מעבר היסטורי לכדורגלן ישראלי. דיא סבע יחתום בימים הקרובים באל-נאסר מאיחוד האמירויות. החלוץ למעשה עוזב את גוואנגז'ו R&F הסינית ויצטרף למועדון מדובאי.
על פי החוזה, סבע ישתכר כשלושה מיליון דולר לעונה, סכום זהה למה שהרוויח בקבוצה הסינית. חלוץ הנבחרת יצטרף לאל-נאסר לשלוש שנים.
3 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
סבע. הישראלי הראשון באיחוד האמירויות
(צילום: ראובן שוורץ)
הסיכום בין הצדדים והאפשרות ששחקן ישראלי ראשון ישחק במדינת המפרץ התאפשר בעקבות הסכם השלום בין שתי המדינות שנחתם ממש לאחרונה.

שנה וחצי בסין

סבע למעשה עוזב את גוואנגז'ו תקופה קצרה מאוד אחרי שערן זהבי עשה זאת גם וחתם בפ.ס.וו איינדהובן. החלוץ הצטרף לקבוצה הסינית בסוף ינואר 2019, אחרי שר.פ שילמה עליו חמישה מיליון אירו להפועל באר שבע. סה"כ כבש סבע 18 שערים ב-37 הופעות בתקופתו בגוואנגז'ו.
לאחרונה סירבה גוואנגז'ו לשחררו למשחקי נבחרת ישראל בליגת האומות, בזמן שזהבי כן הצליח לקבל את השחרור במה שבסופו של דבר גם הוביל לסיום דרכו במועדון. סבע צפוי עדיין לשחק אחר הצהריים (חמישי, 15:00) עם קבוצתו הסינית נגד שנגחאי שנואה בליגה.
3 צפייה בגלריה
דיא סבע גוואנגז'ו ר.פ
דיא סבע גוואנגז'ו ר.פ
סבע במדי גוואנגז'ו
(צילום: האתר הרשמי של גוואנגז'ו)

הקבוצה הוותיקה באיחוד האמירויות

אל נאסר משחקת בליגה של איחוד האמירויות ונחשבת למועדון הראשון שהוקם במדינה בשנת 1945. הקבוצה משחקת באצטדיון אל-מאקתום עם קיבולת של 15,000 מקומות ישיבה.
בהיסטוריה שלה זכתה הקבוצה בשלוש אליפויות, האחרונה לפני 34 שנים. יש לה גם ארבע זכיות בגביע הנשיא, שלושה גביעי ההתאחדות המקומית ושתי זכיות בגביע הליגה, האחרונה בעונה הקודמת אחרי 1:2 על שבאב אל-האלי בגמר.
3 צפייה בגלריה
קרונוסלב יורצ'י'ץ'
קרונוסלב יורצ'י'ץ'
קרונוסלב יורצ'י'ץ'
(צילום: AP)
מאמן הקבוצה הוא קרונוסלב יורצ'יץ' בן ה-50, ששיחק בעבר בטורינו וסמפדוריה ונחשב לסמל בדינמו זאגרב, איתה זכה בארבע אליפויות רצופות וגם בשני דאבלים. קריירת האימון שלו כוללת שלוש קדנציות בדינמו וזכייה בשלוש אליפויות וגביע, תקופה במאריבור הסלובנית ומ-2017 הוא מאמן במפרץ.
הליגה באיחוד האמירויות עוד לא החלה, ומספר משחקים כבר נדחו בעקבות הקורונה. נכון לעכשיו המשחק הקרוב של אל-נאסר מתוכנן ל-18 באוקטובר במסגרת המחזור הרביעי כשהיא תארח את אז'מאן.