סגל נבחרת ישראל לקראת ליגת האומות בתחילת ספטמבר, פורסם היום (רביעי) והשם המפתיע מכולם היה של ג'ואל אבו חנא. הבלם בן ה-22 הוא ממש לא שם מוכר עבור אוהדי הכדורגל בישראל ואחת הסיבות לכך היא העובדה שמועלם לא שיחק בארץ.
אבו חנא נולד בטרויסדורף שגרמניה לאבא ישראלי ואמא מקומית. בגיל 10 הצטרף לקבוצת הילדים של באייר לברקוזן ולמעשה המשיך במועדון על גיל הבוגרים. אחד השחקנים ששיחקו איתו לאורך היה קאי האברץ, שכיכב העונה בלברקוזן ועשוי להצטרף בקרוב לצ'לסי בעבור 90 מיליון אירו או יותר.
2 צפייה בגלריה
ג'ואל אבו חנא
ג'ואל אבו חנא
עבר בנבחרות הצעירות בגרמניה. אבו חנא
(צילום: Getty images)
במקביל הוא גם שיחק בנבחרות הצעירות של גרמניה. יש לו 16 הופעות בנבחרת עד גיל 17 איתה העפיל לגמר אליפות אירופה ב-2015. בסך הכל יש לו 20 הופעות בנבחרות השונות עד גיל 19, כולל ב-0:4 מול ישראל בספטמבר 2014. אגב, מי שעלה כמחליף בדקה ה-70 של אותו משחק היה אילון אלמוג, שזומן גם הוא לסגל של וילי רוטנשטיינר.
בתחילת עונת 2017/18 נכלל בסגל הבוגר של לברקוזן, לא קיבל צ'אנס ותוך זמן קצר, חתם בפ.צ. קייזרסלאוטרן מהבונדסליגה השנייה, במדיה גם ערך את הבכורה שלו בקבוצה בוגרת. בסיום אותה עונה ירדה הקבוצה לליגה השלישית ואבו חנא עזב.
התחנה הבאה שלו הייתה פ.צ מגדבורג, אבל הוא לא זכה לדקות משחק בכלל וכעבור עונה מצא את עצמו מושאל לפורטונה קלן מהליגה השלישית. הוא סבל מלא מעט פציעות באותה העונה ולאחר סיום תקופת ההשאלה החליט שהגיע הזמן לצאת מחוץ לגרמניה והצטרף לזוריה לוגנסק האוקראינית.
2 צפייה בגלריה
ג'ואל אבו חנא
ג'ואל אבו חנא
לא הצליח במגדבורג. אבו חנא
(צילום: Getty images)
עד מהרה הוא הפך לשחקן הרכב ראשון ואף שיחק במוקדמות הליגה האירופית בעונה שעברה, שם הפסידה זוריה לאספניול בשלב הפלייאוף. בעונה שעברה הוא גם זכה לכבוש את שער הליגה היחיד שלו בקריירה עד כה, ב-2:2 מול דינמו קייב. בסך הכל יש לו 29 הופעות בקבוצה מאוקראינה. העונה הוא גם ישתף פעולה עם ישראלי אחר שהגיע לקבוצה, מקס גרצ'קין, שעזב את בית"ר ירושלים.
מכיוון שעדיין לא רשם הופעה בנבחרת בוגרת כלשהי ולא נראה שיקבל בעתיד הנראה לעין זימון לנבחרת גרמניה, לאבו חנא נותרה אפשרות לייצג נבחרת לאומית אחרת. לפני הזימון של רוטנשטיינר גם ברשות הפלסטינית בדקו אפשרות שייצג אותם ואף שלחו לו בעבר זימון, אבל אבו חנא לא נענה. בסופו של דברי הגרמני-ישראלי, בחר בכחול-לבן.