 מיליון שקל ישולמו באופן מיידי במועד העברת הזכויות ויופקדו ביחידת החילוט, ושאר הסכום – 5.25 מיליון – ישולמו ב-24 תשלומים שווים החל מ-1 בספטמבר 2023. לשם הבטחת התשלומים, יינתנו המחאות לפקודת יחידת החילוט, יירשם שעבוד על הזכות של החברה להשתמש בשם בית"ר ירושלים ועל כל סימני המסחר של הקבוצה, ובמקרה הצורך יינתן ליחידת החילוט גם שעבוד על כל זכויות הקבוצה ממינהלת הליגה בגין שידורים. לכך יהיו שני שעבודים קודמים – אחד שחל על כל הקבוצות לטובת ההתאחדות לכדורגל, והשני למס הכנסה.
8 צפייה בגלריה
משה חוגג בדיון
משה חוגג בדיון
משה חוגג מגיע לדיון
(צילום: יריב כץ)
הדיון עסק בערעור שהגישה בית"ר על דרישת המשטרה מאברמוב להציב ערבויות של 11 מיליון שקל כתנאי לאישור רכישת המועדון ממשה חוגג. הוא נקבע תחילה ל-7 באוגוסט, שלושה ימים בלבד לפני הדד-ליין שקבעה ההתאחדות לכדורגל להשלמת העסקה והעברת התקציב של בית"ר לעונה הקרובה, אך הוקדם בעקבות בקשה דחופה מצד המועדון, בשל לוח הזמנים הצפוף. משה חוגג הגיע לדיון, ברק אברמוב לא הופיע ועו"ד רועי רוזן ייצג אותו בהליך.
8 צפייה בגלריה
הנאמן יונגר לוחץ את ידו של חוגג
הנאמן יונגר לוחץ את ידו של חוגג
הנאמן יונגר לוחץ את ידו של חוגג
(צילום: יריב כץ)
לטענת המשטרה, ההחלטה בנוגע לערבויות נועדה למנוע מצב שבו כספים שיועברו במסגרת העסקה עם חוגג יגיעו לידיים חיצוניות ולא ייכנסו לקופת החילוט. מה שהקפיץ אותה בהסכם בין אברמוב לחוגג היא ההחלטה של אברמוב להציב ערבויות אישיות לטובת חוב לארבעה נושים, מה שנחשב מבחינתה להעדפת נושים.
החוב המדובר, בגובה 11 מיליון שקל, הוא כלפי שותפיו של חוגג בחברת "סינגולריטים", שהלוותה למועדון 34 מיליון שקל. חוגג, שמחזיק ב-68 אחוז ממניות החברה, ויתר לכאורה על החוב כלפיו, כ-23 מיליון שקל, אך חלקם של שותפיו נותר בעינו ואותו אמור אברמוב לכסות במסגרת רכישת בית"ר. במשטרה מנסים להבהיר מדוע בחר חוגג לוותר על החוב העצום, ומעוניינים להבטיח כי הסכום שעליו התחייב אברמוב לא יגיע לידיים הלא-הנכונות. נוסף על כך, המשטרה דורשת גם כי העברת הבעלות על הקבוצה תושלם סופית רק בעוד שלוש שנים, אחרי שישולמו כל הכספים במסגרת העסקה.
8 צפייה בגלריה
מוני ברוש ומשה חוגג מתחבקים
מוני ברוש ומשה חוגג מתחבקים
מנכ"ל בית"ר ירושלים, מוני ברוש, מתחבק עם משה חוגג לפני תחילת הדיון
(צילום: יריב כץ)

מהלך הדיון

13:00: משה חוגג הגיע לדיון עם עורך דינו משה מזור. לפני שנכנס לבית המשפט ספג קללות מכמה עשרות אוהדי בית"ר שהגיעו למחות נגדו. גם הנאמן בבית"ר מטעמו של חוגג, עו"ד יצחק יונגר, וקפטן הקבוצה אופיר קריאף הגיעו לדיון. את ברק אברמוב מייצג עו"ד רועי רוזן. הרוכש המיועד עצמו בחר לא להגיע. לפני שהחל הדיון הרשמי התכנסו הצדדים בניסיון להגיע לפשרה.
14:15: לאחר שהדיון נדחה ביותר משעה, הוא יצא לדרך. עו"ד רועי רוזן אמר: "אברמוב הוא איש עסקים שהסכים להיכנס למו"מ ולקחת על עצמו את בית"ר בלי בדיקת נאותות. כשרכשנו את בני יהודה עשינו בדיקה של חצי שנה. אברמוב אוהד בית"ר. המשטרה בקשר איתנו – דרישותיה לא סבירות. אברמוב לא יעמוד בתנאים שהמשטרה דורשת ולא ירכוש את הקבוצה בדרישות הללו".
14:21: עו"ד יצחק יונגר: "אנחנו מצויים בקשר עם המשטרה, קיבלנו כמעט את כל בקשותיהם ואז הגיע נוסח חדש של הערות, כולל החוב לסינגולריטים. פה נתקענו, ואז הלכנו לבית הדין וקיבלנו ארכה".
8 צפייה בגלריה
הנאמן, עו"ד יצחק יונגר (משמאל)
הנאמן, עו"ד יצחק יונגר (משמאל)
הנאמן, עו"ד יצחק יונגר (משמאל)
(צילום: יריב כץ)
14:36: עו"ד יונגר: "אנחנו מדברים על קבוצה עם מאות אלפי אוהדים. יש פה שחקנים שכבר ויתרו על 25 אחוז משכרם, נציגי עובדים שויתרו על שכרם. בסוף לא תקבלו שום דבר. אני לא מצליח להבין, הפתרון הזה הוא הרבה יותר טוב מקריסה. מה שהם עושים עכשיו – הם לוקחים סיכון. אין לנו זמן, 10 באוגוסט זה התאריך האחרון. אם היום לא יינתן השחרור מדרישות המשטרה, לצערי אני לא רואה שנגיע לקיים את ההסכם בסופו של דבר. קריסה של בית"ר זה אירוע רב נפגעים".
14:41: עו"ד מזור המייצג את חוגג: "המשטרה מתנהלת כאילו היא הבעלים של בית"ר. אין להם סמכות לעשות את זה. יש חופש חוזי. לחוגג אכפת מהקבוצה, מהאוהדים ומהשחקנים, והוא מוכן שכספי סינגולריטים ישמשו לשחרור הקבוצה. אני עובר על הדרישות וכל פעם יש עוד ועוד דרישות של המשטרה, והן לא סבירות. אין מצב שאדם יקנה נכס והוא ימשיך להיות שייך למשטרה".
14:45: נציג יחידת החילוט, עו"ד אורי וולובסקי: "מבחינתנו אנחנו עוסקים במימוש מניות של חשוד בעבירות חמורות, לרבות הלבנת הון. מטרת יחידת החילוט היא לסייע לבית המשפט להחליט האם ההסכם משרת את הצווים או לא. והתשובה היא חד משמעית לא. ההסכם עם אברמוב לא משרת את הצווים אלא מרוקן אותם מתוכן. אין לנו רצון לנהל את הקבוצה, אלא לקיים את הצווים".
8 צפייה בגלריה
משה חוגג יושב בתחילת הדיון
משה חוגג יושב בתחילת הדיון
משה חוגג יושב בדיון
(צילום: יריב כץ)
14:54: עו"ד וולובסקי: "100 אחוז מהמניות של בית"ר בידי המשטרה, וכל עוד הצו בתוקף, המדינה יכולה להציב איזה תנאי שהיא רוצה. התנאים שהצבנו הם המינימום. ההסכם מלא בחורים, זו בעיה קשה. אין בו תקציב מינימלי לקבוצה, מעבר למינימום של ההתאחדות. הנאמן אומר שאברמוב מוכן לקחת על עצמו את כל ההתחייבויות, אבל זה לא נכון. הוא לוקח בשמו רק תשעה מיליון. הם הגיעו להסכמה ועכשיו זה 'שיטת מצליח'. אם בית משפט יגיד שזה מקובל ואם לא, ינהלו מו"מ אחרי זה. לא ביקשנו בטוחה אישית מאברמוב, זה לא מופיע בשום נייר. אמרנו שיביא בטוחה אחרת חיצונית, ונבדוק אותה בעין סבירה".
15:12: עו"ד מזור המייצג את חוגג: "הקבוצה כפסע מירידת ליגה, אם היא תרד המדינה תיתבע על הנזק שהיא גרמה. אני לא מבין בכדורגל, אבל אומרים לי שאם בית"ר ירושלים תרד לליגה א' היא תהיה כמו בית"ר טוברוק. חוגג מוכן למכור ב-0, הוא ויתר על כל מה שחייבים לו. למשטרה אין סמכות להתערב בחוזה הזה".
15:15: עו"ד רוזן המייצג את ברק אברמוב: "אני יוצא נגד ההאשמה שאברמוב מבצע עקיפה גסה של הצווים ושזו שיטת מצליח. אני מציין שמדובר בהסכם שמותנה בהסכמת המשטרה. ההסכם לא הגיוני? רק האומץ של אברמוב לא הגיוני. הוא לוקח עוד התחייבויות ובטוחות לבקרה, הדברים שנאמרו עליו הם של מי שמנסה לסכל עסקה. יכול להיות שהחובות שהיום הם 40-30 מיליון יגדלו לכ-70-60 מיליון והקבוצה תלך לפירוק. הוא מוכן להיכנס לזה כי זה חשוב לו, כי בית"ר זה נכס לאומי. לפחות קצת כבוד כשמדברים עליו".
8 צפייה בגלריה
גם אופיר קריאף הגיע. מחוץ לדיון
גם אופיר קריאף הגיע. מחוץ לדיון
גם הקפטן אופיר קריאף הגיע. "אל תכבו לנו את המנורה", אמר בדיון
(צילום: יריב כץ)
15:25: הנאמן עו"ד יצחק יונגר: "גם אני הייתי מעדיף שיבוא רומן אברמוביץ' ולא ברק אברמוב. גם אני רוצה בטוחות על הכל, אבל אין מי שמוכן לתת. זה לא עניין של הצעה נדיבה או לא, זה המקסימום. ניסיתי לשכנע את ברק, זה מה שהוא מוכן. אנחנו חייבים הכרעה היום. ‏מחר ועדת העברת הזכויות מעבירה את בני יהודה, תהיה גם בדיקה של ההתאחדות לגבי ברק".
15:35: קפטן בית"ר ירושלים, אופיר קריאף, מצטרף לדיון: "אני קפטן הקבוצה ואוהד הקבוצה. זה היה מעבר לחלום שלי כילד. אני בבית"ר מגיל 6. יש מאות אלפי אוהדים שהולכים אחרי הקבוצה באש ובמים, אנחנו השחקנים קיצצנו בשכר שלנו ומהכסף של הילדים שלנו כדי להמשיך להתקיים. אל תחזיקו אותנו כבני ערובה. לפרק את המועדון זו מכת מוות לאוהדים, אל תכבו לנו את המנורה".
8 צפייה בגלריה
נציגי משטרה בדיון
נציגי משטרה בדיון
נציגי משטרת ישראל בדיון
(צילום: יריב כץ)
15:37: השופט טל ענר אומר: "חיכיתי כל הדיון שמישהו יכנס עם פנקס צ'קים ויביא עסקה טובה יותר, אבל זה לא קרה. אני רוצה לשלוח את הצדדים להתפשר". וולובסקי עונה: "נהיה מוכנים לאפשר לאברמוב לאשר את המניות". ‏השופט משיב: "זה פחות מהותי לי. אני אכן סבור שהבטוחה לא מספקת. קחו כמה שעות, כי ההחלטה שלי לא בהכרח תמצא חן בעיניכם". הדיון נפסק, וצפוי להתחדש בשעה שש. השופט שלח את הצדדים להגיע להסכמות עד לשעה זו, אחרת תינתן החלטה.

מרוץ נגד הזמן

המשוכה המשטרתית היא שלב קריטי בניסיון של אברמוב לרכוש את בית"ר ולהציל אותה מקריסה כלכלית. הוא כבר מכר את בני-יהודה, שהייתה בבעלותו בשש השנים האחרונות, לקבוצת רוכשים בראשות משה דמאיו (העסקה עדיין כפופה לאישור הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות), אך גם אם בית המשפט יבטל את דרישות המשטרה – עדיין נותרו לו מספר מהלכים שיצטרך להשלים. אחד מהם הוא להסדיר את נושא ההלוואה או המקדמות שהוא מעוניין לקבל בגובה תשעה מיליון שקל.
8 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב. לא הגיע לדיון בבית המשפט
(צילום: אורן אהרוני)
כפי שנחשף ב-ynet, מי שעשויה להעניק את ההלוואה או המקדמה לבית"ר היא חברת הנדל"ן שרכשה את מתחם האימונים בבית וגן. לפי החוזה בין עיריית ירושלים, מינהל מקרקעי ישראל, בית"ר ירושלים וחברת הנדל"ן, כשיינתנו אישורי הבנייה בבית וגן – אחת מפיסות הנדל"ן היקרות בעיר – תקבל הקבוצה קרקע חלופית של 45 דונם שתשמש אותה למתחם אימונים חדש, וחברת הנדל"ן תממן את בנייתו בעלות של תשעה מיליון שקל. עם זאת, מאחורי הקלעים ישנה הסכמה עקרונית כי הסכום הזה יועבר לבית"ר כבר עכשיו, כמקדמה, על מנת לסייע לאברמוב לכסות את החובות ולהשלים את קניית המועדון מידיו של חוגג.
אברמוב ובית"ר פנו לנתיב הזה, לאחר שהתוכנית של איש העסקים לקבל מעיריית ירושלים ערבות בסכום דומה נחסמה בעירייה. אפשרות נוספת – קבלת הלוואות וערבויות מבעלי מועדונים בכירים בליגת העל – נפלה גם היא. מאחר שהעתקת מתחם האימונים תתבצע רק בעוד מספר שנים, המועדון אמור להחזיר את הסכום הזה על פני השנים הבאות.
אם יצליח להשלים את כל אלה במסגרת הזמן המצומצמת שנותרה לו, עד 10 באוגוסט, אברמוב יצטרך לעבור את הוועדה להעברת זכויות, שמתכוונת מבחינתה לבדוק את העסקה באמצעות חברת חקירות כלכלית.
פורסם לראשונה: 13:03, 03.08.22