לפני קצת יתר כשנה סיפק עומרי גלזר תצוגת שוערות גדולה כששבר את שיא ליגת האלופות עם 13 הצלות מול מנצ'סטר סיטי. הוא שרד את פיטורי ברק בכר שהביא אותו לכוכב האדום בלגרד ואפילו קיבל הצעות מפתות מהליגה הצרפתית, אלא שאת העונה הנוכחית הוא פתח בצורה גרועה עם מצבור שערים באשמתו על כל במה שבה שותף, כשהשיא היה השער הראשון מול צרפת ביום חמישי האחרון.
אחרי שהחמיץ את שני המשחקים הראשונים בליגת האומות מול בלגיה ואיטליה בגלל פציעה, ואת מקומו תפס יואב ג'רפי עם יכולת מצוינת, הודיע גלזר לאנשי הנבחרת כי הוא עולה לשחק בליגת האלופות מול אינטר - מה שסידר לו מקום בסגל לקראת המשחקים נגד צרפת והערב (21.45) באודינה מול איטליה. זה לא התחיל טוב, עם שער שספג באשמתו כבר בדקה השישית, אבל המאמן הלאומי רן בן־שמעון אמר כי ימשיך איתו גם במשחק באיטליה. השאלה הגדולה היא מה יקרה בצמד משחקי ליגת האומות הבא בעוד חודש ובעיקר בפתיחת קמפיין מוקדמות המונדיאל במארס.
3 צפייה בגלריה
גלזר
גלזר
מה יהיה במשחקים הבאים? גלזר
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
דניאל פרץ, שלא זומן הפעם מאחר שהוא לא כשיר במאת האחוזים (למרות שהיה בסגל באיירן מינכן למשחק האלופות נגד אסטון וילה), אמור להיות בסגל בעוד חודש. אז נכון שגלזר מחויב מאוד למדים הלאומיים ופרץ לא משחק כבר כמעט שנה, אבל הדילמה של בן־שמעון תהיה גדולה. שוער הנבחרת לשעבר, דודו אוואט, אמר כבר בהפסקת המשחק נגד צרפת: "אני חושב שהגיע הזמן לתת הזדמנות לשוער אחר, ולא בגלל השער שגלזר ספג, אלא בגלל שגם בקמפיין הקודם, לצד הצלות גדולות, היו רגעים של חוסר ריכוז. שוער צריך להביא נקודות וכשהוא עושה טעויות כאלה, ולא פעם אחת, קשה להתקדם".

הטורקים והאיראנים חגגו

הדברים האלה הם המשך לביקורות שגלזר כבר קיבל העונה, כולל ממאמנו בכוכב האדום ולאדן מילוייביץ' והתקשורת הסרבית והצרפתית. השוער ספג שישה שערים בשני משחקי הפתיחה של ליגת האלופות ועוד שניים באשמתו הישירה בליגה המקומית: שער מ־40 מטר מול או.פ.ק בלגרד והשני מול ז'לייזניצ'אר אחרי יציאה מביכה שלו שהובילה לשוויון, ולפני שנפצע והוחלף.
הבעיה הגדולה של גלזר היא חוסר יציבות, שהתחילה כבר במדי מכבי חיפה לפני שעבר לקדנציה מוצלחת בהפועל באר־שבע ושידרג את עצמו לקבוצת ליגת אלופות. גם באותו משחק מופלא נגד מנצ'סטר סיטי, לצד הצלות ענק הוא ספג שער באשמתו הישירה. העונה יש לו כבר ארבעה כאלו. אחרי שחזר מהפציעה למשחק פתיחת ליגת האלופות של הכוכב האדום מול בנפיקה, הוא ספג שער מהטורקי אורקון קוקצ'ו בבעיטה חופשית שבמהלכה לא זז ממקומו. "גלזר עמד בפינה ולא זז, הוא צילם את הבעיטה שנכנסה פנימה", נכתב בתקשורת הסרבית. השוער עצמו אמר: "זו הייתה בעיטה מצוינת, ראיתי את הכדור מאוחר מדי ולא הספקתי להגיב. לפעמים יש משחקים שאתה תופס יום ומצליח להגיע לכל בעיטה שנבעטת לשער, ולפעמים אתה סופג שערים שאתה אולי יכול למנוע".
3 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
לא משחק כבר שנה. פרץ
(צילום: Sebastian Widmann/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון
ימשיך עם גזלר גם מול איטליה. בן שמעון
(צילום: שאול גולן)
את השער הראשון של בנפיקה כבש קרם אקטורקולו, מה שהוביל לשמחה לאיד בתקשורת הטורקית עם כותרות כמו "ערב טורקי מול השוער הישראלי". נגד אינטר הוא ספג ארבעה שערים, כולל בפנדל של האיראני מהדי טארמי בערב המתקפה האיראנית על ישראל. "ערב סמלי", חגגו באיראן. "מיד אחרי המתקפה על ישראל, הגיעה מתקפה נוספת של איראני על ישראלי. זו תמצית הניצחון האיראני על הישות הציונית".
אבל הטורקים והאיראנים לא לבד. אחרי השער נגד ז'לייזניצ'אר מאמנו מילוייביץ’ אמר: “ראיתם איך הוא יצא, היריבה שיחקה עם חמישה בהגנה ובמצב היחיד שלה כבשה. כשיש דברים שסיכמנו עליהם ולא מכבדים אותם, זה לרוב מה שקורה בכדורגל".

התקשורת הסרבית קוטלת

עד אז המניות שלו היו בעלייה אחרי עונה טובה בסרביה. ריימס הציעה עליו שבעה מיליון יורו ושטרסבורג 3.5 מיליון, אבל זה לא יצא לפועל בהחלטה משותפת של גלזר והמועדון. פתיחת העונה הנוכחית גרמה לירידה משמעותית במניותיו, והשיא היה ביום חמישי מול צרפת. "טעות ענקית, אין מה לעשות, לוקח אחריות מלאה, לא צריך שמישהו יגיד לי. אני המבקר הגדול ביותר של עצמי, זה לא קל. לא רציתי שהפעם הראשונה שלי כקפטן תהיה המשחק הזה, אבל לא שולטים בזה", הוא אמר בסיום.
בבלגרד לא חסכו בביקורת. “מה לעזאזל קורה עם גלזר? זה מדהים, קשה להסביר, השוער הישראלי הפך מעמוד התווך של הגנת הכוכב האדום ונבחרתו לעקב אכילס, לנקודת חולשה, בעיה גדולה שלא לומר סיוט עבור ולאדן מילוייביץ’ ורן בן־שמעון”, נכתב ב"מוצרט", וב"נובה" הוסיפו: "טעות איומה של גלזר. הוא שוב מפשל - הפעם במדי נבחרת ישראל. לגלזר היה משחק רע, בדיוק כמו המשחקים הקודמים שלו במדי הכוכב האדום העונה, במיוחד בליגת האלופות". ב"טלגרף" כתבו: "שוער הכוכב האדום התחפש לשוער נבחרת ישראל", ובאתר אחר שאלו: “האם הגיע הזמן שהכוכב האדום תחפש שוער אחר?"
עיתונאי סרבי הסביר אתמול ל"ידיעות אחרונות": "הקולות שקוראים להחליף את גלזר התחילו להתגבר בגלל שעשה טעויות קשות במשחקים האחרונים. חייבים לומר שהיו לו כמה משחקים מעולים, אבל בסופו של דבר השגיאות שהוא מבצע גדולות. ההערכה מתחזקת שבחלון ההעברות של ינואר בכוכב האדום יביאו שוער חדש". זהו בעצם שורש הדברים – הכישרון והיכולת קיימים, ומאפשרים הופעות ברמת צ'מפיונס, אבל לצידם ישנן גם יותר מדי טעויות שאי־אפשר להחליק עליהן, ובמשחקים חשובים. זה לא עניין של פעם בעונה, אלא שגיאות בוטות ושכיחות מדי.
ואחרי הפתיחה המאכזבת על שתי הבמות הגדולות ביותר, מול קהל עוין באודינה, ינסה גלזר לעצור את הקריסה שלו בשבועות האחרונים, להגיע עם ביטחון גדול יותר ולנסות לחזור להיות השוער מהאיתיחאד ולא מסן־סירו או בודפשט.