אחרי שבועות של חרושת שמועות ומגעים עם המועמדים השונים, היום (שישי) התקבלה ההחלטה - מאמן א.א.ק לרנקה, רן בן שמעון, יהיה מאמן הנבחרת הבא של ישראל. זאת, בהנחה שלא יתעוררו הפתעות של הרגע האחרון.
עוד לפני החתימה הרשמית, הצדדים סיכמו ביניהם את תנאי החוזה, ול-ynet נודע כי השכר שהוצע למאמן הוא כ-65 אלף שקל בחודש (נטו). מדובר בסכום נמוך משמעותית מזה שהוצע למועמד המוביל עד היום, ברק בכר - כ-100 אלף שקל בחודש.
2 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
חוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות. בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
כבר ביום ראשון הקרוב צפויים סוכניו של בן שמעון לסגור את תנאיו המלאים כמאמן הלאומי. בהתאחדות מעוניינים להחתים אותו לשנתיים, עם אופציה לשנתיים נוספות, והוא יוכל להתחזק בעוזר שיקבל שכר שעתי בלבד. בחוזהו של המאמן בלרנקה מופיע סעיף שחרור לנבחרת ישראל, כך שראשי ההתאחדות לא יצטרכו לפצות את המועדון הקפריסאי עבור המעבר.
הכוונה להציע לבן שמעון חוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספת נובעת מכך שהקמפיין הקרוב בדרג א' של ליגת האומות נראה חסר סיכוי, כמו גם האפשרות לעלות למונדיאל 2026 שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו. מספר הנבחרות באליפות העולם אמנם גדל מ-32 ל-48, אולם אירופה תשלח רק 16 נציגות וישראל תזדקק להרבה מזל בהגרלת המוקדמות כדי שיהיה לה סיכוי כלשהו לעלות לטורניר.
2 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
החליט שלא לחכות לבכר. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
פריצת הדרך בנושא מינוי מאמן הנבחרת הגיעה לאחר שבכר, שהתבקש להשיב עד היום (שישי) להצעה שהונחה בפניו, ביקש דחייה לתחילת השבוע הבא. בעקבות הבקשה, זוארץ כינס בשעות הצהריים את חברי הוועדה המקצועית לשיחת ועידה והודיע להם: "בכר מעדיף להדריך קבוצה, בן שמעון יאמן את הנבחרת".
בכר, שעל נטייתו להמשיך בקריירת המועדונים פורסם לראשונה ב-ynet, צפוי לחתום בקבוצה לעונה הבאה. אחרי הפיטורים מהכוכב האדום בלגרד, האופציה המועדפת מבחינתו הייתה חזרה לאירופה, ומבין שתי הקבוצות הגדולות בכדורגל הישראלי נראה כרגע כי המאמן בדרך למכבי חיפה.