הקיץ התחיל בצורה נפלאה עבור אוהדי מכבי תל אביב. כוכב שתי האליפויות האחרונות היה ולדימיר איביץ'. כוכב שתי האליפויות שקדמו להן היה ערן זהבי. פתאום, במרחק קצר אחד מהשני, שניהם חזרו והציפיות קפצו לשמיים, אבל מאז עבר זמן ובו לא קרה יותר מדי.
המאמן והכוכב סחררו את שוק ההחתמות המקומי והיה נראה שהצהובים לא מתכוונים לעצור שם. יוריס ואן אובריים הצטרף, ניר ביטון הגיע בהעברה חופשית, אפילו פארפה גויאגון חזר מהשאלה במכבי נתניה והאריך חוזה. האוהדים רצו עוד, כמה שיותר. רק שמאז ההחתמה האחרונה של מיץ' גולדהאר, בדמות ביטון, עבר חודש בדיוק. בינתיים העונה החלה, משחקים באירופה כבר התקיימו, ואחרי התמודדות כפולה קלה מאוד מול זירה מגיע מחרתיים קרב קשה במוקדמות הליגה האזורית, נגד אריס סלוניקי, שבנתה סגל חזק.
3 צפייה בגלריה
 איביץ' על הקווים
 איביץ' על הקווים
הוא ויצחקי לא מצליחים לאתר את השחקנים המתאימים. איביץ'
(צילום: עוז מועלם)

דרוש בלם

הגיוני שבמכבי תל אביב, שם האחריות לבניית הסגל מוטלת, יחד עם איביץ', על ראש מחלקת הכדורגל ברק יצחקי, לא מצליחים לאתר את השחקנים שהם מרגישים שלמים עם רכישתם, אבל עוד יותר הגיוני שהם נכנסו לפלונטר. זה התחיל מכמות הזרים בסגל ואי הבהירות לגבי הישראלים הנוספים שמוכנים לחזור לליגה.
נעשה סדר. מכבי תל אביב בטוח תביא בלם, אפילו הוקצה סכום יפה לכך, יותר ממיליון אירו. איביץ' רוצה עוד קשר עם נוכחות במרכז המגרש, מישהו אגרסיבי בעל מבנה גוף גדול. בנוסף, נדמה שיהיה בעייתי אם לא יגיע גם שחקן כנף. כרגע יש שם את ברנדלי קובאס וגויאגון (שזו אינה העמדה הקלאסית שלו) ובנוסף עוד שני שחקנים שלא הוכיחו עצמם כמובילים - מתן חוזז (שאיביץ' אוהב) ואילון אלמוג. זהו.
אלה הזרים שנמצאים כרגע בסגל של מכבי תל אביב - אנדרה ז'ראלדש, אנריק סאבוריט, גויאגון, קובאס, סטיפה פריצה וג'ורג'ה יובאנוביץ'. שישה, המקסימום המותר, ובליגה רק חמישה יכולים להיות יחד על המגרש. אז מי יהיו בדיוק השחקנים הנוספים לעמדות שאיביץ' רוצה, אם אין מקום לזרים? פה בדיוק נמצא הפלונטר.
יצחקי, איביץ' ושות' מנסים לסגור עם שחקנים ישראלים בכירים כדי שיהיה אפשר לשחרר זרים ולפנות מקום לאחרים. כל עוד אין "אוקיי" מאותם ישראלים, הכול תקוע. ניקח למשל את אותו קשר חזק שאיביץ' רוצה: אם דור פרץ יחזור, הסיפור נסגר כמו שצריך. אם לא, יהיה צורך בפתרון אחר.
3 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
יש גם מגנים ישראלים אחרי שאפשר לרכוש, אבל לא ברמה שלו. דסה
(צילום: עוז מועלם)

מחכים לדסה

אחד המפתחות הקריטיים, אולי הכי קריטי, הוא המגן הימני. במכבי תל אביב כבר הגישו הצעות לאלי דסה, הם רוצים אותו בחזרה, אבל הוא מעדיף להמשיך לבדוק אפשרויות בחו"ל. החתמה של דסה מסדרת את רוב הפאזל, מאחר שבמקרה כזה אפשר לשחרר את ז'ראלדש ולפנות מקום לזר, קודם כל בלם. אגב, ישנה אפשרות שבמכבי תל אביב יחליטו ללכת על מהלך דומה גם אם דסה יחתום במקום אחר. יש מגנים ימניים ישראלים שאפשר לרכוש, אבל לא ברמה של דסה.
המצב הזה מוביל לערפול ולסיטואציות מוזרות. אחת מהן היא זו של קובאס, שבמשחקי ההכנה פתאום החל לחלץ כדורים, בדיוק כפי שאיביץ' אוהב, ועכשיו המאמן שוקל להשאירו. הנה עוד זר שלא תכננו שיהיה במועדון. אבל נדמה שהשיא נמצא במצב סביב פריצה.
החתימה של זהבי הובילה לכך שבסגל יש שלושה חלוצים מעולים יחד עם יובאנוביץ' ופריצה. קשה לראות איך שלושתם משחקים יחד, והאמת, לפחות בינתיים, איביץ' בודק רק מערך 3-3-4 שברוב המקרים יכיל שחקן אחד מהשלושה. כמה שפריצה היה טוב בעונת הבכורה שלו בליגת העל, מבחינת בניית סגל והאפשרות להוציא את המקסימום תחת המגבלות, הוא לא אמור להיות בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
סטיפה פריצה
סטיפה פריצה
נוצר פקק בחלק הקדמי. פריצה
(צילום: עוז מועלם)
אבל יש בעיה במכירה של פריצה, שלאחרונה התעניינה בשירותיו א.א.ק אתונה, והיא הכשירות של זהבי (מחרתיים מול אריס הוא צפוי להיכלל לראשונה בסגל). מצד אחד, במכבי תל אביב יודעים שעליהם למכור את פריצה ולכן מחפשים קונה. מהצד האחר, יש חשש גדול לוותר על החלוץ כל עוד זהבי לא חזר לעניינים.
בנוסף, היעדר שחקנים חדשים נוספים וכן הפציעות של זהבי, ביטון ודן גלזר, מנעו מאיביץ' את האפשרות לבצע ניסויים בשיטה שלו. אם הסרבי רוצה לשחק עם יובאנוביץ' וזהבי יחד, למשל - הדבר ההגיוני לעשות - היכן נכנס אוסקר גלוך? ואיפה גויאגון? וגבי קניקובסקי? שני המהלכים החשובים ביותר הם החתמת מגן ישראלי, עם עדיפות לדסה, ובלם זר. חלון ההעברות פתוח עד סוף ספטמבר, אבל הרישום למפעלים האירופים, אם מכבי תל אביב תגיע לשלב הבתים, יתבצע בעוד חודש. עוד קודם לכן מתחילה הליגה, שתהיה צפופה בעקבות המונדיאל שמתחיל בנובמבר. יש זמן לטפל בבעיות, אבל נדמה שהגיעה העת לפעול.