לאו מסי וחבריו בדרך לארץ? נשיא התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה (קונמבול) וסגן נשיא פיפ"א אלחנדרו דומינגס אמר היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי סיכם על הגעת אלופת העולם נבחרת ארגנטינה, כולל הכוכב הגדול מסי, למשחקי ידידות בישראל (ככל הנראה נגד הנבחרת).
הוא אמר שגם הנבחרת הצעירה של ארגנטינה תגיע לישראל, וכי בהקדם האפשרי יתאמו יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ונשיא ההתאחדות הארגנטינית קלאודיו טאפיה את התאריכים למפגשים המרגשים.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
מסי. יגיע לישראל?
(Lintao Zhang/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
נתניהו ודומינגז
נתניהו ודומינגז
נתניהו ודומינגס
(צילום: עמית בן גרשום, לע״מ)
לפני חמש שנים נבחרת ארגנטינה הייתה אמורה להגיע למשחק ידידות מול נבחרת ישראל בטדי, אולם הוא בוטל ברגע האחרון בעקבות הפגנות פרו-פלסטיניות ואיומים שספגו הארגנטינאים. אבל ארגנטינה הגיעה לישראל כמה חודשים מאוחר יותר למשחק ידידות מול נבחרת אורוגוואי בבלומפילד.
בעונה שעברה מסי הגיע לכאן פעמיים עם קבוצתו לשעבר פריז סן ז'רמן: תחילה במסגרת היורוקאפ הצרפתי שנערך באצטדיון בלומפילד, ולאחר מכן כדי לשחק מול מכבי חיפה בליגת האלופות באצטדיון סמי עופר. כעת הוא עשוי להגיע לישראל שוב, הפעם כאלוף עולם.
נבחרת ארגנטינה הגיעה לישראל מספר פעמים. הביקור הזכור ביותר היה ב-1986 כאשר הגיעה לכאן יחד עם הכוכב הענק דייגו מראדונה והביסה את נבחרת ישראל 2:7, רגע לפני שטסה למונדיאל במקסיקו, בו זכתה. מאז התפתחה מעין מסורת בה ארגנטינה הגיעה לישראל למשחקי ידידות לפני המונדיאלים. כך היה ב-1990, 1994 ו-1998. ב-1998 ישראל הפתיעה את הארגנטינאים עם 1:2 במשחק שהתקיים באצטדיון טדי.