וילי רוטנשטיינר יסיים את חוזהו מחר (רביעי, 21:45) לאחר המשחק מול סקוטלנד במסגרת המחזור השישי והאחרון בליגת האומות, וטרם ידוע האם הוא יעזוב או יישאר. הנבחרת יודעת שניצחון ישאיר אותה בדרג השני, כשגם איבדו נקודות של סלובקיה מול צ'כיה יספיק לה.
"זה לא מפתיע אותי שזה המשחק האחרון שלי בחוזה הנוכחי, זה היה הסיכום מראש", אמר רוטנשטיינר במסיבת העיתונאים לקראת המפגש. "אני מוניתי מראש עד סוף 2020, זה המשחק האחרון ב-2020. בסוף נובמבר או בתחילת דצמבר נחליט לגבי העתיד שלי. מה יקרה בהמשך? הסכמנו בקיץ שנדבר בסוף השנה האם אני צריך להמשיך או צריך לסיים את תפקידי, זה יהיה דיון פתוח, אבל זה יקרה אחרי המשחק החשוב מחר".
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"מראש ידענו שהחוזה הוא עד סוף 2020". וילי רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת באימון
שחקני הנבחרת באימון
מצב רוח חיובי באימון הנבחרת
(צילום: ראובן שוורץ)
על היכולת של שחקניו: "עשינו עבודה טובה מאוד עד כה בדרג השני בליגת האומות, הצלחנו לעמוד מול נבחרות טובות כמו סלובקיה, צ'כיה וסקוטלנד. ההופעה במשחק האחרון הייתה טובה מאוד, למרות ההפסד. עבורי התהליך הוא החשוב ביותר וההתפתחות של הכדורגל הישראלי, ולא רק התוצאות. אנחנו כמובן תמיד רוצים לנצח".
לקראת המפגש המכריע הוסיף: "סקוטלנד נבחרת חזקה מאוד, אנחנו מכירים אותה. יש להם תשעה שחקני פרמייר-ליג, שחקנים מהצ'מפיונשיפ וכמובן מהליגה הסקוטית. הראינו כבר שאנחנו מסוגלים לעמוד מול כשווים וגם סיימנו מולם בתיקו".
"דיברנו על זה שאנחנו מתחילים בצורה לא מספיק טובה את המשחקים, אבל חשוב לציין שאנחנו פוגשים נבחרות חזקות מאיתנו. הם לוחצים עלינו, ולכן לפעמים אנחנו סופגים בגלל הלחץ, אנחנו צריכים ללמוד מזה. במחצית השנייה הצלחנו לשלוט הרבה יותר מול צ'כיה, בסיום המאמן הצ'כי החמיא לי ששיחקנו טוב מאוד, אבל אמרתי לו שהם כבשו יותר והם סיימו עם שש נקודות, וזה מה שחשוב".
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראלים באימון
שחקני נבחרת ישראלים באימון
ישראל צריכה ניצחון או מעידה של סלובקיה
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
(צילום: ראובן שוורץ)
הקפטן ביברס נאתכו: "המשחק הקודם מול סקוטלנד היה חצי גמר וזו הייתה הזדמנות חד פעמית להגיע לגמר, הפסדנו בפנדלים ושם זה נגמר. עכשיו יש לנו מטרות חדשות. גם במשחק אימון, ובטח במשחק רשמי, לא צריך מוטיבציה אצל השחקנים. כמובן שאנחנו רוצים לנצח במשחק ולהישאר בדרג השני".
נאתכו הוסיף: "העובדה שאנחנו מקבלים שער ונקלעים לפיגור לא אומר שאנחנו משחקים רע, אולי חוץ מהחצי שעה הראשונה מול צ'כיה שלא היינו טובים והם לחצו עלינו. במחצית השנייה וילי עשה שינויים וזה עזר. זה שחזרנו למשחקים האלו, מול צ'כיה או מול סלובקיה, זה מראה על דבר טוב. בדרך כלל במחצית השנייה השחקנים יותר עייפים, יש יותר שטחים וצריך לדעת לנצל את זה, ובגלל זה יש סגל של 23 שחקנים ולא 11 שחקנים".
5 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
"העובדה שאנחנו חוזרים למשחקים זה דבר טוב". נאתכו
(צילום: שרון צור)
הקשר התייחס גם לעתידו של רוטנשטיינר: "לא מדברים אם זה משחק אחרון של וילי או לא, אנחנו יכולים להגיד דברים טובים על הצוות והם עושים עבודה נהדרת, אנחנו מרגישים את זה, בטח השחקנים שנמצאים פה הרבה שנים. נעשה הכל כדי לנצח במשחק הזה, וכשתהיה החלטה נגיב אליה".