העונה מכבי ת"א יצרה פער בין הקבוצה שמשחקת בבלומפילד לזו שמתניידת ממנו. אם במגרש הביתי שלה היא במאזן מושלם בחמשת המשחקים, עם 18 כיבושים וספיגה אחת בלבד, כשהיא יוצאת למשחקי חוץ אחוזי ההצלחה צונחים ל-58 אחוזים, אבל בעיקר היכולת חלשה משמעותית.
אם להוציא את השישייה שהנחילה להפועל חדרה במחזור השני, בשלושת משחקי החוץ הנוספים שלה עד כה העונה היא הצליחה לכבוש שער אחד בלבד, וחילצה ארבע נקודות מתשע אפשריות. אבל זו לא רק הססטיסטיקה, אלא היכולת ובעיקר הליהוקים וניהול המשחק של איביץ' שיורדים משמעותית.
3 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
זו לא רק הססטיסטיקה, אלא היכולת ובעיקר הליהוקים וניהול המשחק. ולדימיר איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
המשחק הערב (שני) בטרנר, שכבר מזמן לא ממש מבצר מבחינת הפועל באר-שבע, יהיה אינדיקציה לאבולוציה של מכבי ת"א תחת איביץ' העונה. הצהובים יכולים לפתוח פער שמונה נקודות מבאר-שבע ולהשאיר אחרי רבע עונה מאבק דו-ראשי על האליפות או להכניס את הדרומיים למאבק על האליפות. גם במשחק החוץ האחרון נגד בני סכנין הציגה הקבוצה של איביץ' משחק נפל מול קבוצה שהפסידה מאז בעוד שני משחקים מול בני ריינה וחדרה, אבל ניצחה עם הרבה מזל משער של מאור קנדיל, עוד איתות ליכולת הפחותה כשמכבי ת"א הנוכחית יוצאת מבלומפילד.
המכנה המשותף לנקודה הבודדת מהמשחקים מול אשדוד ונגד מכבי חיפה הייתה ההחלטה לא להרכיב את אוסקר גלוך. נראה שהמאמן הסרבי בעצמו כבר הבין את הטעויות והחל לגבש מערך והבנה לגבי תפקוד של שחקנים.
איביץ' לקח שתי אליפויות בשנתיים שלו במכבי ת"א, אבל הוא חזר לקבוצה שונה לגמרי. כזו שלא הצליחה להתחזק לפי האידיאל המערכי שלו. עם סופר שחקן כמו ערן זהבי ושחקן העתיד של המועדון שבתחילה לא ממש ידע כיצד לעכל אותו - אוסקר גלוך.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אוסקר גלוך
שחקן מכבי ת"א אוסקר גלוך
בהתחלה איביץ' לא ממש ידע איך לעכל אותו. אוסקר גלוך
(צילום: עוז מועלם)
איביץ' הגיע לתובנות אחרי רבע עונה ולאחר הקמפיין האירופי. המאמן שיתף אותן אחרי הנצחון המשכנע נגד מכבי נתניה, והפנים כיצד לשחק לפחות עד לחלון ההעברות הקרוב: בסגל הנוכחי, כזה שעוד יעבור מתיחת פנים בחלון ההעברות בינואר בכל הקשור לגזרת הזרים, המערך הוא של שלושה בלמים, כלומר חמישה שחקני הגנה.
אם נגד סכנין איביץ' ניסה להציב את ניר ביטון כקשר, מעתה הוא החליט כי השחקן הוותיק שהגיע מסלטיק יהיה רק בלם בקו של שלושה, יחד עם סבוריט שמהעמדה הזו הפך למוסר המסוכן ביותר בצהוב. על עמדת הבלם השלישי יהיה מאבק. מאחר ושחר פיבן נפצע, מי שנכנס לעניינים נגד נתניה היה לוקאסן שבצורה איטית הוכנס להרכב, כשגם שרן ייני בתמונה על אחת העמדות. מבחינת איביץ', תהיה רוטציה בין ג'רלדש לקנדיל בעמדת המגן הימני, המגן השמאלי הבכיר הוא דוידזדה ומי שעוד נכנס למשבצת שלו הוא מתן חוזז.
3 צפייה בגלריה
ניר ביטון שחקן מכבי תל אביב
ניר ביטון שחקן מכבי תל אביב
ניר ביטון
(צילום: עוז מועלם)
בהנחה והשלישייה ההתקפית כוללת את ערן זהבי, ג'ורג'ה יובאנוביץ' ואוסקר גלוך, עיקר העומס הוא על שלוש עמדות הקישור. אצל איביץ' הנוכחי אין שחקני כנפיים, מה שמכביד עוד יותר על עמדות הקישור. הסרבי מתעקש כי פארפה גויאגון, אחד משחקני העונה שעברה, ששיחק גם ככנף במכבי נתניה - לא יכול לשחק ככנף. כך גם לגבי דן ביטון, שנעלם מהרוטציה. גויאגון כבר שוקל לבקש לצאת להשאלה, אולם לא נראה שמכבי ת"א תאשר זאת, כשבקרוב מאוד גם יונתן כהן ייכנס לעניינים. כהן הוא שחקן כנף מובהק, והמטרה להנחית בינואר שחקן כנף נוסף שיסייע לשנות את שיטת המשחק של איביץ' בחצי השני של העונה.
יוריס ואן אובריים, שגם כן איבד משמעותית ממעמדו, רואה כיצד ישנה רוטציה בין דן גלזר לדור פרץ שעדיין לא ממש נכנס לעניינים וגבי קניקובסקי שמקבל מקום קבוע. איביץ' יגיע הערב לטרנר עם התובנות וינסה להרשים לראשונה העונה במשחק חוץ נגד קבוצה בליגה שלו.