המשלחת הישראלית נחתה בתאילנד לקראת קונגרס פיפ"א שייערך מחרתיים (שישי), במסגרתו יתקיים דיון בבקשה שהגישה ההתאחדות הפלסטינית להדיח את ישראל מפיפ"א. ההערכה היא שלמרות דעת הקהל העולמית נגד ישראל, כמו במקרי העבר, הפנייה של ההתאחדות הפלסטינית תעבור סינון משמעותי במועצת פיפ"א כבר מחר.
יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, פועל מאחורי הקלעים מול התאחדויות רבות בתמיכת העולם הערבי להוביל בפעם הראשונה להצבעה של הדרישה שלו לנקוט בסנקציות נגד ישראל בקונגרס, מתוך הבנה כי במידה שההצבעה במתכונתה הנוכחית תגיע להצבעה בקונגרס, בו משתתפות כל ההתאחדויות בעולם, ללא הבדל וללא אפשרות וטו כמו באו"ם, מרבית הסיכויים הם שהוא יזכה לרוב בשל האווירה העולמית נגד ישראל בתקופה זו.
2 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
בישראל מאמינים כי הפנייה של הפלסטינים תיבלם. שינו זוארץ
(צילום: בית"ר ירושלים)
2 צפייה בגלריה
רג'וב
רג'וב
מנסה להוביל סנקציות נגד הכדורסל הישראלי. רג'וב
(צילום: Philipp Schmidli/Getty Images)
כמו במקרים דומים שהיו ב-2015 וב-2017, נראה כי מועצת פיפ"א, שהיא למעשה הממשלה שמורכבת מגורמים בכירים בלבד של הכדורגל העולמי, תסנן את הדרישה ללא דרישה להטלת סנקציות ממשיות, לפני שתגיע במתכונת חדשה להצבעה בשישי בקונגרס. ב-2017, ההצעה החדשה של מועצת פיפ"א זכתה לרוב של 73 אחוזים, וייתכן כי הפעם יהיה זה צמוד יותר, אולם ההערכה כי יהיה לזה רוב בכל מקרה.
במידה שלא יהיה רוב למועצת פיפ"א, יתקיימו דיונים נוספים בנושא. על פי ההערכות של הגורמים ששוחחנו עימם, מועצת פיפ"א תביא להצבעת הקונגרס את ההצעה שיתקיים מעקב אחרי מה שנעשה עם הכדורגל הפלסטיני ללא הטלת סנקציות, שבמקרה כזו יובילו לאפקט דומינו.
נציגי ההתאחדות לכדורגל מצויידים במשפטנים, מגובים באנשי משרד החוץ, המל"ל ומשרד התרבות והספורט, נחתו אתמול בתאילנד, כשהם מוכנים לתרחיש קיצוני שיוביל להצבעה בקונגרס שתעבור ואז יעתרו מיידת ל-CAS (בית הדין הבינלאומי לערעורים בספורט). "אם כל העולם לא ימכור אותנו, נעבור את זה בהצלחה", אמר גורם מהמשלחת.

מינויו של רן בן שמעון יאושר רשמית

בעניין אחר, בשבוע הבא אמורה מזכירות ההתאחדות לכדורגל להתכנס על מנת לאשר רשמית את מינויו של רן בן שמעון למאמן נבחרת ישראל לשנתיים עם אפשרות להארכת חוזהו בשנתיים נוספות במידה ויסיים לפחות במקום הרביעי במוקדמות המונדיאל הקרוב. מי שעשוי להיות עוזרו של בן שמעון הוא עוזר מאמן מכבי חיפה, דושאן מאטוביץ', ששיחק תחתיו בעירוני קריית שמונה.