אין יותר כואב, יותר מתסכל, יותר קשה מזה. מכבי חיפה הגיעה לק"ש אתמול (רביעי) בידיעה שניצחון יסדר לה אליפות אחרי עשור. האווירה הייתה מחשמלת, 5,000 אוהדים בירוק מילאו כל פינה באצטדיון בק"ש, ואווירה כזו לא זכורה בעיר מאז האליפות ההיסטורית של הקבוצה איזי שרצקי.
שער היתרון של דוניו נתן את האות לפתיחת החגיגות, אך השוויון משום מקום של מייק אמאנגה הצעיר, שחקן הנוער שכבש בכורה בבוגרים אחרי שעלה כמחליף, הימם את האלפים הירוקים בק"ש והחגיגות נדחו לפחות עד ליום ראשון.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה מאוכזבים
אוהדי מכבי חיפה מאוכזבים
אוהדי מכבי חיפה מאוכזבים
(צילום: אביהו שפירא)

סאן מנחם בכה על הדשא

התמונות בסיום הזכירו קבוצה שהפסידה בגמר גביע, ולא כזאת שעוד יכולה לזכות בתואר. השחקנים נשכבו על הדשא, סאן מנחם בכה והצוות המנטלי רץ לעברו והרים אותו. בחיפה חששו שהשחקנים ישקעו וירגישו שמדובר באובדן האליפות. גם נטע לביא, רמי גרשון ומוחמד אבו פאני נראו שבורים.
דני ענבר ואיתן עזריה היועצים המנטליים הבינו מהר מאוד שזה רגע האמת שלהם ומיהרו לנסות ולהרים את המורל. גם בחדר ההלבשה האווירה הייתה קשה, הלם ושקט מוחלט שרר שם. השחקנים התכנסו בתוך עצמם.
5 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
הלם בחיפה
(צילום: עוז מועלם)
"אם תיתן לאמאנגה הזה עוד 20 בעיטות כאלה הוא לא מבקיע אחד, זה הזוי, כאילו הכל הולך לנו קשה, קשה מדי, זה מתסכל, אבל כמה שזה יותר קשה זה יהיה יותר מתוק", אמרו בחיפה.

"קיבלנו מכה, אבל אל דאגה נחגוג בבית שלנו, במבצר שלנו"

לצד האכזבה הגדולה והשקט של האוהדים בירוק שיצאו מק"ש עם פנים נפולות וחשש גדול שהאליפות שוב תברח להם מהידיים, היו לא מעט אנשים במועדון שבטוחים שביום ראשון יהיו חגיגות גדלות בחיפה. "ברור שזה לא הכי קל לספוג בדקה ה-92 שער אחרי שאתה כבר מרגיש שהאליפות אצלך בכיס, אבל זה הכדורגל לטוב או לרע. קיבלנו שער כואב, קיבלנו מכה אבל אל דאגה נחגוג בבית שלנו במבצר שלנו עם האלפים הרבים שימלאו כל פינה בסמי עופר, זה יהיה מתוק יותר", אמר גורם בחיפה.
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
סמי עופר
(צילום: עוז מועלם)

הפקקים והדיכאון בדרך לחיפה

פקקי ענק כאלה לא זכורים בק"ש. מעל לשעה יציאה מהאצטדיון, שעתיים עד ראש פינה (נסיעה שאורכת 20 דקות) ומעל לשלוש שעות וחצי עד חיפה. כל המסעדות בראש פינה היו מפוצצות באוהדים ירוקים, אך האווירה הייתה קשה. "תראה אין לי ספק שנזכה באליפות הזו, אין מצב שאנחנו יכולים להפסיד בבית לב"ש שמגיעה בחצי הרכב. אבל תבין הקבוצה הזו מוציאה לך את המיץ, עושים התקף לב, האליפות כבר הייתה שלנו והנה ספגנו שער משום מקום. אם נחזור לעונת הקיזוז ונאבד את האליפות אני גמרתי עם הכדורגל", אמר שי אל אוהד הקבוצה.
5 צפייה בגלריה
אוהד מכבי חיפה מאוכזב
אוהד מכבי חיפה מאוכזב
אוהד מכבי חיפה מאוכזב
(צילום: אורן אהרוני)

הלחץ לקראת ב"ש: לביא ופלאניץ' בחוץ

חיפה תארח בראשון את הפועל ב"ש והירוקים צריכים תיקו כדי לזכות בתואר. ב"ש מגיעה עם הרכב חסר מאוד, אך חיפה זוכרת היטב מה קרה בפעם האחרונה שקבוצה הגיעה בסגל חסר מאוד נגדה, אז הם הודחו בחצי גמר גביע המדינה על ידי מכבי תל אביב. נטע לביא המוצהב יחמיץ את המשחק מול ב"ש כמו גם בוגדן פלאניץ' הפצוע. אבו פאני וחוסה רודריגס יפתחו ביחד בקישור, דוניו זוכה להעדפה בחוד על פני ניקיטה רוקאביצה.