בשורה נהדרת לכדורגל הישראלי. אופ"א עדכנה היום (שלישי) כי ישראל נבחרה לארח את טורניר גמר אליפות אירופה עד גיל 19 היוקרתי ב-2027, בו ישתתפו שמונה נבחרות. זה הטורניר הגדול השני שמתקיים בארץ אחרי היורו לנבחרות צעירות שנערך ב-2013. ההחלטה התקבלה במהלך ישיבת ועד של הארגון המנהל את הכדורגל האירופי, שנערכה בלימסול, קפריסין.
ההחלטה התקבלה במסגרת המדיניות החדשה של אופ"א שמטרתה "להעצים את ההתאחדויות לכדורגל השונות ולחזק את הכדורגל האירופי". בנוסף נקבע כי וויילס תארח את היורו עד גיל 19 שיתקיים ב-2026, כאשר גם מדינות כמו צפון אירלנד, פינלנד, אלבניה, אסטוניה, בוסניה והונגריה יארחו את הטורנירים האירופיים עד גיל 17 ו-19 לגברים ונשים שיתקיימו בשנים 2025, 2026 ו-2027, בעוד הסופר-קאפ האירופי בין הזוכה בליגת האלופות ומחזיקת גביע הליגה האירופית יתקיים בפולין.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הנוער של ישראל חוגגים
שחקני נבחרת הנוער של ישראל חוגגים
רשמו הצלחה מסחררת בשנים האחרונות. שחקני נבחרת הנוער של ישראל חוגגים
(AP Photo/Gustavo Garello)
כאמור, זו לא הפעם הראשונה שטורניר בסדר גודל כזה נערך בישראל. לפני עשר שנים, התקיימה אליפות אירופה עד גיל 21 בארץ, באצטדיונים בלומפילד, טדי, המושבה ונתניה. הנבחרת הצעירה של ישראל - שעלתה אוטומטית בתור המארחת - אומנם לא הצליחה לעבור את שלב הבתים, אך השיגה את ניצחונה הראשון אי פעם בטורניר - 0:1 על אנגליה.
הבחירה לקיים את הטורניר בארץ התקבלה על רקע ההצלחה המדהימה של הנבחרות הצעירות של ישראל בשנים האחרונות, והקיץ במיוחד. נבחרת הנוער (עד גיל 19) הדהימה ב-2022 כשהגיעה עד גמר אליפות אירופה עד גיל 19, והשנה זכתה במדליית הארד באליפות העולם עד גיל 20, שנערכה בארגנטינה. בנוסף, הנבחרת עד גיל 21 רשמה גם היא את הישגה הגדול ביותר אי פעם כשהגיעה עד חצי גמר אליפות אירופה והבטיחה את מקומה של ישראל באולימפיאדה - דבר שלא קרה מאז 1976.
2 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
"בכל פעם בה ניתנה לנו הזכות לארח טורניר משמעותי הצבנו רף גבוה". שינו זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "הבחירה במדינת ישראל ובהתאחדות לכדורגל לארח את טורניר גמר אליפות אירופה עד גיל 19 היוקרתי ב-2027 היא עדות מרגשת נוספת להערכה הגדולה לה אנו זוכים מצד אופ"א. בכל פעם בה ניתנה לנו הזכות לארח טורניר משמעותי הצבנו רף גבוה וקבענו סטנדרטים מחייבים".
עוד הוסיף זוארץ: "חלק גדול בהצלחה הזאת הוא הודות לקהל הישראלי ולאהבה הגדולה שלו לכדורגל, שמגיע למשחקים בהמוניו, תומך בנבחרת שלנו ויוצר חוויה בלתי נשכחת לכל המשתתפים. עבדנו קשה כדי לזכות באירוח - ועל כך מלוא הערכתי לאחראים, לגיא פורטניאגין מנהל אגף נבחרות - נעבוד קשה פי כמה כדי להבטיח שהיינו ראויים לו כהתאחדות וכמדינה. אנחנו כבר מתרגשים".