המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, הצטרף היום (חמישי) לישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל. בהתאחדות עודכנו על ידי משרדי התרבות והספורט והבריאות, כי בישיבת קבינט הקורונה תועלה הצעה להחזיר את כלל הקבוצות לאימונים כבר ב-1 בנובמבר.
"הנזק שנגרם לילדים ללא אימונים ומסגרת, הוא עצום ואולי בלתי הפיך", אמר יו"ר ההתאחדות אורן חסון. "הכרחי להחזיר אותם בהקדם האפשרי למגרשים. היו לנו מעט מאוד מקרים של הידבקות ילדים במסגרות הכדורגל שלנו הודות להקפדה על הכללים שנוסחו וכבר הוכחנו אחריות שמצדיקה חזרה מוקדמת ככל האפשר לפעילות".
1 צפייה בגלריה
איתמר גרוטו
איתמר גרוטו
פרופסור איתמר גרוטו
(צילום: שלו שלום)
פרופסור גרוטו אמר: "עברנו תהליכים מורכבים ואתם בהחלט דוגמה ומופת. הלוואי שהיה כך גם עם מגזרים אחרים. הכדורגל בפרט והספורט בכלל אינו מקור שמניע את התחלואה, אבל יש סיכונים וראינו התפרצויות בתוך הקבוצות. ככל שתקפידו על הכללים, בבית ובמגרש, עם החזרה לאימונים ולפעילות זה יעלה את הוודאות להמשך עונה סדירה".

שינוי בעונש הרדיוס

ההתאחדות גם אישרה תיקון לתקנון לפיו עבירה של קהל בין אם במשחק בית או משחק חוץ תהווה עילה לשלילת הכניסה לאצטדיון. העבירות המדוברות נכנסות תחת ההגדרה של "התפרעות אוהדים" וכוללת בין היתר קריאות גזעניות.
במידה ובית הדין יחליט על קיום משחק רדיוס הוא רשאי גם לסגור יציעים מסוימים. אם אותו יציע ייסגר אז המנויים אליו לא יהיו רשאים להיכנס ליציעים אחרים שאינם סגורים במסגרת העונש. בנוסף, אם קהל יעבור עבירה במשחק חוץ, ניתן יהיה לסגור את יציע ה"אולטרס" באצטדיון הביתי שלו.