בשבוע הבא אמור אלון חזן לפרסם את סגל הנבחרת לקראת המשחקים מול שווייץ, רומניה, קוסובו ואנדורה - שיקבעו אם ישראל תעלה לראשונה ליורו או תצטרך לשחק בפלייאוף (ואולי בסיום הקיץ אף תאלץ לראות שוב טורניר גדול מול מסכי הטלוויזיה).
הסגל צפוי לכלול 30 שחקנים, בשל עומס המשחקים. לאחרונה, בעיקר לאור המצב בישראל, גוברות הקריאות לערן זהבי ולראשי הנבחרת - המנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן - להניח מאחוריהם את חילוקי הדעות לטובת החזרת חלוץ מכבי ת"א לנבחרת.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג ומשתיק את אוהדי סקוטלנד
ערן זהבי חוגג ומשתיק את אוהדי סקוטלנד
יחזור לנבחרת? זהבי
(צילום: AP)
רק כדי שזה יקרה הכוכב בן ה-36 צריך לעמוד במספר תנאים שהציבו בהתאחדות לכדורגל. כזכור, מאז שיוסי בניון מונה למנהל המקצועי - זהבי לא זומן לנבחרת ישראל עקב דרישתו לישון בחדר לבד - בעוד בניון והמאמן אלון חזן החליטו כי השחקנים ישנו בחדר זוגי.
זהבי, שלא לבש את מדי הנבחרת מאז דצמבר 2021, יצטרך לפנות עצמאית לבניון ואלון חזן, להסכים לישון בחדר זוגי (כמו יתר שחקני הנבחרת) ולהתנצל פומבית על דבריו האחרונים כנגד הצוות המקצועי. זה כולל את ה'לייק' שעשה לפוסט שפרסם אחיו אבי זהבי ("יש שני סמרטוטים שמנהלים את הנבחרת") והתבטאויות נוספות שהגיעו לידי ההתאחדות.
גורם בהתאחדות אמר: "זהבי וסוכנו רונן קצב לא דיברו עם אף אחד על חזרה. המלחמה יכולה לשנות את המצב, אבל זהבי יצטרך לעמוד בתנאים הברורים, אחרת אין לו סיכוי להיות בסגל".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
מתעקשים. בניון וחזן
(צילום: עוז מועלם)
זהבי לא דיבר בחודשים האחרונים עם בניון. סוכנו רונן קצב התקשר לבניון, רק כדי לשאול לשלום משפחתה של אחותו שחוותה טראומה בקיבוץ בארי והצליחה לשרוד את התופת, אולם בשיחה לא הועלה שמו של חלוץ מכבי ת"א.
בריאיון הבלעדי שערך בניון ב"ידיעות אחרונות" הוא הבהיר כי אם זהבי ירצה לחזור לנבחרת ויסכים לתנאי, זה לא יסייע לו. עם זאת, הדברים נאמרו לפני פרוץ המלחמה, שעשויה לטרוף את הקלפים וזימונו של ערן זהבי יהיה מסר מאחד.
זהבי הוא כידוע מלך שערי נבחרת ישראל בכל הזמנים עם 33 כיבושים ב-70 הופעות. משחקו האחרון - לפני כמעט שנתיים - היה מול אוסטריה במוקדמות מונדיאל 2022.