אחרי התיקו 0:0 החלש מול בית"ר ירושלים, מכבי ת"א נמצאת במרחק של שמונה נקודות מהפסגה, שם נמצאת מכבי חיפה. הצהובים ניצחו רק ארבע פעמים העונה ולראשונה בעידן מיץ' גולדהאר הושמעה ביקורת חסרת תקדים של שחקנים כלפי המאמן יורגוס דוניס.
בשבועות האחרונות, במקביל להצלחה בזירה האירופית, שחקנים מבקרים את תוכן האימונים, נטולי טקטיקה מבחינתם בקריית שלום, אבל היכולת החלשה אמש לצד ההחלטה לשוב למערך של שלושה בלמים, גרמו לשחקנים לפרוק עול בנוגע למאמן היווני.
2 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
ביקורת חסרת תקדים מתוך המועדון. יורגוס דוניס
(צילום: עוז מועלם)
"זה המאמן החלש ביותר שהיה בעידן גולדהאר", סיפר אחד השחקנים. "אין טקטיקה באימונים, אין סדר במשחק, מגיעים לא מוכנים למשחקים ואז באים ההימורים ההתקפיים בסיום. איתו אין סיכוי לקחת אליפות. כל השחקנים במכבי הלכו השנה לאחור, עם איביץ' זה לא יכול היה לקרות, הוא לא גבר".
מי שנראו מתוסכלים מיוחד היו איתי שכטר וטל בן חיים שהוכנסו בדקה ה-89, כשהקשר נכנס לעמדת המגן הימני. "מילא שדוניס העלים שחקנים צעירים כמו אילון אלמוג שאין לו טיפת בטחון, להתנהג כלפי שחקני שחקנים כאלו בצורה כזו זה מביש, ובעיקר לא מכבד. הם הרגישו מושפלים להיכנס בדקה האחרונה, מה הוא ציפה שהם יעשו?", אמר שחקן בקבוצה. בינתיים עושה רושם שגם מקבלי ההחלטות לא נשארים אדישים ומעמדו של המאמן מתערער.
והייתה גם ביקורת כלפי שחקנים בקבוצה. "הרננדס כבר תקופה ארוכה לא פוגע, דודזאדה חלש מאוד, קנדיל לא משדרג ודן ביטון פשוט לא עושה כלום", היו רק חלק מהשיחות בין השחקנים במכבי. הפנטזיה לצרף את ערן זהבי שוב על הפרק, אך כרגע לא נעשתה כל פנייה אליו.
2 צפייה בגלריה
אלירן עטר ושחקני מכבי ת"א
אלירן עטר ושחקני מכבי ת"א
חלק משחקני הקבוצה יצאו נגד חבריהם
(צילום: עוז מועלם)
ועדיין, למרות החיצים שהופנו כלפי דוניס וחלק מהשחקנים, מה שקורה כיום אצל האלופה הוא תוצר של ההכנה הלקויה הראשונה בעידן מיץ' גולדהאר, שמבוקר ברשתות החברתיות על ידי אוהדי המועדון. מחנה אימונים עם סגל חלקי, סגירת אייל גולסה בשלב מאוחר, עזיבת שחקנים משמעותיים כמו ז'איר אמאדור, אנדרה ז'ראלדש, צ'יקו אופאדו וכמובן עומר אצילי ודור מיכה, שלא יחזרו למועדון, בלי מתן מענה לשחקנים משמעותיים אחרים והבאת רכש זר רק ברגע האחרון כמו אלכסנדר פשיץ' ולואיס הרננדס, כשכמובן ניתן לצרף לכך את ההגעה של מאמן אחרי עידן איביץ' המוצלח רגע לפני פתיחת הקמפיין האירופי וללא הכנה.
מי שנשמע כמעביר ביקורת מרומזת היה דור פרץ. "יש מספר סיבות ואני אשאיר אותן אצלי. אנו נראים קצת שבעים, לא אגרסיביים, חלקנו לא מחויבים. יש לנו הזדמנות כבר ביום חמישי להיראות יותר טוב במשחק נגד קריית שמונה, לעשות ניצחון ולהחזיר ממשחק למשחק את כוח ההרתעה. אנחנו היריבה הכי גדולה של עצמנו".