פיפ"א החליטה לדחות את קבלת ההחלטה בנוגע לבקשת התאחדות הכדורגל הפלסטינית להשעות את ישראל מטורנירי כדורגל בינלאומיים, ומסרה כי "נדרש זמן נוסף על מנת לסיים את התהליך הזה בזהירות ובשלמות הראויה".
החלטה בנושא הייתה אמורה להתקבל בשבת, ארבעה ימים לפני פתיחת טורניר הכדורגל האולימפי, אך הדחייה תאפשר, כצפוי, לנבחרת ישראל להשתתף במשחקים בפריז, שם היא תפגוש את מאלי, פרגוואי ויפן בבית המוקדם.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
פיפ"א דחתה את החלטתה. נבחרת ישראל
(צילום: David Balogh/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
אינפנטינו
אינפנטינו
ההחלטה - לאחר האולימפיאדה. אינפנטינו
(צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
כזכור, אתמול טען גורם בוועדה שהוקמה על ידי פיפ"א לבחינת טענות ההתאחדות הפלסטינית, כפי שנחשף ב-ynet, כי הנבחרת הישראלית והקבוצות הישראליות נמצאות בסכנת הדחה מהמפעלים הבינלאומיים. זאת לאחר שלפני חודשיים - במהלך קונגרס פיפ"א בבנגקוק - האשימו הפלסטינים את ישראל בפגיעה בערכי פיפ"א בגין "רצח עם, גזענות ופגיעה בפעילות הכדורגל הפלסטיני".
נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, אמר לאחר ההחלטה להקים את הוועדה: "בגלל הרגישות הברורה של הנושאים הללו, ותנאי הכדורגל המתקיימים בשטחה של ההתאחדות הפלסטינית - ועדת מומחים תבדוק את הטענות ותוודא שהעקרונות של פיפ"א ממומשים. ההמלצות של הוועדה הזו יועברו למועצה, אבל בגלל הדחיפות של המצב המועצה תדון בהמלצות הללו עד ה-20 ביולי".
3 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת הצעירה של ישראל, קבוצתית
שחקני הנבחרת הצעירה של ישראל, קבוצתית
תוכל לשחק בפריז. הנבחרת האולימפית
(צילום: עוז מועלם)
לפני כחודשיים, במהלך קונגרס פיפ"א בבנגקוק, קבע אינפנטינו קבע כי הדרישה של ההתאחדות הפלסטינית להפעיל סנקציות נגד ישראל לא תעלה להצבעה. יחד עם זאת, ההחלטה בנוגע לבקשות שהגישה ההתאחדות הפלסטינית הועברה לסמכות של ועדת "מומחים", שתשלח את המלצותיה למועצת פיפ"א שהייתה אמורה לפרסם ב-20 ביולי את המלצותיה. כעת הגוף המנהל את הכדורגל העולמי הודיע שההחלטה תתפרסם לאחר המשחקים האולימפיים.
"כמו כל אדם אחר הייתי בהלם ממה שקרה ב-7 באוקטובר בישראל", אמר אז אינפנטינו. "אני גם רואה מה שקורה בעזה. אני מתפלל עבור האימהות שאיבדו את הילדים שלהן ועבור כל מי שסובל. אני מתפלל לדבר אחד - שלום. אבל מה אפשר לעשות? אני לא רוצה ליצור פילוג. המועצה של פיפ"א חושבת שהכדורגל צריך להיות כוח מאחד ולא מפלג".
לוזון: "אנחנו נבוא בשיא הדריכות והמוכנות"
(באדיבות ONE)