מכבי נתניה הגיעה אתמול (רביעי) מפורקת לרבע גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה בסמי עופר, אחרי שחטפה שתי שלישיות ברציפות, כולל תבוסת 3:0 לבית"ר ירושלים רק לפני ארבעה ימים, ובעיקר ועם מאמן חדש על הקווים, מרקו בלבול, שחתם בקבוצה רק ביום שני. למרות כל אלה, ולמרות שהחל מהדקה ה-50 היא הייתה בפיגור 1:0 ובעשרה שחקנים אחרי הרחקתו של נפתלי בלאי, הצליחה נתניה לבצע מהפך ענק, בסיומו ניצחה 1:3 והדיחה את האלופה ברבע הגמר בפעם השנייה ברציפות.
בלבול, שעבורו זה היה מפגש מול הקבוצה אותה אימן כשעבד בפעם האחרונה בישראל לפני ארבע שנים, העביר אימון אחד בלבד - אבל דרבן את השחקנים באספה לקראת המשחק והכניס רוח חדשה. "כולם יודעים כמה כדורגל יש למרקו בלבול בראש", סיפר שחקן בקבוצה, "הוא היה איתנו רק באימון אחד, אבל הרוגע, השקט והטירוף שהוא הביא עשו את ההבדל. זה מה שהיה חסר לנו".
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי נתניה מרקו בלבול
מאמן מכבי נתניה מרקו בלבול
בכורה חלומית. בלבול
(צילום: גיל נחושתן)
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי נתניה איתמר שבירו עם מקסים פלקושצ'נקו
שחקן מכבי נתניה איתמר שבירו עם מקסים פלקושצ'נקו
החילופים עשו את ההבדל. פלקושצ'נקו ושבירו חוגגים לאחר הניצחון
(צילום: גיל נחושתן)
בלבול זכה לשבחים על החילופים שלו. המאמן ראה שיש לו בעיה באמצע והכניס שחקנים שעשו את ההבדל. למעשה בכל שלושת השערים הייתה מעורבות ישירה של מחליפים - מקסים פלקושצ'נקו קבע 1:1, עוז בילו המחליף בישל לאיתי בן שבת, ואיתמר שבירו קבע את תוצאת המשחק.
בנתניה מקווים שהניצחון יעניק לקבוצה דחיפה ושתהיה לו המשכיות בליגה, כשהיהלומים השיגו רק 4 נקודות מ-30 האחרונות והסתבכו בקרב נגד הירידה. בראשון הבא הם יתארחו אצל מ.ס אשדוד שנמצאת מתחת לקו האדום ותשתווה אליה מבחינת נקודות אם תנצח. נתניה לזכות בגביע ולהשיג תיקון לעונה שעברה, אז הובסה בגמר 3:0 על ידי בית"ר, אך בלבול יודע שהמטרה המרכזית היא הישארות בליגה.