שמחה גדולה בהפועל באר שבע לאחר הניצחון 0:3 אמש (חמישי) על מאת'רוול הסקוטית, שקבע העפלה לשלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית. כעת באר שבע רחוקה ניצחון במשחק אחד, אותו תארח ביום חמישי הקרוב נגד ויקטוריה פלזן הצ'כית, מהעפלה בפעם השלישית בתולדותיה לשלב הבתים היוקרתי של המפעל.
בבאר שבע מודעים לכך שפלזן היא יריבה ברמה גבוהה יותר מכל הקבוצות איתן התמודדה הקיץ במסגרת האירופית. "הם פייבוריטיים, אבל במשחק אחד, בישראל, אם נהיה ביום טוב מאוד, אפשר יהיה להפתיע אותם", אמר שחקן בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
(אורן אהרוני)
בזכות הניצחון, הקמפיין האירופי ימשיך שבוע אחד נוסף לפחות, ונמנעה מהפועל באר שבע יציאה לפגרת קורונה מאולצת שהייתה גורמת להפסקת הפעילות בקבוצה. שלושת הניצחונות באירופה הכניסו למעדון סכום של כמיליון אירו. מדובר בסכום משמעותי מאוד עבור הפועל באר שבע שהעונה תיאלץ להסתפק בהשקעת בעלים של חמישה מיליון שקלים בלבד, כפי שהתחייבה אלונה ברקת, זאת בניגוד לעשרות מיליוני השקלים אותם העבירה למועדון כמעט בכל עונה בעשור האחרון.
אם באר שבע תצליח לחלוף גם על ויקטוריה פלזן, הקבוצה עוד כשלושה מיליון אירו שישנו באופן משמעותי את מצבו הכלכלי של המועדון. במקרה שכזה, לא מן הנמנע שאל הסגל של יוסי אבוקסיס יצטרפו עוד שני שחקנים ישראלים בכירים זאת לאחר שמכסת ששת הזרים כבר מלאה. המאמן יוסי אבוקסיס סחט אתמול מחמאות על ההכנה של קבוצתו למשחק ועל ניהולו. המאמן החליט להעניק את חולצת ההרכב לקשר הארגנטינאי מריאנו בריירו ולחלוץ הקולומביאני ג'ונתן אגודלו. בריירו, שתופקד כקשר אחורי, רשם משחק חף מטעויות בהופעות הבכורה שלו בו הציג בעיקר את יכולתו הפיזית שלא נפלה מזאת של שחקני הקבוצה הסקוטית.
3 צפייה בגלריה
אגודלו
אגודלו
אגודלו. בכורה ב-11
(צילום: אורן אהרוני)
אגודלו, שפתח לראשונה, התרכז בעיקר במשחק לחץ על הבלמים היריבים ולא הגיע למצבים בהם יכל להראות את יכולת הכיבוש שלו. החלטה חשובה מאוד שלקח אבוקסיס במהלך המשחק היא להעביר במהלך המחצית הראשונה את מרואן קבהא מהקישור למרכז ההגנה, ובכך לסייע למגן השמאלי שון גולדברג שבתחילת המשחק די התקשה מול הסקוטים.
מעט מאוד שחקנים בסגל של הפועל באר שבע היו בקבוצה כשפגשה את ויקטוריה פלזן בשלב הבתים של הליגה האירופית בעונת 2017/18. הקבוצה הפסידה בשני המשחקים: 3:1 בצ'כיה ו-2:0 בארץ. הייתה זאת הפועל באר שבע שונה לחלוטין. רק הבלמים לואי טהא, שפתח בשני המשחקים, ומיגל ויטור ששותף כמחליף במשחק השני לאחר שחזר מפציעה, שיחקו באותם ימים ונמצאים גם היום במועדון שעבר בשלוש השנים שחלפו מאז מהפכה גדולה. לפני משחק החוץ בצ'כיה, חשפה באר שבע ששיר צדק נתפס בשימוש באוקטופמין, והוא הורחק לשמונה חודשים. אתמול הבלם חגג את העלייה.
3 צפייה בגלריה
שחקני באר שבע חוגגים
שחקני באר שבע חוגגים
מרחק ניצחון אחד
(צילום: אורן אהרוני)
לצד החגיגות של הבאר שבעים, בקרב אנשי מאת'רוול נרשמה אכזבה גדולה נוכח ההדחה, בעיקר מכך שאת שני השערים הראשונים השיגה באר שבע לאחר שתי הרמות לרחבה ממצבים נייחים. בשער הראשון ויטור כבש בנגיחה, ואילו השער השני הגיע לאחר שוויטור הוכשל וז'וזואה כבש בפנדל. המאמן הסקוטי, סטפן רובינסון סיכם: "זה מאכזב מאוד. עשינו שתי טעויות קשות ונענשנו עליהן. ידענו שז'וזואה שחקן מאוד איכותי ושאסור לנו לתת לו להכניס כדורים לרחבה שלנו. המשחק היה בשליטה שלנו בחלקים גדולים שלו אבל לא היה לנו מספיק מזל כדי להבקיע".