משרדי הבריאות והספורט אישרו היום (חמישי) את מתווה הפעילות לעונה הקרובה בליגות המקצועניות. הבשורה הגדולה עבור השחקנים היא שהם לא יידרשו יותר לבידוד ביתי במהלך תקופת פעילות הליגה. המתווה נחשף ב-ynet.
השחקנים יוכלו לצאת מהבתים, אבל יצטרכו להקפיד על מספר נהלים כמו איסור על השתתפות באירועים המוניים, הימנעות משהייה במקומות בהם אנשים מסתובבים ללא מסיכות, לרבות בברים, מועדונים, מסיבות וחדרי כושר, וכמובן שמירה על כללי הריחוק החברתי.
2 צפייה בגלריה
עטאא ג'אבר בועט
עטאא ג'אבר בועט
אין צורך בבידוד
(צילוםף עוז מועלם)
כל קבוצה תמנה אחראי קורונה מטעמה שידאג לשמירה על הנהלים. צוות מקצועי ומנהלתי (מנהלים, עוזרי מאמן, אנשי רפואה, אנשי משק, מנהלה וכו') וצוותי השיפוט גם כן לא מחויבים בבידוד ביתי. גם נושא הפעילות הרשמית בחו"ל הוסדר. שחקנים שיחזרו ממשחקי נבחרות או השתתפות במפעלים האירופיים הקבוצתיים, לא יצטרכו להיכנס לבידוד ויוכלו לחזור לפעילות שגרתית באופן מידי.
במקרה שבו שחקן או איש צוות ימצא חיובי לנגיף, או נחשף לחולה מאומת, יעברו בדיקה כל שחקני ואנשי הצוות שבאו איתו במגע. כמו כן, ייכנסו כל השחקנים ואנשי הצוות הרלוונטיים לבידוד ביתי בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במהלך תקופת הבידוד הביתי, יוכלו השחקנים ואנשי הצוות לצאת לאימוני ומשחקי הקבוצה בלבד.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון. הוביל את המהלך
(צילום: עוז מועלם)
שחקן/איש צוות שבדיקתו תמצא חיובית, יישאר בבידוד ביתי מלא בהתאם לכללי משרד הבריאות ולא יחזור לפעילות עד להגדרתו על ידי גורמי הרפואה כמחלים מנגיף הקורונה. נבדק שבדיקתו תמצא שלילית, ישלים את תקופת הבידוד הביתי על פי הנחיות משרד הבריאות, אולם יהיה רשאי לצאת במהלכה לפעילויות הרשמיות של הקבוצה (אימונים, משחקים, שהיה משותפת עם הקבוצה, בדיקות רפואיות וכו') בלבד. שחקנים ואנשי צוות שיגלו סימפטומים של המחלה, יעברו בדיקת קורונה, ועד לקבלת תשובה שלילית יישארו בבידוד מלא ללא אפשרות ליציאה לפעילות הקבוצה.
יו"ר המנהלת, ארז כלפון דיבר על המתווה החדש: "אני מאמין בלב שלם כי המתווה שאושר, יאפשר את התחלת וסיום עונת המשחקים באופן תקין. אין ספק שבדרך יהיו קשיים ואתגרים רבים וברור שנצטרך לתת מענה נקודתי לכל בעיית הדבקות או חשיפה לחולים שיהיו בקבוצות כפי שנעשה בימים אלו ממש, אולם מתווה הפעילות כפי שפורט יאפשר את קיום המשחקים עם פגיעה ספורטיבית מינימלית.
אני מצפה כי מנהלי הקבוצות, המאמנים והשחקנים יגלו אחריות ויפנימו את חשיבות השמירה על כללי משרד הבריאות. אפשרנו לשחקנים לצאת מהבידוד הביתי, אולם עליהם להימנע מהמצאות המקומות העשויים לסכן את בריאותם ואת המשך פעילות הליגה. אנא גלו אחריות רבה ותתנהגו בהתאם".