ההתאחדות לכדורגל תצא מחר לדרך חדשה, כשההנהלה תאשר את מינויים של המנכ"ל החדש יוסי שרעבי ושל המנהל הטכני ההולנדי, ילה חוס, שמצטרפים לכוורת של וילי רוטנשטיינר, לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות המונדיאל בעוד שבועיים נגד דנמרק בבלומפילד.
בהתאחדות החליטו להשקיע בהרחבת התפקידים המקצועיים, כמו גם באקדמיות ובמרכזי המצוינות, אלא שבכל הקשור לשכר המגמה היא להדק חגורות. ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet הגיעו נתוני השכר המעודכנים של הבכירים בשדרה המקצועית והניהולית של הנבחרות, כולל של שרעבי, מי ששימש כמנכ"ל משרד התרבות והספורט תחת מירי רגב ויחליף את רתם קמר.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ביציע
וילי רוטנשטיינר ביציע
67,365 שקל נטו לחודש. רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מרקו בלבול נבחרת הצעירה נבחרת צעירה
מרקו בלבול נבחרת הצעירה נבחרת צעירה
במכבי חיפה הרוויח יותר. בלבול
(צילום: אורן אהרוני)
המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר יקבל 67,365 שקל נטו לחודש, כשהוא חתום על חוזה עד קיץ 2022. מדובר בסכום פרופורציונלי ביחס לחגיגות השכר של מאמנים קודמים, שחלקם השתכרו יותר מ-100 אלף שקל.

היעד: מקום שלישי

במסגרת תיאום הציפיות נקבע לאוסטרי יעד של סיום במקום השלישי בבית הכולל נבחרות כמו דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד, שכולן ישחקו ביורו הקרוב. עוזרו של רוטנשטיינר, מרקו בלבול, יקבל 30 אלף שקל נטו לחודש, מחצית ממה שהרוויח במכבי חיפה. המאמן האוסטרי בחן קודם מספר אפשרויות נוספות, כשבין היתר נפגש עם יוסי בניון ואליניב ברדה, שקיבל את ברכת הדרך מאלונה ברקת, אך הם סירבו להצעות.
4 צפייה בגלריה
יילה חוס (משמאל)
יילה חוס (משמאל)
51,515 שקל נטו בחודש. חוס (משמאל)
(צילום: AP)
כחלק מהמדיניות, מרבית אנשי הצוות יקבלו שכר יומי (500 יורו) בחישוב של ימי התכנסות. מדובר בעוזר המאמן השני רופרט מרקו, שאימן את נבחרת הנוער של אוסטריה, במאמן השוערים קלאוס לינדנברג, במאמן הכושר ערן שדו, ובאחראי על הפיזיולוגיה והמנטליות בנבחרת רוג'ר ספריי. לצוות הזה מצטרפים האנליסט לירון גלאט והאחראי על תחום מדע הספורט רוני גוטליב.

השקעה בצעירים

עלות חוזהו של חוס, המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות והאחראי על פיתוח הכדורגל, עומדת על 4.5 מיליון שקל לשלוש שנים. מדובר בסכום נמוך יחסית עבור מי שביצע תפקיד דומה בהולנד והיה המנהל הטכני באקדמיות של איינדהובן, צסק"א מוסקבה ואנז'י מחצ'קלה. בקרוב הוא יסיים את עבודתו כמנהל הטכני של קבוצת הנוער באוטרכט אחרי שלוש שנים בתפקיד, ושכרו החודשי בהתאחדות יעמוד על 51,515 שקל נטו, סכום ריאלי ביחס לאיש מקצוע בסדר הגודל הזה.
המהלך של בחירה באיש מקצוע זר יצא לפועל אחרי שמספר מועמדים ישראלים לא רצו לקבל על עצמם את התפקיד, בין היתר אלון חזן ובניון, שהתעקש להיות מעורב גם בענייני הנבחרת הבוגרת וקיבל סירוב ברור מהיו"ר אורן חסון.
4 צפייה בגלריה
אלון חזן ביציע
אלון חזן ביציע
27 אלף שקל נטו לחודש. חזן
(צילום: ראובן שוורץ)
לחוס הובהר מפורשות שהוא יעסוק רק בנבחרות הצעירות. בהתאחדות הוחלט להצמיד לו איש צוות ישראלי במטרה שיצבור ניסיון ויהפוך בעתיד למנהל הטכני. אחת האפשרויות הייתה גל אלברמן, אחראי הסקאוטינג של מכבי חיפה, אולם יעקב שחר הודיע מראש לפני מספר חודשים כי לא ישחרר אותו.

המינויים החדשים

אחרי שיאושר מחר מינויו של חוס יוחלט לגבי שדרת מאמני הנבחרות הצעירות, כששלושה מבין חמישה תפקידים כבר נסגרו. חזן, שהיה עוזרם של אנדי הרצוג ורוטנשטיינר, החליט לא להמשיך בנבחרת הבוגרת ומונה למאמן הנבחרת הצעירה בשכר של 27 אלף שקל נטו לחודש. גדי ברומר יאמן את נבחרת הנוער, אופיר חיים צפוי להוביל את הנערים לקראת אירוח אליפות אירופה עד גיל 17 בשנה הבאה בארץ, ובקרוב ייבחרו גם המאמנים הבאים של נבחרת נוער ב' ונערים ב'. שכר מאמני הנוער והנערים צפוי לעמוד על 16 אלף שקל נטו, וכל אחד מהם יהיה אחראי גם על אחד ממרכזי המצוינות.
מי שעשוי להצטרף בשלב מאוחר יותר לפיתוח שדרת הכישרונות בנבחרות הצעירות הוא בלם בית"ר ירושלים טל בן־חיים, למרות שעדיין לא הודיע על פרישה ממשחק.
שרעבי, שסיים שנת צינון כמתחייב בחוק אחרי תפקידו במשרד הספורט, יחליף כאמור את המנכ"ל קמר, שיהיה מעתה פרויקטור בבניית מרכזי המצוינות. שרעבי ישתכר בדיוק כמו קודמו, 25 אלף שקל נטו בחודש.