ההצלחה של מכבי ת"א באירופה כבר הניבה לה הכנסה של למעלה מ-45 מיליון שקל. שבע הנקודות שהשיגה האלופה הישראלית עד כה בשלב הבתים של הליגה האירופית שווים מבחינתה כ-5.5 מיליון שקל. עליה לשלב 32 האחרונות תעגל את הסכום הכללי ל-50 מיליון, שיסייעו למכבי בהתמודדות מול מגבלות הפייר-פליי שהוטלו עליה על ידי אופ"א.
התיקו המפתיע אתמול (חמישי) מול ויאריאל (1:1) גרם לכך שמכבי למעשה תלויה בעצמה עד לרגע האחרון לגבי האפשרות לעלות לשלב הבא. במידה ומכבי תסיים במקום השני בבית היא תכניס לקופתה עוד שני מיליון שקל אוטומטית (המקום הראשון שווה ארבעה מיליון) ועל העלייה לשלב 32 האחרונות שני מיליון נוספים.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
תלויים רק בעצמם. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
עוד נקודות זכות בחדר ההלבשה. דוניס
(צילום: עוז מועלם)
"אם ניקח את המשחק הזה כנקודת ציון לעונה כולה, אז זה המפנה של מכבי ת"א", אמר אחד השחקנים. מכבי, כאמור, למעשה תלויה רק בעצמה, כשתוכל לעלות כבר בשבוע הבא לסיבוב הבא במידה ותנצח בקראבח וסיבאספור תפסיד בבית לוויאריאל. לא משנה מה תהיה התוצאה שלה באזרבייג'ן, במידה והטורקים לא ינצחו את הספרדים, אז לצהובים יספיק תיקו בעוד שבועיים בבלומפילד מול סיבאספור.
מי ששוב לא היה חלק מהסגל הוא בן ביטון, שהושאל מהפועל באר שבע, ולא נמצא בתכניות של יורגוס דוניס. ישנם שחקנים שנראו מאוכזבים שלא שותפו במשחק אמש, בין היתר איתי שכטר, טל בן חיים ואילון אלמוג. מי שלא ישחק במשחק הקרוב בליגה האירופית הוא אנריק סבוריט שהורחק, בעוד דן גלזר שנפצע בעינו ויצא במהלך המשחק ייבדק היום.
4 צפייה בגלריה
ניק בלקמן
ניק בלקמן
ביקורות בלתי פוסקות מהשחקנים. בלקמן
(צילום: עוז מועלם)
מי שזכה למירב המחמאות היה אייל גולסה, באחד ממשחקיו הטובים בקבוצה. מנגד, ניק בלקמן, שהציג יכולת ירודה, ספג ביקורות בלתי פוסקות מהשחקנים. "מדהים שהוא בכלל מקבל קרדיט", אמר אחד מהם.
הקבוצה תשחק כבר ביום ראשון נגד הפועל כפ"ס בבלומפילד, ותמריא בהמשך השבוע הבא למשחק באזרבייג'ן. דוניס יבצע מספר שינויים בהרכב לקראת כפ"ס, כשייתכן כי שרן ייני, עדן קארצב, בן חיים ושחקנים אחרים יפתחו.
אחרי הביקורות של שחקנים על רמת ההכנה והאימונים, ההחלטה שלו לבצע שינוי ולפתוח גם מול ויאריאל עם קו של ארבעה שחקני הגנה בלבד ולא להתעקש על שלושה בלמים, העניקה ליווני נקודות זכות בחדר ההלבשה.
4 צפייה בגלריה
דור פרץ
דור פרץ
"אנחנו מכבי ואין תירוצים". פרץ
(צילום: עוז מועלם)
"הכל תלוי מי היריבה, יש הבדל באיכויות ורמת הקושי בין ריגה, סודובה או ברסט לבין קראבח וסיבאספור ובטח שוויאריאל. צריכים לשנות את המנטליות שלנו והשחקנים צריכים להבין את החשיבה שלי", הסביר דוניס. "הגיע לנו לנצח את ויאריאל, אנחנו צריכים לחשוב רק על עצמנו. עמדנו במטרה הראשונה של שלב הבתים במפעל אירופי ועכשיו צריך להשתפר כקבוצה".
דור פרץ הסביר מה הפער בין היכולת של מכבי באירופה ליכולת החלשה שלה עד כה בליגה: "באירופה אתה משחק מול קבוצות שמשחקות פתוח, בליגה זו יותר טקטיקה וצפיפות", אמר הקשר. "עבדנו נגד ויאריאל כיחידה אחת והתוצאה משקפת למרות שהיה לנו עוד מצב הבקעה בטוח שיכולנו להפוך את התוצאה. שיחקנו נגד קבוצה מהרמה הכי גבוהה בספרד ובתקופה קשה, אנחנו מכבי ואין תירוצים".