כחודש וחצי לאחר שארבע נקודות הופחתו ממאזנה של בית"ר ירושלים בעקבות הפריצה ההומנית של אוהדי לכר הדשא בסיום גמר גביע המדינה, ובמועדון עדיין סוערים על ההחלטה. שחקני הקבוצה עלו היום (שני) לדשא בבלומפילד, לפני ההפסד 2:1 להפועל חיפה במחזור הראשון של העונה, עם חולצות שנושאות את הכיתוב "דין לבית"ר, דין לשאר".
כזכור, בשבוע שעבר בית הדין המשמעתי של ההתאחדות החליט לא להפעיל את העונש על תנאי שעמד כנגד מכבי חיפה, ולא להפחית נקודות ממאזנה. זאת למרות שנגד הירוקים הוגש כתב אישום לאחר שאוהדיה הדליקו אבוקות במהלך משחק אלוף האלופים נגד בית"ר, ונגד הקבוצה עמד כאמור עונש של הפחתת 2 נקודות על תנאי.
7 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
שחקני בית"ר ירושלים עם חולצות המחאה לפני המשחק
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
(צילום: עוז מועלם)
הערב הנהלת ההתאחדות הצביעה פה אחד על הקמת ועדה לבדיקת מוסדות השיפוט. במסגרת ההחלטה ייבדקו מבנה המוסדות השיפוטיים, סמכויות המוסדות השיפוטיים וגופים המקבלים החלטות שיפוטיות, כמו גם מתכונת פעולתם, קריטריונים לכהונה במוסדות השיפוט ודרכי הבחירה של הדיינים ותקופת כהונתם. בראש הוועדה יעמוד פרופסור מיגל דויטש ועמו יהיו ד״ר עדו עשת וד"ר אסף הראל.

אבוקסיס: "מקווה שלפחות שלושה שחקנים יצטרפו בימים הקרובים"

המאמן המפסיד יוסי אבוקסיס אמר לאחר ההפסד: "עשינו עבירה טיפשית במרכז המגרש ולא ניצלנו מצבים נייחים - ככה מאבדים משחק. היו לנו כמה החמצות גדולות ולא שמרנו טוב, לא היינו מרוכזים. אני חושב ששיחקנו מצוין בהרבה דקות. שיחקנו בלי החלוץ הראשון שלנו, עם שחקן מהנוער שעשה עבודה טובה ועדיין שיחקנו יוצא מן הכלל. היה חסר קילר שיסיים את זה כמו שצריך. בסוף יוצאים מאוכזבים".
על חיזוק להתקפה: "אנחנו עובדים על זה. יש כמה מועמדים שאני מקווה שלא יברחו לנו בשנייה האחרונה. מקווה שלפחות שלושה שחקנים יצטרפו בימים הקרובים".
7 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
"היה חסר קילר שיסיים את זה כמו שצריך". אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
על המינוס ארבע נקודות: "להתחיל ממינוס 4 זה מאכזב מאוד. אני רוצה לדבר על המשחק שרואים. מבחינת כדורגל זה ספורט שאתה יכול להיות טוב יותר ולהפסיד וזה מה שקרה היום. השחקנים שלנו נתנו הכל, חוסר ריכוז לקח לנו את המשחק".
אוראל דגני הוסיף: "הגענו למספיק הזדמנויות במחצית הראשונה, אבל לא הצלחנו להבקיע. הפועל חיפה נשארה במשחק והשער המהיר במחצית השנייה איבד לנו את זה, חבל. בכדורגל כשאתה לא מבקיע אתה יכול לספוג. לא היינו צריכים להפסיד את המשחק הזה, היינו חייבים לפחות להוציא כאן נקודה. יש שחקנים שלא משתלבים מסיבות כלשהן. אנחנו עם ארבעה זרים פחות משנה שעברה ורואים שזה חסר".
המאמן המנצח רוני לוי אמר: "לחזור מפיגור ומול הקהל של בית"ר שדחף חזק מאוד זה נהדר. השחקנים נתנו סיבות לקהל שלנו לשמוח. הסגל שלנו עבר שינוי משמעותי. הרבה שחקנים חדשים מאוד - להתחבר למאמן ולשחקנים הקיימים זה לא פשוט. אין קוסמים בעניין הזה, צריך זמן. זקוקים לזמן ולשקט ואני אהיה מרוצה מהקבוצה".
7 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
"איתי בוגנים? הוא ילד נהדר עם המון עוצמות". לוי
(צילום: עוז מועלם )
"עברנו קיץ מאוד קשה", המשיך לוי. "עזבו שחקנים מצויינים שהיינו צריכים לעשות את השינוי הזה. השחקנים פה צריכים עכשיו 'להכיר על עיוור'. יש שחקנים צעירים שנכנסים ועושים עבודה טובה. איתי בוגנים? הוא ילד נהדר עם המון עוצמות. לפעמים לשחקנים צעירים כאלה זה עניין של שנה, שנתיים והוא יהיה שחקן יוצא מן הכלל. שמח על הניצחון".
גיא מלמד, שחגג את שער הליגה הראשון שלו בהפועל חיפה, הוסיף: "אנחנו באמת שמחים. הראינו אופי מעולה וחזרנו, למרות שפסלו לנו גול. אני חושב שזאת התחלה מדהימה לעונה. רק להמשיך ככה למכבי פתח תקוה בבית בשבת, מצפים לראות את הקהל שהיה היום, ואפילו יותר, בסמי עופר. מי הבקיע את השוויון? זה לא משנה לי מי הבקיע - בוגנים או אני - באהבה שיהיה לבוגנים או לי, העיקר שלוש הנקודות. רוצים להציג כדורגל יפה".
7 צפייה בגלריה
גיא מלמד
גיא מלמד
"אני מאוד אופטימי". מלמד
(צילום: עוז מועלם )
7 צפייה בגלריה
גיא מלמד
גיא מלמד
שער ליגה ראשון במדי הפועל חיפה. מלמד
(צילום: עוז מועלם )
על פתיחת העונה של המועדון וההמשך: "אני מאוד אופטימי. יש פה שילוב של ניסיון ושחקנים צעירים ורעבים. רוני הוא דמות על הקווים. פלייאוף עליון? כן, זאת המטרה".
השופט רועי ריינשרייבר על קבלת ההחלטות האיטית של צוות השיפוט ומערכת ה-VAR הערב: "לא הגיעו מספיק מצלמות למשחק. בניגוד למינימום שהמנהלת סיכמה על 8 מצלמות, היו רק 5 מצלמות. ברגע שצריך היה למתוח קווים לבדוק נבדל, לא הייתה אפשרות לבדוק את זה כמו שצריך ולמצוא 'ראיית זהב' לכך. התרענו לפני תחילת המשחק לאיגוד השופטים, פנו למנהלת. בעקבות מיעוט, נאלצנו לקבל החלטות כאלה ובגלל זה לא עבדנו מספיק מהר".
אירוע ביזארי נרשם בהפסקת המחצית של המשחק היום. במהלך, אתגר המחצית, תחרות בעיטות מחצי המגרש בהשתתפות אוהדי בית"ר, אחד האוהדים הצליח לכבוש שער - ורץ לחגוג מול האוהדים שהריעו לו. אלא שאחד המאבטחים באצטדיון כנראה חשב שמדובר באוהד שפרץ למגרש, והוא רץ אליו והשכיב אותו לדשא בפראות.