בהתאחדות הבלגית הודיעו אמש (חמישי) כי לא יארחו את נבחרת ישראל במסגרת משחק ליגת האומות בבלגיה, זאת בשל "סיכונים ביטחוניים חמורים". בעקבות ההחלטה, הודיעו היום בבלגיה כי המשחק שצפוי להתקיים ב-6 בספטמבר, ייערך באצטדיון בעיר דברצן - המגרש בו אירחה הנבחרת ההונגרית את החבורה של רן בן שמעון, במשחק ההכנה לקראת יורו 2024.
ההחלטה הגיעה על רקע הודעה שהוציאה בחודש שעבר עיריית בריסל. "לאחר ניתוח מדוקדק ומעמיק, עלינו להסיק היום שקיום משחק כזה בעירנו, בזמנים קשים במיוחד, יוביל ללא ספק להפגנות גדולות והפגנות נגד", נכתב שם. "לטעמנו יש בהן כדי לסכן את ביטחונם של הצופים, השחקנים, תושבי בריסל וכוחות המשטרה שלנו". גם העיר לובן, שמארחת את משחקי הנבחרת הצעירה וכן את נבחרת הנשים, לא הסכימה לארח בשטחה את המשחק, גם גנט וליאז' סירבו.
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים
שחקני נבחרת בלגיה חוגגים
יארחו את הכחולים לבנים בהונגריה
(צילום: EPA/MOHAMED MESSARA)
בתקשורת הבלגית טוענים כי ייתכן שהמשחק יתקיים ללא קהל. בחודש אוקטובר האחרון הייתה מתקפת טרור בבריסל במהלך המשחק בין שבדיה לבלגיה. מחבל רצח שני אוהדים שבדים והמשחק הופסק.
ישראל תשחק בבית 2 של דרג 1 בליגת האומות מול איטליה, בלגיה וצרפת - שלוש מהנבחרות הטובות ביבשת את הקמפיין. כאמור, היא תפתח ב-6 בספטמבר עם משחק חוץ מול בלגיה.
שלשום נודע כי עיריית אודינה דחתה את בקשתו של נשיא התאחדות הכדורגל האיטלקית (FIGC), גבריאלה גראבינה, שקיווה כי העיר תהיה בין נותני החסות של משחק ליגת האומות של איטליה מול ישראל שצפוי להתקיים ב-14 באוקטובר באצטדיון פריולי שנמצא בעיר. העירייה מסרה ל-"ANSA" כי היא החליטה שמתן חסות למשחק "יהיה מפלג, כי ישראל היא מדינה במלחמה".
תנו לנו לשמוח: האולימפית ממריאה לפריז
(באדיבות ONE)