העזיבה של דניאל פרץ לבאיירן מינכן יצרה אפקט דומינו בקריית־שלום: רועי משפתי, שלא קיבל יותר מדי הזדמנויות במכבי חיפה, תפס את אפודת השוער הבכיר, בעוד דניאל טננבאום שכבר סיכם בהפועל פ"ת ביצע סיבוב פרסה וחזר למכבי ת"א.
במועדון מאושרים כמובן בשביל דניאל פרץ וגאים על כך שהם שותפים לאחת ההעברות היוקרתיות בתולדות הכדורגל הישראלי, אבל בזמן שהרכש החדש של באיירן מינכן עורך היכרות עם המאסטר מנואל נוייר, הצהובים נותרו עם חור של ממש בין הקורות. זה לא שמשפתי וטננבאום הם לא שוערים טובים, פשוט פרץ נחשב לכמה רמות מעליהם. אם למכבי ת"א היה יתרון העונה בשער לעומת מכבי חיפה שהתפשרה על איתמר ניצן, כעת נראה שמאזן הכוחות בעמדה הזו מתיישר.
3 צפייה בגלריה
רועי משפתי
רועי משפתי
מאבק לא פשוט. משפתי
(צילום: עוז מועלם)

משחקי מזל

בכדורגל המזל משחק תפקיד מפתח, זה ידוע, על אחת כמה וכמה אצל שוערים. להיות במקום הנכון, בזמן הנכון. טנבבאום הגיע למכבי ת"א ב־2016 כשוער שלישי וכמעט שלא שיחק. את עונת 2019/20 הוא פתח כשוער שני, אלא שפציעה של אנדראס יאניוטיס החלש, שמשחק כיום בקסימפאשה הטורקית, הקפיצה אותו לקדמת הבמה. וכמאמר הקלישאה, טננבאום לקח את ההזדמנות בשתי ידיים עם עונה חלומית שבה רשם שיא ישראלי, 1,172 דקות רצופות ללא ספיגה, וגם שיא עולמי מדהים של שער נקי ב־13 מחזורי הפתיחה, והיה חתום יותר מכולם על האליפות ההגנתית של ולדימיר איביץ'.
אבל כמו אצל ספורטאים רבים, נקודת המפנה השלילית החלה בעקבות מחלת הקורונה, ממנה התקשה להתאושש, ואם זה לא מספיק הגיעה גם פציעה בגב שהשביתה אותו. זוכרים את אותו מזל? אז הפעם הוא שיחק לרעתו של טננבאום ולטובתו של פרץ, שמראש סומן כשוער העתיד של מכבי ת"א. ילד הפלא גילה מנהיגות ויכולות של שוער מנוסה מהרגע הראשון שבו נשלח אל בין הקורות על חשבון המתאזרח הברזילאי, ופשוט לא יצא משם. וטננבאום? ההוא שנכנס לספרי ההיסטוריה חזר לספסל, וראה מקרוב איך היורש שלו הופך למפלצת שוערות.

אחורה פנה

לקראת סיום העונה הנוכחית החליט טננבאום לעזוב את מכבי ת"א. הוא הבין שכל עוד פרץ בקבוצה אין לו שום סיכוי לקבל דקות משחק. הוא החל לערוך אימונים אישיים עם מאמן השוערים הבכיר, גיא סולומון, ולמרות שכיוון לחו"ל, הסתפק בסופו של דבר בהצעה שקיבל מהפועל פ"ת. הוא נפגש עם המנכ"ל אבי יחיאל והכל היה סגור, אלא שאז הגיעו הידיעות המרעישות על כך שפרץ בדרך לבאיירן, ובמכבי מיהרו להתקשר לטננבאום ולהבהיר לו: התחרות על אפודת השוער הראשון נפתחה מחדש. הברזילאי לא חשב פעמיים ועשה אחורה פנה.
3 צפייה בגלריה
דניאל טננבאום
דניאל טננבאום
היתרון - כבר הוכיח את עצמו. טננבאום
(צילום: עוז מועלם)
אמנם טננבאום נחשב כרגע לשוער השני בהיררכיה אחרי משפתי, אבל הפעם לפחות מדובר במאבק צמוד. משפתי החל את הקריירה בהפועל ראשל"צ, ממנה עבר למ.ס אשדוד לפני 12 שנים כשוער שני. בדומה לטננבאום, גם הוא ישב לא מעט עונות על הספסל עד שקיבל את הקרדיט בהרכב, אבל דווקא בעונה שבה תפס את מקומו בשער, הקבוצה ירדה ליגה. בהמשך הוא עזר לאשדוד לעלות בחזרה, אך שוב נדחק הצידה לטובת יואב ג'רפי, שרשם את עונת הפריצה שלו והתקדם להפועל ת"א.
מזל של שוערים, טייק 3 – באשדוד החליטו לתת לו את המושכות והוא סיפק עונה סבירה לגמרי, שסידרה לו מעבר יוקרתי למכבי חיפה שחיפשה שוער משנה לג'וש כהן. תחילה הירוקים החתימו את איתמר ישראלי מהפועל כפר־סבא, אבל ברק בכר הבין שזה לא מספיק לו והחליט ללכת על משפתי.

שוער גביע

בשנתיים שלו במכבי חיפה, משפתי היה בעיקר שוער גביע, ואפילו הוביל אותה באחד הקמפיינים עד לגמר ללא אף ספיגה. בליגה הסיפור היה שונה לגמרי, לפחות בעונה הראשונה, שבה שיחק משחק וחצי בלבד. בעונתו השנייה בירוק שותף כבר בתשעה משחקים, בעיקר כשג'וש כהן היה פצוע.
במכבי ת"א לא חשבו שפרץ ייצא כל כך מהר לחו"ל, אבל הכינו מראש אלטרנטיבה בדמותו של משפתי, שפתח את העונה עם הצלה גדולה
בחיפה לא ספרו את משפתי אחרי סיום העונה הקודמת, ולא חשבו לרגע לתת לו את המושכות. את מקומו של ג'וש כהן ניסו לאייש בשוערים זרים, בין היתר בניית'ן בקסטר, אך ללא הצלחה, ומשפתי הבין שדשא הוא לא יראה בסמי עופר. אז גם נוצרה מתיחות בין הצדדים, כשנחשפה הקלטה של אביו של השוער משגר טענות קשות על ההתנהלות של המועדון כלפי בנו.
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ מדבר במסיבת העיתונאים בה הוצג כשחקן באיירן מינכן
דניאל פרץ מדבר במסיבת העיתונאים בה הוצג כשחקן באיירן מינכן
מי יהיה היורש? פרץ במסיבת העיתונאים בבאיירן מינכן
(מתוך הטוויטר של באיירן מינכן)

ונעבור לקין

במכבי ת"א סימנו תחילה את ג'רפי כמחליף של פרץ, אך הוא העדיף להיות שוער ראשון בהפועל חיפה, והצהובים החליטו ללכת על משפתי, שכבר היה בדרך למכבי פ"ת. בקריית־שלום ידעו שלפרץ יהיה ביקוש אחרי ההצגות שלו ביורו הצעירות והכינו אלטרנטיבה, אבל לא חשבו שהיהלום ייצא לחו"ל כל כך מהר.
טננבאום שוב לקח הימור והבין שאין לו מקום בטוח בהרכב, אבל הוא כבר מכיר את המערכת והוכיח את עצמו, ובכך יש לו יתרון על משפתי
משפתי פתח בהרכב בניצחון על אשדוד במחזור הפתיחה, ורשם הצלה אחת גדולה. מי שצפה בו מקרוב היה טננבאום, שמשוכנע כי יוכל לתפוס את עמדת השוער הבכיר. הוא שוב לקח הימור והבין שאין לו מקום בטוח בהרכב, אבל הוא כבר מכיר את המערכת וזכה באליפות, כלומר הוכיח את עצמו, ובכך יש לו יתרון על "יריבו". אפילו פרץ בשנתיים שלו בבוגרים לא הניף צלחת. כך או כך, התחרות תהיה קשה וצמודה, ורובי קין יצטרך להחליט יחד עם מאמן השוערים שהביא מלסטר, מייק סטואל, עם מי מהשניים לצאת למערכה – או אולי בכלל להביא שוער זר בינואר.

גיאגון אאוט, דוידה אין

אושר דוידה, שצפוי לעזוב את סטנדארד ליאז' ולחתום במכבי ת"א, נחת בארץ לקראת חתימה. הבלגים דורשים עבורו 1.6 מיליון יורו - אותו סכום ששילמו להפועל ת"א כשרכשו אותו בקיץ 2022. בינתיים, הספיק דוידה למחוק את פוסט הפרידה שכתב לאוהדים האדומים כשעזב. מי שעשה את הדרך ההפוכה הוא פארפה גיאגון (22), שנמכר לשרלרואה הבלגית עבור 1.6 מיליון יורו. הבלם שחר פיבן עבר להפועל ירושלים.