עידן רן בן שמעון בנבחרת ישראל נפתח אתמול רשמית עם הצגתו במסיבת עיתונאים, אבל הוא כבר מגבש בתקופה האחרונה את התוכניות המקצועיות לקראת הקדנציה שלו, שתצא לדרך בשבת הבאה במשחק ידידות מול הונגריה.
בן שמעון הדגיש בדבריו כי הוא מתכוון להצעיר את הנבחרת, אבל זה יהיה שילוב מדורג ולא התבססות על צעירים בלבד מהרגע הראשון. שני שחקנים ותיקים שלא יהיו חלק מהנבחרת של בן שמעון הם ערן זהבי (36) ומיגל ויטור (34), אבל לעומתם אלי דסה (31) ימשיך לקבל קרדיט וגם לענוד את סרט הקפטן.
3 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
רן בן שמעון אתמול
(צילום: עוז מועלם)
זהבי, מלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים, שכבש העונה 20 שערי ליגה וזכה באליפות עם מכבי ת"א, עדיין לא הכריז רשמית אם הוא פורש או ממשיך עונה נוספת בקריית־שלום, אבל בן שמעון קיבל כבר החלטה כי זהבי לא יהיה חלק מהסגל. רב"ש גם ראה שהחזרה שלו לחמישה משחקים תחת אלון חזן הסתיימה ללא תרומה מיוחדת. גם בלם הפועל באר־שבע, שהתאזרח לטובת השתתפותו במשחקי הנבחרת, לא יישאר.
דסה, שהחמיץ שלשום הזדמנות לזכות באליפות רוסיה עם דינמו מוסקבה לראשונה אחרי חמישה עשורים, נמצא אומנם בגרף ירידה בנבחרת, אבל בן שמעון מעריך עדיין את המנהיגות והיכולות שלו. הגיבוי שלו בעמדת המגן הימני יהיו עילי פיינגולד ונועם בן־הרוש, שנכללים גם בסגל הנבחרת האולימפית. מבין הוותיקים יחסית, עומרי גלזר (28) שזכה בדאבל עם הכוכב האדום בלגרד ימשיך לקבל לפחות בשלב זה את אפודת השוער הראשון ולא דניאל פרץ, שלא שיחק בשנה האחרונה במדי באיירן מינכן אבל ישתתף בטורניר האולימפי בפריז.
3 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
מקווה שיעשה קפיצת מדרגה תחתיו. גלוך
(צילום: KERSTIN JOENSSON / AFP)
התוכנית של בן שמעון היא לשחק במערך של שלושה בלמים, שיכול כמובן להשתנות בהתאם ליריבה. אחד השחקנים שהוא מתכוון להציב בשלישייה יחד עם שון גולדברג שיהיה באנקר, הוא עומרי גאנדלמן מגנט שזומן כחריג גיל על ידי גיא לוזון לנבחרת האולימפית. המועמדים לשמש כצלע השלישית הם סתיו למקין, נועם מלמוד, גיל כהן ורז שלמה. אחת ההפתעות בתוכנית של בן שמעון הוא דני גרופר, שחזר מפציעה ארוכה בלודוגורץ. המאמן הלאומי החדש מעריך אותו מאוד והוא עשוי לכרסם בדקות המשחק של רוי רביבו כמגן שמאלי.

תורג'מן ודוד בחוד

בן שמעון מתכוון גם לרענן את הקישור האחורי. דור פרץ עדיין יהיה באנקר בפתיחת הקמפיין, אבל לא ברור מה יהיה מעמדם של מוחמד אבו־פאני ונטע לביא. אחד המועמדים לתפוס מקום מרכזי בחלק הזה הוא עדן קארצב, שלא קיבל זימון כחריג גיל לנבחרת האולימפית, וגם איתן אזולאי ועידו שחר נמצאים על הפרק.
3 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
מחוץ לתוכניות. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
אחד מסימני השאלה הגדולים הוא מנור סולומון. אם הקשר, שלא שיחק כמעט העונה בגלל פציעה אבל מחזיק בחוזה לעוד ארבע שנים בטוטנהאם, יצליח לחזור לעצמו - הוא יהיה העוגן המרכזי של הנבחרת מבחינת האיכות. מי שבן שמעון מקווה שיידע לעשות את קפיצת המדרגה המקצועית תחתיו בנבחרת הוא אוסקר גלוך, שעדיין לא ברור אם ימשיך בזלצבורג. מדובר כנראה בכישרון הישראלי הגדול ביותר בדור הנוכחי, אבל הוא עדיין לא הותיר את חותמו במדים הלאומיים, ואחרי קמפיין מאכזב הוא אפילו מצא את עצמו על הספסל במשחק המכריע מול איסלנד.
רב"ש: "חשוב לי מאוד שכולם יעבדו קשה"
(ONE)
צעירים נוספים כמו ליאל עבדה, ענאן חלאילי ועידן טוקלומטי יחד עם ותיקים יותר כמו שגיב יחזקאל, רמזי ספורי ודולב חזיזה יהיו חלק מהסגל בקישור. המועמדים המרכזיים לחוליית ההתקפה הם דור תורג'מן ודין דוד, ובהיעדר אלטרנטיבות איכותיות יותר נראה כרגע שהם יקבלו את המושכות לפחות בתחילת הקמפיין.
בן שמעון רוצה למנות עוזר מאמן בכיר במשרה מלאה. מסאי דגו סירב להצעה, אחת האופציות היא גל כהן, ומי שעשוי להיות העוזר השני שיקבל שכר רק על שעות העבודה בפועל הוא אמיר שלח. לתפקיד מנהל הנבחרת ייכנס רועי ריינשרייבר, שיפרוש משיפוט. בשנתיים האחרונות הוא עבד במקביל בהתאחדות כרכז ביקורת מגרשים בליגות החובבניות ופיתוח תשתיות.
פורסם לראשונה: 01:30, 27.05.24