שמונה שנים וחצי שמשחקי הדרבי בתל אביב צבועים רק צהוב, וגם הערב (שני) לא הגיעה בשורה אחרת. מכבי ת"א שלטה לחלוטין במשך כל המשחק ואחרי מספר החמצות, באה על שכרה בזכות ביצוע נפלא של גלוך (75), שער של ערן זהבי בתום מתפרצת יפה (80) ושער מאוחר של ג'ורג'ה יובאנוביץ' שחתם את התוצאה (90+5).
בזכות הניצחון, הצהובים חזרו לפסגה אותה איבדו למכבי חיפה במחזור הקודם. האדומים סופרים הפסד רביעי ברציפות, ונמצאים מתחת לקו האדום עם שלוש נקודות בלבד מתוך 24 אפשריות. בזכות השער שלו, השתווה זהבי לשייע גלזר בראש טבלת מלך השערים של היריבות העירונית עם 11 כאלה. בנוסף, לראשונה בהיסטוריה, הפך הפרש הניצחונות במאזן כל הזמנים לדו ספרתי.
7 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם אבי ריקן
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם אבי ריקן
עוד דרבי, עוד ניצחון. שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם ניר ביטון, אופיר דוידזאדה
אוסקר גלוך שחקן מכבי ת"א עם ניר ביטון, אופיר דוידזאדה
(צילום: עוז מועלם)
ערן זהבי התייחס להשלכת האבוקות: "זה מגניב, מהנה ועושה אווירה מדהימה, אבל כשצריך לעצור את המשחק כל כך הרבה פעמים זה פוגע בשטף המשחק ובספורטיביות. הייתי שמח אם זה היה קורה פעם אחת ונגמר. מבחינתי היה חשוב להבין שאם נכבוש בזמן שאוהדי הפועל ת"א השליכו כדורים, אז השער יאושר. אנחנו לא מתעסקים בזה, אלא רק במה שקרה במגרש. עשינו את זה טוב היום". על ההפסקות במשחק: "זה לא אידיאלי כי זה פוגע בשטף של המשחק. אנחנו צריכים לשמור על עצמנו ולעשות את החימום שלנו תוך כדי הפסקות. עשינו את זה ומתעסקים במה שיכולנו לעשות הכי טוב".
על המשחק עצמו אמר זהבי: "אני לא מתייחס למה שאומרים עליי. אני עושה את הכי טוב שלי במגרש, באימונים ובמשחקים. הכי חשוב זה לא לתת לשום ביקורת להזיז אותי מהדרך שלי שהיא של עבודה קשה, מקצוענות ולעשות את החברים שלי הכי טובים. אני צריך להיות הכי טוב שאני יכול, לפעמים זה הולך ולפעמים פחות.
7 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
שוב כבש בדרבי. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
"כשאני לא מבקיע זו טרגדיה וכשאני כובש, אז זה בסדר. משאיר לעיתונאים את העבודה שלהם ומכבד אותם, אני מנסה רק להשתפר בכל אימון ומשחק. אני רוצה להיות הכי טוב במגרש וזה הכול. אני לא מנסה לשנות דברים שאין לי שליטה עליהם. שכל אחד יגיד מה שהוא מבין".
על השיחה שלו עם איביץ' אחרי המשחק אמר החלוץ: "צחקנו וחייכנו, היה כיף, הייתה אווירה טובה. לפני כמה ימים חשבתם שאנחנו באיזה תאקל. הוא המאמן ואני השחקן. אנחנו נהנים מהרגעים היותר טובים ביחד וגם מהפחות טובים".
על הנבחרת: "אני מתרכז במקצוענות שלי ואיך להיות הכי טוב במגרש ומה לעשות כדי להיות הכי טוב במגרש, לישון כמו שצריך ולחיות חיים ספורטיביים".
7 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
זהבי על הנבחרת: "אני מתרכז במקצוענות שלי"
(צילום: עוז מועלם)
מאמן מכבי ת"א ולדימיר איביץ', התייחס להשלכת האבוקות והכדורים לעבר כר הדשא מצד אוהדי הפועל ת"א: "האוהדים דומים מאוד בסרביה, יוון וכאן. זה קורה, אבל לא כמו מה שקרה היום. המשחק נעצר איזה שבע או שמונה פעמים. זה קורה, אבל אני לא זוכר כזה דבר. אני חושב שזה קשה מאוד לשחקנים. אחרי כמה שניות כבר עצרו את המשחק ואז חזרו לשחק ושוב עוצרים. זה הדבר הכי גרוע לשחקנים של שתי הקבוצות. צריך לראות שדברים כאלה לא יקרו שוב. אני לא רוצה לדבר על החוקים של המשחקים ולא יודע מתי עוצרים משחק".
על המשחק עצמו אמר הסרבי: "אני מרוצה שהגענו להרבה מצבים ובמחצית הראשונה היו לנו הזדמנויות טובות וגם בשנייה. להפועל הייתה אולי הזדמנות אחת או שתיים במתפרצות. עבדנו קשה מהרגע הראשון ועד האחרון. אני לא יודע כמה מצבים יצרנו וזה קשה מול יריבה ממושמעת כל כך".
7 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
"משחק נעצר איזה שבע או שמונה פעמים. אני לא זוכר כזה דבר". איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
על אוסקר גלוך אמר המאמן: "הוא שחקן נהדר, שחקן איכותי. הוא גדל כאן איתנו והוא חלק מאיתנו. אנחנו חושבים איך לעזור לו להשתפר ולהתקדם ואנחנו עובדים על זה".
מאמן הפועל ת"א סלובודן דראפיץ' אמר: "יכול היה להיות ערב יותר טוב". על אירועי המחצית הראשונה אמר המאמן: "זה לא צריך לקרות, אנחנו משחקים כדורגל ואני לא צריך להסביר לאף אחד מה זה משחק כדורגל. צריך לטפל בדברים האלה. אני חושב שהייתה אווירה טובה ולא צריך היה להפסיק את המשחק. אני לא פה בשביל לנהל מו"מ אם זרקו או לא זרקו. גם אוהדי מכבי ת"א זרקו וגם האוהדים שלנו זרקו".
על המחצית השנייה: "נפלנו מהרגליים, ראו את הבדלי האיכות. לפעמים אתה עושה הכול, אבל כשיש לך משחק מול קבוצה עם סגל כמו של מכבי ת"א צריך להיות מוכנים וזהירים מאוד. הגענו גם לכמה מצבים לפני השער הראשון, אבל אנחנו צריכים עוד יכולת, לחזק את הסגל. יש לנו כמה שחקנים פצועים. ב-75 הדקות הראשונות שיחקנו כדורגל לא רע. אנחנו יכולים לשחק יותר טוב ואנחנו עובדים על זה. בינתיים מכבי גדולה על הפועל. אנחנו צריכים לשחק עד נובמבר, אז תהיה פגרה של חודש. אנחנו צריכים לחכות לפצועים שלנו ולהתחיל מחדש. אני כמובן לא מרוצה מקצב צבירת הנקודות שלנו, הפועל ת"א יכולה לשחק יותר טוב".
7 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
"נפלנו מהרגליים". דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
על חיזוק הקבוצה: "אני לא יכול להביא שחקנים כרגע. זה המצב ואנחנו צריכים להסתדר עם זה. לא דיברתי על התקציב עדיין, אני מרוכז בשחקנים שיש פה ועם זה אני צריך לעשות הכול. כל שחקן פה במבחן עד ינואר. כשגאנם וקונטה ועוד זר לא משחקים זה לא נעים לנו. אנחנו צריכים את כל השחקנים. עמדנו יפה מאוד היום, אנחנו צריכים עוד איכות. יש עוד חמישה משחקים ואנחנו צריכים נקודות ועם הנקודות נקבל גם ביטחון. זה מה שאני רוצה לראות בזמן הקרוב".
מגן הפועל ת"א בן ביטון אמר אחרי המשחק: "ברור שהתחושות לא טובות, תחושות קשות ואנחנו מבואסים מאוד. ברור שהמצב שלנו לא טוב כרגע". על ההחמצה שלו: "בהרבה דקות של המשחק היינו שם, שיחקנו לא רע והגענו לכמה מצבים טובים. יכולנו להיות יותר חדים ועם קצת מזל לכבוש ואז ספגנו את השערים הקלים שאנחנו מקבלים מתחילת העונה. ניסינו וזה לא קרה. התחושות קשות".
7 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ' שחקן מכבי ת"א מול סתיו למקין שחקן הפועל ת"א, בן ביטון
ג'ורג'ה יובאנוביץ' שחקן מכבי ת"א מול סתיו למקין שחקן הפועל ת"א, בן ביטון
"התחושות לא טובות". ביטון
(צילום: עוז מועלם)
על האירועים עם הקהל אמר ביטון: "אני שחקן כדורגל ומשחק במגרש, אין לי מה להגיד על הדברים שקורים ביציעים". כשנשאל אם יש תקווה אמר ביטון: "אני מבואס מאוד, זה הפסד לא קל ואנחנו בתקופה לא טובה. תמיד יש תקווה והוכחנו במשחק חוץ קשה בתקופה לא טובה, הגענו למצבים ועם קצת מזל יכולנו לכבוש ולהוביל וזה היה משנה את המשחק. אנחנו נתאושש פיזית ומנטאלית ונגיע אל המשחק הבא כדי לנצח".