אלון חזן מדבר על הנבחרת ועל עומר אצילי
(באדיבות ONE)
בצל פרישתו של עומר אצילי מהמדים הלאומיים, נבחרת ישראל תקיים שני משחקי ידידות באצטדיון המושבה - ביום חמישי (20:30) מול זמביה וכעבור שלושה ימים נגד קפריסין. רגע לפני המפגש מול הזמבים, ערך הבוקר (ראשון) מאמן הנבחרת, אלון חזן, את מסיבת עיתונאים המסורתית.
כזכור, קשרה של מכבי ת"א, אוסקר גלוך, שכיכב בנבחרת הנוער באליפות אירופה האחרונה, נמנה על סגל השחקנים שזימן ביום שישי אלון חזן. מי שלא נכלל בסגל הוא אופיר מרציאנו, כאשר דניאל פרץ שזומן צפוי לפתוח בין הקורות מול זמביה, הנמצאת במקום ה-88 בדירוג העולמי של פיפ"א.
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"המשחקים האלה חשובים מבחינתנו". חזן
(צילום: עוז מועלם)
מי זו קטאר ולמה היא בכלל צריכה את זה? | "מונדיאל במדבר" - האזינו לפרק השלישי
סך הכל זומנו שישה שחקנים ממכבי ת"א, כאשר האלופה מכבי חיפה שלחה שלושה נציגים בלבד. כמו כן, נכללו בסגל ארבעה שחקנים מהפועל באר-שבע וארבעה ליגיונרים - ביברס נאתכו (פרטיזן בלגרד), דורון ליידנר (אולימפיאקוס), תאי בריבו (וולפסברגר) ושון וייסמן (ויאדוליד).
אלון פתח את המסע"ת בחידוד המטרות לקראת משחקי האימון: "אני חושב שהמשחקים האלה חשובים מאוד מבחינתו. כי כמו שאתה יודע, השתנו סדרי עולם מבחינת משחקי ידידות. לאור זה, המשחק האחרון שלנו מול אלבניה היה משאיר אותנו בוואקום עד למוקדמות היורו. שני המשחקים הקרובים הם חשובים. מבחינתי זה לא משנה אם קוראים לה זמביה, קפריסין או ספרד. זאת הזדמנות טובה להנחיל את הדרך שלנו".
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
"הוא היה מחויב לחלוטין". אצילי
(צילום: עוז מועלם)
על עומר אצילי: "עומר אצילי גם בתקופה שהיה איתנו בנבחרת ניהל איתי ועם יוסי מספר שיחות. הוא לא יכול היה להתחייב להגיע לדיון שנקבע בעניין. הוא החליט שכל הסיפור הזה משפיע עליו ועל המשפחה שלו. והוא הבין שהוא לא רוצה להיכנס לכל הברדק הזה שוב. אני מאוד אוהב אותו. נאלצתי לאחל לו בהצלחה. רציתי אותו מבחינה מקצועית".
עוד אמר המאמן על אצילי: "אנחנו בשום שלב לא רצינו לוודא שעומר אצילי רוצה להגיע לנבחרת. לזכותו, אף פעם לא היה צריך לשכנע אותו. הוא הכריז בכל הזדמנות שהוא רוצה להיות חלק. העניין שהוא חייב היה להגיע לדיון הקשה עליו, והוא החליט שהוא לא רוצה לפתוח את הפצע הזה שוב. הוא היה מחויב לחלוטין".
על השחקנים המאוכזבים שנותרו מחוץ לסגל: "תמיד יש שחקנים מאוכזבים. גם אם הייתי מזמין 40 שחקנים היו מאוכזבים. רותם חטואל שחקן טוב. גם היה איתנו במלטה. עשינו את הבחירה שלנו, לתת את האפשרות גם לדין דוד שנמצא בתקופה מדהימה. אבו פאני שחקן אהוב עליי, והוא יודע שבשביל להיות שחקן נבחרת הוא צריך להיות יותר משחקן כדורגל. אני מקווה שהוא יעשה את זה ואז הוא יזומן בהמשך".
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל
שחקן הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל
"עושה עבודה טובה". יחזקאל
(צילום: דניאל כהן)
על האם ימשיך לדבוק במערך 4-3-3: "אנחנו לא רוצים לשנות שיטה. ניסינו לעשות התאמות של שחקנים שיאפשרו לנו להישאר עם הדרך שלנו".
על כך שאופיר דוידזאדה שיחק אתמול במדי מכבי ת"א אבל לא יגיע למשחקי הנבחרת: "אני לא אוהב להטיל דופי בשחקנים. אופיר בזימונים הקודמים שלנו דיבר איתי ואמר לי כמה הוא רוצה להיות בנבחרת בעתיד. הוא שיחק אתמול עם זריקה. אני מאמין שאם הוא הוא יכול להעמיד את עצמו לרשות הנבחרת הוא היה עושה את זה".
על כך שדורון ליידנר הוא המגן השמאלי היחיד בסגל: "אנחנו נשב היום ונמצא מה לעשות. גם דני גרופר פצוע".
4 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
חזן מהמר על ארגנטינה. מסי
(צילום: gettyimages)
על הזימון של שגיב יחזקאל שפורח כמגן ימני בהפועל באר-שבע: "אנחנו לא גאוני כדורגל שחושבים שרק אנחנו יודעים את הכל. כשמשהו עובד במקום אחר צריך לאמץ אותו. יחזקאל עושה עבודה טובה כמגן ימני בהפועל באר-שבע. אני מאמין שהוא רק ילך וישתפר מבחינת הגנה אם הוא ימשיך לשחק בעמדה הזאת".
על אי זימונו של אופיר מרציאנו: "מרציאנו עובר תקופה לא קלה בפיינורד, והוא רצה לקחת את הזמן הזה בפגרה כדי להחלים מאיזה פציעה שיש לנו. אופיר נתן המון לנבחרת, ואנחנו רוצים לתת לו את ההזדמנות לנוח ולמצוא לעצמו בקבוצה בה הוא יכול יהיה לשחק. ברגע שהוא יחלים וישחק, הוא יחזור לסגל השוערים שלנו".
על דיא סבע: "יש איזה תביעה מהקבוצה הסינית שלו, שמונעת זימון שלו לנבחרת. מאחר שהיא תובעת אותו, אנחנו לא יכולים לזמן אותו לנבחרת".
כשהתבקש להמר על זוכת המונדיאל הקרו: "הימור רומנטי לחוליטין. מסי וארגנטינה, כי הוא גרם לנו כל כך הרבה אושר בקריירה שלו".