מכבי חיפה ניצחה הערב (רביעי) בביתה את שריף טירספול 1:4 בתום הארכה, ועלתה לשלב הבא לאחר 2:4 בסיכום שני המשחקים, ששלח אותה לסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות. כבר אתמול נקבעה היריבה של האלופה הישראלית בשלב הבא - אלופת סלובקיה סלובן ברטיסלבה, שהעפילה בקושי רב עם 2:2 ביתי מול זרינסקי מוסטאר, אחרי ניצחון 0:1 בשבוע שעבר בבוסניה.
הירוקים לא היו מדורגים בהגרלת הסיבוב השלישי, והיו יכולים לפגוש את דינמו זאגרב החזקה, אך קיבלו הגרלה יחסית נוחה. אמנם מדובר בקבוצה הכי מפוארת בכדורגל הסלובקי, (21 אליפויות ו-17 גביעים) וב-1969, עוד בימי צ'כוסלובקיה, היא אף זכתה בגביע המחזיקות, אך היא מעולם לא עלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות. לפני שנתיים השתתפה סלובן בשלב הבתים של הקונפרנס-ליג, ולפני כן הייתה שלוש פעמים בשלב הבתים של הליגה האירופית.
1 צפייה בגלריה
ולדמיר וייס
ולדמיר וייס
יהיה חסר במשחק הראשון. וייס
(צילום: AP Photo/Mindaugas Kulbis)
במשחק הראשון בשבוע הבא, אותו תארח סלובן באצטדיון הלאומי של סלובקיה (22,500 מקומות). היא תחסר את הקפטן שלה שחקן הכנף ולדימיר וייס, שספג אתמול את הצהוב השלישי שלו במוקדמות. וייס בן ה-33, בנו של מאמן הקבוצה בעל השם הזהה, כבש שלושה שערים בשלוש הופעות עד כה במוקדמות.
אלופת סלובקיה מאומנת על ידי ולדימיר וייס האב והיא קבוצה מאוד מבוגרת. במשחק הגומלין שלה נגד סוויפט הספראנז' מלוקסמבורג (1:1 בבית ואז 0:2 בחוץ), ממוצע הגילאים שלה עמד על 30.7.
שחקנים בולטים נוספים בקבוצה הם הקשר יוראי קוצקה בן ה-36, שהעביר את מרבית הקריירה בסרייה A, הבלם הגאורגי גוראם קאשיה בן ה-36 והשוער הקנדי מילאן בוריאן שנזרק הקיץ מהכוכב האדום בלגרד על ידי מאמנה החדש, ברק בכר.
לא קשה לזהות את המשותף בין מרבית השחקנים המובילים של סלובן - גילם המבוגר. למעשה, ממוצע הגילאים של סגל הקבוצה הוא 27.3, בעוד של מכבי חיפה הוא 24.6. שווי הסגל של סלובן לפי "טרנספרמרקט" הוא 15.7 מיליון אירו, בעוד של חיפה הוא 21 מיליון אירו.
פורסם לראשונה: 23:00, 02.08.23