מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, פרסם הבוקר (שישי) את הסגל שלו לקראת המשחקים הקרובים: מפגש ידידות מול נורבגיה ברביעי הבא ושניים נוספים בליגת האומות נגד צ'כיה וסקוטלנד.
שחקני מכבי תל אביב ביניהם יונתן כהן, דור פרץ ודן גלזר חזרו לסגל, דיא סבע, עפרי ארד ואיליי אלמקייס לא זומנו. ערן זהבי, מונס דאבור ושון וייסמן יעמדו לרשות המאמן בחוליית ההתקפה. בנוגע לשאלה מדוע לא הזמין את ליאור רפאלוב, שנמצא בכושר נהדר באנטוורפן הבלגית, השיב המאמן: "אני מעריך את רפאלוב ורואה כל משחק שלו, גם את השער הנהדר מול טוטנהאם וגם ההופעה מול לאסק בליגה האירופית. יש לנו הרבה חלוצים טובים, החלטתי לא לזמן אותו. יש לנו שני שחקנים מרשימים שמשחקים בליגה ההולנדית והגרמנית, וגם את שון ויסמן בוויאדוליד".
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"מעריך את רפאלוב". רוטנשטיינר
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
4 צפייה בגלריה
ההרכב
ההרכב
הסגל המלא
(צילום: ההאתחדות לכדורגל)
לאחר מכן הדגיש: "אם אומרים שיש פוליטיקה בנבחרת - זה בולשיט. ההחלטות מתקבלות מקצועית. אני מנתח מקצועית עם הצוות ומקבל החלטה".
4 צפייה בגלריה
יונתן כהן ודן גלזר
יונתן כהן ודן גלזר
שוב בסגל. יונתן כהן ודן גלזר
(באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
המאמן התייחס לכך שבחר שלא לזמן איש מקצוע חיצוני להכנה מנטלית עבור השחקנים, לאחר פיטוריו של מרקוס רוגן, שכפי שנחשף ב-ynet עזב את ישראל כשהוא חולה קורונה. "זה היה בשבילי מאוד קשה, להבין מה אני צריך לעשות בנוגע להכנה המנטלית. הקשר עם השחקנים חייב להיות עמוק וצריך להכיר את הסיטואציה, אז בחרתי לא לזמן מישהו חיצוני", אמר.
באשר להוצאה של דיא סבע מהסגל, הוסיף: "יש לו עניינים אישיים בגלל המעבר לאל-נאסר, השינוי וההכנות עם המשפחה וההתאקלמות. החלטתי להזמין את יונתן כהן שלא היה זמין באוקטובר, ועכשיו יכול לבוא. עכשיו רוב השחקנים זמינים והיינו צריכים להחליט, בחרנו ללכת על כהן".
4 צפייה בגלריה
איתמר ניצן
איתמר ניצן
יקבל הזדמנות? איתמר ניצן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מבחינת רוטנשטיינר, המטרה במשחקי ליגת האומות ברורה: "אנחנו שואפים להישאר בדרג ב' ולקחת נקודות במשחקי ליגת האומות המאתגרים האלה. בשבילי גם המשחק מול נורבגיה חשוב, כדי להתקדם ולהראות שאנחנו יכולים להשתפר בכל המובנים. אנחנו צריכים לעבוד על ההגנה שלנו, בהבקעת שערים אנחנו בסדר גמור, במיוחד כמו במשחק האחרון נגד סלובקיה במחצית השנייה".
בעמדת השוער, רוטנשטיינר שוקל לפתוח עם שחקן בית"ר ירושלים, איתמר ניצן, במשחק הידידות ברביעי הקרוב באוסלו מול נורבגיה. אחרי היכולת הפושרת של אופיר מרציאנו בשני המשחקים בליגת האומות מול צ'כיה וסלובקיה, ייתכן כי יחליט על שינוי בין הקורות. "אם ההופעה לא טובה, זה תמיד אפשרי ששחקן אחר יחליף", הסביר רוטנשטיינר. "הזמנו את שלושת השערים הכי טובים ואת השחקנים הכי טובים. אחרי שאנחנו עורכים מבחני אימון אנחנו בוחרים את השוער המועדף. תמיד יש אפשרות לתת הזדמנות לשוער אחר לשחק, אנחנו מסתכלים גם על ההופעות במועדונים ומנסים למצוא את הבחירה המיטבית בכל העמדות".
פורסם לראשונה: 06:17, 06.11.20