צפו בקבלת הפנים של זהבי
(באדיבות ONE)
היוזמה הלילית נכשלה: נציגיו של ערן זהבי פנו אתמול (חמישי) בשעות הלילה למנהל המקצועי של נבחרת ישראל יוסי בניון, בבקשה לשנות את החלטתו ולאפשר לשחקן מכבי ת"א ללון בחדר לבד בהתכנסות הנבחרת, החל מיום ראשון הקרוב ולקראת המפגש המכריע מול אלבניה בשבת הבאה בליגת האומות. עם זאת, המנהל המקצועי סירב - מה שמקרב עוד יותר את פרישתו של זהבי מנבחרת ישראל, כפי שפורסם אתמול לראשונה ב-ynet.
בניון מבחינתו שמר על עמדתו והבהיר לנציגיו של זהבי: "קיבלנו החלטה בנבחרת של לינה בחדרים משותפים. גם ביברס נאתכו ילון בחדר משותף, לא תתקבל שום החלטה אחרת ולא משנה מי זה יהיה. מבחינתי העמדה לא תשתנה, זה לא עניין אישי, אלא המדיניות של הנבחרת. אני הודעתי לכל השחקנים בנבחרת שישנים בזוגות, לא אעשה מעצמי צחוק".
5 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
לא נמצא פתרון למשבר. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
"לא אעשה מעצמי צחוק". בניון
(צילום: שאול גולן)
זהבי בכל מקרה שוחרר מראש ממשחק הידידות בשלישי הבא במלטה, ולכן אם לא יהיו הפתעות מיוחדות לקראת משחקי הידידות של הנבחרת בנובמבר או לקראת תחילת מוקדמות היורו במארס - זהבי יפרוש מהמדים הלאומיים, כפי שרמז בפוסט שהעלה אתמול. גורמים שניסו לתווך בין הצדדים בימים האחרונים אמרו: "אין סיכוי שבניון ישנה את ההחלטה שלו, אחרת הוא ייראה מגוחך מול כל שחקני הנבחרת".
מאחורי הקלעים היו מספר ניסיונות לייצר פתרון למשבר. תחילה גורם בהתאחדות בדק עם זהבי את האפשרות שיסכים ללון עם שותף בחדר במהלך ימי ההתכנסות ובלילה שלקראת המשחק לעבור לחדר לבדו, אולם מעבר לכך שזו הייתה יוזמה של גורם בהתאחדות שלא על דעת בניון ומאמן הנבחרת אלון חזן, גם זהבי עצמו לא הסכים לקבל את הפתרון. בסביבתו של זהבי הציעו כי במהלך היום יהיה עם שותף ובלילה יעבור לחדר לבדו, אך בנבחרת סירבו.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
בסביבתו הקרובה של זהבי טענו: זה היה מהלך הדחה מכוער
(צילום: עוז מועלם)
בנבחרת זעמו על התנהלות קבוצתו של זהבי, מכבי ת"א, כולל ההתבטאות של המאמן ולדימיר איביץ', על ההחלטה שכינה "מוזרה". "הוא לא יכול לתת לנו רעיונות איך מסתדרים עם כוכבים, אנחנו גם רוצים לראות איך הוא היה נוהג אם הוא מישהו רק היה מנסה לבקש ממנו לקבל פריבילגיה שלא כולם מקבלים והוא בעצמו החליט עליה", אמר גורם בנבחרת.

השיחה הקשה בין זהבי לבניון

רגע לפני סיום הפגישה ביום ראשון בין ערן זהבי למאמן הלאומי אלון חזן בבית הנבחרות בשפיים, שבה שוחחו השניים על הציפיות המקצועיות מהסקורר המוביל של הנבחרת לקראת המשחק בשבת הבאה נגד אלבניה, העמיד השחקן דרישה לוגיסטית, שגרמה בסופו של דבר לרעידת אדמה בכדורגל הישראלי.
5 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
ניסה לעזור ולא הצליח. חסון
(צילום: עוז מועלם)
כשבניון שמע על הדרישה, הוא מיהר להתקשר לזהבי במטרה לנסות לשכנע אותו לחזור בו. בשיחה, אמר בין היתר זהבי: "יש לי עקרונות, ואני לא אסטה מהם. אני אשן בחדר לבד או שלא אגיע, ההחלטה בידיכם". בניון השיב לו: "גם בליברפול ובנבחרת ישראל ישנתי בחדר עם שותפים, המאמן רפא בניטס לא היה מאשר לנו אחרת. זו המדיניות שלנו בנבחרת, קיבלנו החלטה לפני מספר חודשים שישנים רק זוגות, תחליט מה שאתה רוצה. אני רוצה אותך פה, אתן לך את כל הגב, אתה יכול לתרום עוד המון, אבל תרד מהעץ". זהבי התעקש: "אני מגיע רק בחדר לבד".
בסביבתו הקרובה של זהבי טענו אתמול כי זה היה מהלך הדחה מכוער. "היה לנו ברור מראש שהם עושים הכל כדי שמישהו חזק כמו ערן זהבי לא יהיה בסביבתם, הוא דעתן ולא פראייר", אמר אחד האנשים הקרובים לזהבי. "לפני משחקים הוא לא ישן עם אשתו, אז שיישן עם שחקנים בנבחרת? הרי היה הסכם עם ההתאחדות שהוא ישן לבד, מה השתנה? לא להתפשר עם השחקן הכי גדול של נבחרת ישראל זה ענייני אגו, רצו להראות לו את הדרך החוצה".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
כבר לא ישוב למדים הלאומיים? זהבי
(צילום: עוז מועלם)
גורמים בנבחרת השיבו ואמרו: "לא יכול להיות שזהבי יפרוש בגלל הסיפור של החדר, משהו פה מתחבא. אולי הוא בעצמו לא מרגיש בכושר ולא רוצה להיות פה. הוא כבר מלך השערים ההיסטורי של הנבחרת ומרגיש שעשה את שלו. הרי לא ייתכן שבגלל חדר הוא יפרוש".
גורמים בכירים בכדורגל הישראלי הזהירו את בניון לפני המהלך שביצע והבהירו לו כי הדבר עלול לפגוע בו בסופו של דבר. יו"ר ההתאחדות אורן חסון עוד ניסה לשכנע אותו "לנשוך שפתיים" ולהמתין עד למשחק הבא, אולם המנהל המקצועי סירב.
אחרי השיחות עם חזן ובניון, מיהר זהבי להתקשר לחסון, שניסה להניא אותו מהצעד. "תגיע למלון בהתכנסות של הנבחרת, אחרי המשחק מול אלבניה נסדיר את העניינים", אמר לו חסון, אולם זהבי נשאר נחוש בעמדתו: "אני ישן רק בחדר לבד, זה לא מטעמי אגו, אלא אך ורק מטעמים מקצועיים".