סילבס: "עבר שבוע מאוד חריג"
(באדיבות ONE)
למרות הלחץ גדול מצידו של איציק ניסנוב על עומר בוקסנבוים והפגישה ביניהם בשישי האחרון, המנהל המקצועי המתפטר השיב היום (ראשון) בשלילה לגבי עתידו והאפשרות להישאר לפחות עד לסיום העונה.
כידוע, שחקנים בקבוצה ביקשו מבוקסנבוים להישאר בתפקידו והבהירו כי בשעת משבר כזה, בטח כמי שבנה את הסגל וצריך לבצע בו שינוי, הוא חייב לחזור, אך זה לא קרה.
4 צפייה בגלריה
עומר בוקסנבוים המנהל המקצועי של הפועל ת"א
עומר בוקסנבוים המנהל המקצועי של הפועל ת"א
עוזב, באופן סופי. בוקסנבוים
(צילום: עוז מועלם)
בשיחות המקצועיות בין סילבס להנהלת הקבוצה הוא ביקש מהם להנחית שחקנים בעמדות השוער, בלם, קשר אחורי וכנף. סילבס המליץ להפועל ת"א להחתים את יסמין בוריץ', השוער הבוסני ששיחק תחתיו בהפועל חיפה לפני שנתיים, אולם הנטייה היא לא לצרף אותו. בהפועל ת"א בחנו את האופציה של שוער קורטרייק הסרבי מרקו איליץ', אולם זו נראית כרגע כמשימה קשה.
בהפועל ת"א יחתימו בכל מקרה שוער זר חדש במהלך השבוע. תקציב השחקנים של הפועל ת"א התפנה אחרי עזיבת סינטיהו סלליך לנאה סלמינה הקפריסאית.
4 צפייה בגלריה
יסמין בוריץ'
יסמין בוריץ'
כנראה שלא יגיע. בוריץ'
(צילום: ראובן שוורץ)

"האמריקאים רוצים לנהל, ושאנחנו נשים את הכסף?"

קבוצת הניהול האמריקאית, שחתמה על חוזה העברת הניהול בהפועל ת"א בכפוף לבדיקת נאותות, הציבה דרישה חדשה שאינה חלק מהחוזה המקורי שנחתם לפני כחודשיים. הדרישה הזו עלולה לפוצץ את העסקה כולה: האמריקאים דורשים כי על הבעלים הנוכחיים של המועדון להותיר את הערבויות שלהם בהתאחדות ובבנקים השונים הנאמדות בשבעה מיליוני שקלים עליהם.
האמריקאים, שניצלו סעיף בחוזה מול בעלי הפועל ת"א לפיו הם קיבלו ארכה עד לסוף החודש, עוד הוציאו הודעה בערב שבת, שלא העידה על התקדמות כלשהי, בה צוטט ראש הקבוצה דייויד מינצברג כי הם מצפים לסיים את העסקה כדי להתחיל בבנייה מחודשת של הקבוצה. ההודעה הזו גרמה לעימות מאחורי הקלעים בין האחים איציק ושרון ניסנוב לבין מי שאחראי על הבאת האמריקאים, בועז תושב.
4 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב מבעלי הפועל ת"א
שרון ניסנוב מבעלי הפועל ת"א
לא רגוע. שרון ניסנוב
(צילום: עוז מועלם)
"הם רוצים לנהל את הפועל ת"א ושאנחנו נשים את הכסף? יש חוזה, זזנו הצידה, הקבוצה שלהם מקיימת בדיקת נאותות, אבל אם הם לא מסוגלים לזה, אז לא תהיה עסקה", אמרו האחים ניסנוב לתושב.
כשהאמריקאים הבינו כי אין כל כוונה של הבעלים שחתמו על הסכם עם סעיפים ברורים, שמן הסתם לא כוללים השארת הערבויות שלהם, הם החליטו להעצים את העימות והציבו תנאי: אם הבעלים לא חותמים על השינוי בחוזה, אין להם כל זכות להחתים אף שחקן במהלך חלון ההעברות הנוכחי, מה שגרם למתיחות יותר גדולה בין הצדדים.
האחים ניסנוב הבהירו כי העסקה נמצאת במצב חירום והם יחתימו שחקנים בחוזים לפחות עד לתום העונה, כדי לשרוד בליגה, זאת בניגוד לדרישת האמריקנים, שלכל היותר מעודכנים בהחתמות האחרונות שמבוצעות עד לסיום העונה בלבד.
4 צפייה בגלריה
חיים סילבס מאמן הפועל ת"א
חיים סילבס מאמן הפועל ת"א
המליץ על בוריץ', אבל ספק אם זה יקרה. סילבס
(צילום: עוז מועלם)
האמריקאים עשויים להגיע כבר השבוע ארצה, כולל דייויד מינצברג והיועץ המקצועי שלו, הבריטי ניל האמונד, שנחשף ב"ידיעות אחרונות". נציגו של אחד הבעלים מאיר תושב, בועז, עדיין סבור כי העסקה תצא לפועל ותיחתם בטווח של חודשיים. גם האמריקאים מתבטאים כך ומבהירים כי הם נחושים להגיע להפועל ת"א אחרי שהוציאו כספים רבים רק עבור בדיקת הנאותות במה שמוכיח מבחינתם את מידת הרצינות. בעוד גורמים בהפועל ת"א אומדים את הסיכוי בפחות מ-50 אחוז, בעיקר לאור הכנסת הדרישות החדשות, האולטימטום שניתן ובדיקת הנאותות שעדיין לא הסתיימה.
בכל מקרה, גם אם הקבוצה האמריקאית תחליט לא לקחת על עצמה את ניהול המועדון, לא מדובר כמובן בבעלות, אלא התחייבות להציב שבעה מיליוני שקלים. מבנה הבעלות הנוכחי לא ימשיך בעונה הבאה, כלומר הבעלים הנוכחיים לא ימשיכו, כשישנם גורמים שכבר מתעניינים ברכישת המועדון.
פורסם לראשונה: 06:08, 15.01.23