בהפועל ת"א עדיין מלקקים את הפצעים בעקבות הירידה לליגה הלאומית, ונוכח המצב החלה גם ההיערכות הכלכלית למציאות החדשה, ביו היתר באמצעות שחרור שחקנים ובעלי תפקידים המחזיקים בחוזים כבדים. אחד מאותם חוזים הוא של המאמן המפוטר, יוסי אבוקסיס, שיזם אמש (רביעי) פנייה מפתיע לראשי המועדון.
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, אבוקסיס פוטר מהפועל ת"א בערב חג השני של פסח, לאחר שרשם רצף של עשרה משחקים ללא ניצחון. ולמרות שעוד לא עבר אפילו חודש מאז הפיטורים הדרמטיים, המאמן שעדיין מחזיק בחוזה לעונה הבאה המוערך בכמיליון וחצי שקל, יזם פגישה עם המנכ"ל עמית פסט והציע לו לאמן את הקבוצה בליגה הלאומית.
1 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
מכוון לקפריסין? אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם )
עוד לפני הפנייה של אבוקסיס, התכוונו בהפועל ת"א לקיים פגישה עם המאמן על מנת להגיע איתו להסדר פיצויים, כשהנימוק שלו לבקשה היה שבניגוד לכישלון בעונה הנוכחית הוא יבנה את הקבוצה שתשחק בלאומית. אבל אז אבוקסיס זרק לאוויר בקשה מפתיעה נוספת: לפרסם את ההצעה בהודעה רשמית לתקשורת, על מנת לבחון את התגובות שתעורר בשטח.
בתגובה אמר פסט כי יעביר את ההצעה שלו לבעלים דיוויד מינצברג, שבכל מקרה יעביר את ההחלטה בנושא לבעלים הבא של המועדון, אדמונד ספרא. "ההערכה של מינצברג כלפי אבוקסיס ידועה", אמרו במתחם חודורוב. "אבל גם הקהל לא יסכים לקבל את הדבר הזה. זה היה תרגיל מעניין שנועד לשני דברים - להרגיש לאן הרוח נושבת בכל הנוגע לאחריות שלו לירידת הליגה, ואולי גם לטובת העניין המשפטי סביב הסדר הפיצויים. במקביל, עד כמה שידוע לנו, סוכנים בכלל מנסים לאתר לו קבוצה בקפריסין".
טועמה: הלב שלי שבור, כואב לי על האוהדים
(באדיבות ONE)
במקביל ממשיכים במועדון לעקוב אחרי המגעים למכירת הקבוצה לספרא, כשעל פי מזכר ההבנות התחייב איש העסקים לארבעה דברים יסודיים: השבת ההשקעה של מינצברג העונה, תשלום חובות העבר, אין הסתייגות במקרה של ירידת ליגה ובעלות מלאה על המועדון. יחד עם זאת, לא מדובר במסמך משפטי מחייב, אלא מסגור העסקה שיכול להשתנות.