כבר הערב (שבת, 17:00), במשחקה של מ.ס. אשדוד מול מכבי חיפה בסמי עופר, ינסה חמודי כנעאן להראות את היכולות המיוחדות שיש לו ברגליים ולרשום את שמו באותיות מודגשות בפנקס הרכש העתידי, אם וכאשר, של ברק בכר ומכבי חיפה.
רק בקיץ האחרון דובר כי כנעאן בן ה-22 צפוי ללכת בדרכו של דין דוד ולעשות את המעבר מאשדוד לחיפה. ג'קי בן זקן ואשדוד דרשו בעבורו 1.5 מיליון אירו, הירוקים שקלו לצרף את מי שבעברו היה שחקן נערים במועדון, אך לבסוף השקיעו את הכסף בחלוץ נבחרת האיטי פרנצדי פיירו. גם מכבי ת"א גיששה לגבי העברתו של כנעאן לשורותיה, אבל העדיפה לבסוף להתמקד בהחזרת הליגיונרים יונתן כהן וערן זהבי. בן זקן שלא רצה להתפשר על תג המחיר, השאיר את כנעאן בקבוצה מתוך תקווה כי גם הופעה טובה של הכישרון הצעיר באליפות אירופה לנבחרות צעירות בקיץ 2023 תעלה את ערכו.
3 צפייה בגלריה
חמודי כנעאן
חמודי כנעאן
חמודי כנעאן, תג מחיר של 1.5 מיליון אירו
(צילום: עוז מועלם)
כנעאן הוא לא השחקן היחידי בקבוצה שקושר עם מעבר אפשרי לירוקים, מייד אחרי מעברו של בוגדן פלאניץ' לכסף הגדול באיחוד האמירויות עלתה אפשרות כי הבלם ננאד סבטקוביץ' יעשה את דרכו צפונה, לבסוף בחרו בחיפה להנחית למרכז ההגנה את הצרפתי דילן בטובינסיקה והסנגלי עבדולאי סק.
מ.ס. אשדוד תקווה להשיג נקודות במשחק החוץ מול חיפה בשבת, שגם כנעאן וסבטקוביץ יקוו לרשום משחק טוב, לגרום לירוקים להצטער שלא צירפו אותם בקיץ האחרון ולעלות את ערכם.
3 צפייה בגלריה
דין דוד שחקן מכבי חיפה
דין דוד שחקן מכבי חיפה
כנעאן יילך בעקבותיו? דוד
(צילום: AFP)
עבור כנעאן הטריטוריה הצפונית לא זרה כלל. בתור נער הוא עשה את דרכו מהכפר מג'ד אל כרום למגרשי האימונים 'קצף' של מחלקת הנוער של מכבי חיפה. ג'קי בן זקן שרק כמה שנים קודם לכן 'צד' את החלוץ דין דוד ממחלקת הנוער של הפועל אשקלון והנחית אותו במחלקת הנוער האשדודית, ביצע שוב את אותו מהלך וצירף את כנעאן למחלקת הנוער של הקבוצה לפני כחמש שנים. לאחר שבע עונות במדי אשדוד כולל עונה אחת במדי קבוצת הנוער עבר דוד למכבי חיפה, ובן זקן מאמין כי גם זמנו של כנעאן יגיע. השחקן כבר מתחיל את עונתו החמישית במועדון. במחלקת הנוער של הקבוצה דואגים ללטש את היהלום, הם העבירו את כנעאן בגיל 17 מביתו במג'ד אל כרום בצפון לאקדמיה באשדוד שם הוא ישן, אכל, למד וחי אורח חיים ספורטיבי 24/7.
בן זקן מבין שיומו של כנעאן לעזוב את הקבוצה קרב, אחרי שלוש עונות בקבוצה כולל אחת בקבוצת הנוער של המועדון, החל כנעאן להראות בשנה שעברה מה הוא שווה. היציאה המהירה מהמקום, הפריצות הסוחפות, היכולת לעבור שחקן וליצור מצב התקפי בין הרגע, המסירות לחברים ומעל הכל שבעת השערים - הפכו אותו מעוד שחקן מן המניין לכוכב נוצץ שיכול וצריך לעשות את הקפיצה הנכונה לקבוצה גדולה.
גם המאמן רן בן שמעון חושב כי לשחקנו יש את היכולות המתאימות על מנת לעשות את קפיצת המדרגה. "חמודי הוא ילד עם פוטנציאל עצום, גם מקצועי וגם אישיותי, הוא היה צריך לעבור את התקופה באשדוד. הקרקע באשדוד מעניקה לו הרבה מקום להתפתח ולהבין את התהליכים שהוא עובר כרגע. יש לנו את כל הסבלנות כדי לתת לו את המרחב לגדול ולהתפתח עוד ועוד". על אפשרות המעבר לקבוצה גדולה, אומר בן שמעון: "אין לי ספק שחמודי יהיה מוכן בקרוב מאוד לרמות הגבוהות ביותר, הוא נמצא שם".
3 צפייה בגלריה
מאמן מ.ס. אשדוד רן בן שמעון
מאמן מ.ס. אשדוד רן בן שמעון
מאמין בכישרון הצעיר. בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
מתי הוא כנען יעשה את קפיצת המדרגה? יכול מאוד להיות שהוא מעדיף כבר לעבור לקבוצה גדולה כמו מכבי חיפה, אבל גם הוא מבין שיהיו לו עוד הזדמנויות וכל עתידו לפניו. בקיץ האחרון עזבו את אשדוד פיראס אבו עקל, עטאא ג'אבר וקני סייף לטובת נפטצ'י באקו האזרית, אבל גם בן זקן וסביבתו של כנעאן יודעים כי המקום שלו צריך להיות במועדון גדול בישראל או קבוצה בליגה בכירה יותר באירופה מאשר הליגה האזרית.