הדרבי החיפאי ביום רביעי האחרון, שנגמר בניצחון 0:2 למכבי חיפה, ייזכר בעיקר בזכות הסיום הצורם שלו. שחקני שתי הקבוצות החלו תגרה המונית ואלימה, שהשלכותיה ייקבעו בשבוע הבא בבית הדין של ההתאחדות.
השופט לירן ליאני, שניהל את המשחק והגיש דו"ח קשה בסופו בעקבות אירועי האלימות, פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב כי הוא מקבל הודעות אלימות מאוהדים. "זה שאני שופט כדורגל, שמשקיע את כל כולו בשיפוט מגיל צעיר ומקריב הכל אבל הכל כדי להצליח, לא אומר שאני צריך להיחשף לשפה אלימה מצד כל מי שמרשה לעצמו להשתלח בי בקלות חסרת רסן", כתב.
4 צפייה בגלריה
לירן ליאני
לירן ליאני
לירן ליאני
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
(צילום: עוז מועלם)
ליאני הוסיף כי כעת הוא מתכונן לפעול בעניין, והדגיש כי הוא לא מאיים אלא מבקש שיכבדו את פרטיותו: "מהרגע, כל מי שירשה לעצמו לשלוח הודעות לטלפון הפרטי שלי, בכל דרך שהיא, שתכלול איומים, הטרדות, שפה אלימה ומאשימה, קללות או כל הודעה אחרת שתגרום לי לתחושת אי נוחות, ייקח בחשבון שתלונה במשטרה ו/או תביעה אזרחית תהיה המענה מצדי".
בתוך כך, כיוזמה להשכיח את האירועים הללו, פנה מנכ״ל מינהלת הליגות לכדורגל ניקולס לב לשני המועדונים לפעול להרגעת הרוחות בינהם ובין מחנות האוהדים שלהם. הקפטנים דור מלול מהפועל ונטע לביא ממכבי הוזמנו להיפגש ולצאת בקריאה משותפת: "יריבות ספורטיבית על כר הדשא כן, אלימות בשום אופן לא".
4 צפייה בגלריה
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
"מתנצלים בפני האוהדים"
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מלול ולביא
מלול ולביא
מלול ולביא בסמי עופר
(צילום: מינהלת הליגות)
השניים נפגשו היום (שישי) באצטדיון הביתי סמי עופר, ולאחר מכן הוציאו הודעה משותפת: "שני המועדונים מגנים את האירועים בתום המשחק. לאלימות אין שום סיבה או צידוק. כולנו חיים בעיר אחת, לכולנו האחריות להרגעת הרוחות ואנו קוראים לכולם להניח את אירועי הדרבי מאחור ולהפחית את הלהבות. אנו מתנצלים בפני אוהדי הכדורגל הרבים שהיו עדים לחוויה שאינה מאפיינת את משחקי שתי הקבוצות. מדובר באירוע חריג שלא ישוב! חשוב שנותיר את האמוציות, הכעס והתסכול מאחור. אנו, הפועל ומכבי חיפה נעשה הכל להרגעת הרוחות, מיגור האלימות וליריבות ספורטיבית בלבד".