"מי שרוצה להיות בבית"ר ירושלים צריך למות עבורה. ומי שלא רוצה להיות פה, שלא יישאר פה", בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג הגיע אמש (שבת) לאימון המסכם בבית וגן, אותו העביר מאמן הנוער יוסי מזרחי לקראת משחק פתיחת העונה מול הפועל חיפה בסמי עופר, וערך אסיפה מיוחדת לשחקנים.
אחרי הזעזוע הגדול ביותר בבית"ר בשנים האחרונות, כשבתוך שעה פוטר המאמן רוני לוי והמנהל המקצועי יוסי בניון התפטר לאחר מכן. חוגג, שקיבל תמיכה גדולה מצד אוהדי הקבוצה בשל המהלך שביצע, הגיע לקחת אחריות באימון המסכם. "אז הצוות המקצועי סיים את דרכו, אבל האחריות היא קודם כל עליכם, לאף אחד מכם אין חסינות".
4 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
"לאף אחד מכם אין חסינות". חוגג
(צילום: עוז מועלם)
"מתחילים מחר את הליגה, אני אפתח את הכיס עוד, למרות שאחרי המשחק לא רציתי. ההחלטה שלי לגבי רוני נובעת בעיקר מרגעי אמת. אין לי ספק שהוא מאמן מצוין, כולם אמרו את זה וגם אתם", המשיך הבעלים. "לרגעי האמת אתם חייבים להגיע, ולא הגעתם. אני משקיע הרבה יותר לב מכסף. אין לכם מושג כמה אני שמח בניצחון שלכם. אין שום דבר שמטריף אותי כמו הפסד. אם אני משקיע לב, נשמה וכסף בקבוצה הזאת אני רוצה להיות שלם עם ההחלטות על שחקנים שיש פה. נרגעתי בשבת. אנחנו נחזק את הקבוצה איפה שצריך כדי שנעשה עונה טובה יותר מהקודמת. יש כל כך הרבה כישרון בקבוצה הזאת".
"מחר תתחילו את הליגה. הסטירה הזאת יכולה לרסק אותנו או לקחת אותנו חזרה למעלה. אם נוריד את הראש, נקבל בראש. אנחנו צריכים להראות שאנחנו פה. נתתם שלושה שערים בגביע הטוטו, אמנם זה לא הרבה, אבל כל אהיה בצבע. שערים סופר איכותיים. שערים נהדרים. אני מבקש החל מעכשיו לעשות סוויץ' אגרסיבי מאוד, כמו חיות. אם תרוצו יותר מהם ננצח. תשאירו את הכל על המגרש, לא יקרה כלום. אני רוצה אופי רע".
4 צפייה בגלריה
אימון הבכורה של אוראל דגני בבית"ר
אימון הבכורה של אוראל דגני בבית"ר
"אני רוצה אופי רע". חוגג לשחקנים
(צילום: בית"ר ירושלים)
לאחר מכן הוסיף היו"ר אלי אוחנה: "בשנתיים, שלושה מאמנים סיימו את עבודתם שלא בצורה טבעית. אני אומר לכם, את כל האחריות אני מטיל עליכם. זה משחק שגם בלי מאמן אתם צריכים לקחת. איפה הרצון והאכפתיות? אם לא משקיעים מהרגע הראשון, זה לא יקרה. תסתכלו במראה. תנו את הכל. זה משחק מאוד מאוד חשוב. בואו נהיה קבוצה שרצה, שעושה מה שצריך. יש משמעות לפיזיות".
מזרחי הכין את הקבוצה לקראת המשחק הערב בחיפה, כשגם אלי אוחנה ייעץ לו. חוגג ימנה מאמן במהלך פגרת הנבחרת, כשייתכן כי ילך על מאמן פחות מוכר, אחרי ששי ברדה ומרקו בלבול הוצעו לו.
4 צפייה בגלריה
יוסי מזרחי ואלי אוחנה
יוסי מזרחי ואלי אוחנה
אוחנה ומזרחי. המאמן יישאר לתקופה קצרה
(צילום: בית"ר ירושלים)
מי שעדיין לא נכללים בסגל גם למשחק הערב הם דן איינבינדר, שכבר התבקש לחפש קבוצה בטענה כי הצוות המקצועי אינו מעוניין בו, ואור זהבי. מי שעשוי לעזוב בעקבות פיטורי הצוות המקצועי הוא חנן ממן המאכזב. גם שלומי אזולאי, שמציג יכולת חלשה אבל בעיקר משדר אדישות גדולה, עשוי לעזוב. בבית"ר משוכנעים כי אנטואן קונט ולוי גרסיה יימכרו בקרוב, כשהמטרה לאתר קשר אחורי, וכבר ישנו מועמד שסיכם עקרונית. במקביל, בקבוצה בוחנים גם אופציה בחלק ההתקפי עם הזמבי למק בנדה, ששיחק בארסנל טולה הרוסית והוצע לקבוצה.
רוני לוי ספג במהלך סוף השבוע ביקורת מגורמים בביתר: "איך יכול להיות שבמשחק נוקאאוט, כשאנחנו בפיגור לקראת הדחה מבישה, הוא מכניס את אורי מגבו ולא שחקן התקפי, ועוד להחליף את אלירן עטר שלא היה טוב, אבל יכול לעשות מהלך מנצח".
4 צפייה בגלריה
חנן ממן
חנן ממן
ממן. בדרך החוצה
(צילום: אבי רוקח)
מאחר שהמאמן פוטר דרך שיחת טלפון ובניון הודיע לחוגג גם הוא בשיחת טלפון על התפטרותו, השניים לא יגיעו להיפרד מהשחקנים, אלא העבירו דרך הווטסאפ הודעת פרידה. בניון כתב: "רק רוצה להגיד לכם תודה רבה מכל הלב על התקופה שלנו ביחד במועדון גם כשחקן וכמובן כמנהל מקצועי. האמת זו הייתה עונה מאתגרת מאוד, רכבת הרים לא פשוטה בשבילי, אבל אני מאוד שלם עם עצמי כי כל החלטה שקיבלתי תמיד שמתי את טובת הקבוצה לפני טובתי האישית. כמובן שכולם עושים טעויות אבל אף פעם זה לא היה בכוונה לפגוע במישהו אלא מתוך רצון לעשות טוב ולהצליח.
אם מישהו נפגע ממני בתקופה הזו אני מצטער מכל הלב. לא היה לי פשוט לקבל את ההחלטה הזו, אבל אני תמיד שלם עם ההחלטות שלי וחושב שזה הדבר הנכון לעשות בלי קשר לרוני או למאמן כזה או אחר. זה בא מכמה סיבות. אני צריך לחזור ליהנות ולהיות ליד המשפחה שלי בתקופה הקרובה. מאחל לכם הצלחה מכל הלב, יש לכם קבוצה חזקה מאוד ואני אשאר אוהד גדול שלכם תמיד".