מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר מתכונן לאיי פארו
(צילום: עוז מועלם)
סגל נבחרת ישראל למשחקים מול איי פארו, אוסטריה ודנמרק במוקדמות המונדיאל פורסם היום (שישי), וגולת הכותרת היא כמובן חזרתם הצפויה של עומר אצילי ומונס דאבור למדים הלאומיים.
אחרי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet התנאי להשבתו של עומר אצילי לנבחרת ישראל - התנצלות פומבית על פרשת "הכדורגלנים והקטינות" - הקשר אכן התנצל בתחילת השבוע לאחר שנפגש עם מנכ"ל ההתאחדות, יוסי שרעבי. וכאמור זומן לקראת המשחקים שייערכו החל מיום רביעי הבא.
6 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שוב בסגל הנבחרת. אצילי
שוב בסגל הנבחרת. אצילי
שוב בסגל הנבחרת. אצילי
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
סגל נבחרת ישראל
סגל נבחרת ישראל
סגל נבחרת ישראל
קשר מכבי חיפה, שהתנצלותו התפרסמה גם בחשבונות האישיים שלו ברשתות החברתיות, כתב ביום שני האחרון: "על המגרש אני תמיד שואף להצטיין ולעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה שלי. ההצטיינות הזאת אפשרה את חזרתי גם לסגל הקבוצה של המדינה, נבחרת ישראל. מהרגע בו התחלתי לשחק כדורגל, זה היה ולעולם יהיה החלום הגדול ביותר, זכות עצומה".
אצילי הוסיף: "כמי שחוזר להיות חלק מנבחרת ישראל, כמי שגאה ללבוש את המדים הלאומיים ולתרום להצלחת הכדורגל שלנו, כמי שמייצג כל אחד ואחת מאזרחיות ישראל, חשוב לי לקבל אחריות מלאה ולומר - טעיתי. בשיקול הדעת, באירוע שלא היה צריך לקרות, כלפי מי שציפו ממני להתנהג אחרת. אני מתנצל על כך. באותה נשימה אני מבקש להודות שוב לכל מי שתמכו בי והעניקו לי את האפשרות לתקן, האמינו בי ונתנו לי הזדמנות שנייה. אני מתחייב להוכיח בכל רגע בחיי, על כר הדשא ומחוצה לו, כי הייתי ראוי לזה ולהוות מודל לחיקוי".
גם דאבור מילא את דרישתה הראשונה של ההתאחדות לכדורגל ופרסם דברי הבהרה על הפוסט שכתב לפני מבצע שומר החומות, כדי שיוכל לחזור לשחק בנבחרת ישראל. פעילותו של השחקן במדים הלאומיים הופסקה לאחר שהוא פרסם פוסט שנוי במחלוקת בעקבות עימותים בין ערבים לאנשי כוחות הביטחון בירושלים.
דאבור כתב בהבהרה: "הכאב של כולם מובן לי ונעשה יחד כדי לאחד מחדש באמצעות הכדורגל והנבחרת. אחת העוצמות הגדולות בנבחרת שלנו היא האפשרות לדבר יחד על הכל, וכך נעשה גם בהתכנסות הקרובה כדי לבוא מאוחדים וחזקים מתמיד לאתגר. אני משוכנע שרק יחד נוכל לעשות לטובת הכדורגל והחברה שלנו. החלום של כולנו כנבחרת וכאזרחי המדינה יכול להפוך למציאות".
6 צפייה בגלריה
דאבור באימון
דאבור באימון
גם הוא הוחזר. דאבור
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
עוד בסגל אפשר למצוא את ליאל עבדה, שנמצא בכושר נהדר בסלטיק; אופיר דודזאדה, שחוזר גם הוא למדים הלאומיים; גדי קינדה, שהפך לשחקן הרכב בקנזס סיטי מה-MLS; וגם את שון וייסמן, שמשחק בליגה השנייה בספרד בוויאדוליד.

הסגל המלא

שוערים: אופיר מרציאנו, אריאל הרוש, איתמר ניצן.
הגנה: ניר ביטון, איתן טיבי, אלי דסה, סאן מנחם, אוראל דגני, ג'ואל אבו חנא, עופרי ארד, חאתם אל-חמיד, אופיר דודזאדה, אורי דהן, איאד אבו עביד.
קישור: ביברס נאתכו, דור פרץ, מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה, גדי קינדה, מנור סולומון, דן גלזר, מוחמד אבו פאני.
התקפה: עומר אצילי, ליאל עבדה, מונס דאבור, ערן זהבי, שון וייסמן.

"דאבור לא התכוון לפגוע באף אחד, מסתכלים קדימה על העתיד"

"בעבר כמה שחקנים ביצעו טעויות וההתנהגות הזו השפיעה להם על הקריירה", התייחס מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר למקרי אצילי ודאבור. "בכל מקום אנשים עושים טעויות. בכל מקום אנשים טועים, גם בכדורגל, אבל כל אחד מהשחקנים שלי יודע מה אני מצפה מהם. יש לי שתי אפשרויות, לחתוך את השחקן ולסיים את זה. אני בחרתי באפשרות השנייה, לדבר עם השחקנים, ולצאת מהמקרים האלו טובים יותר. כי שחקן טוב יודע להראות איך הוא יודע לצאת מכאלו מקרים. לפי ראות עיניי הוא (דאבור) לא התכוון לפגוע באף אחד. אני כאן עבור נבחרת ישראל ואני אוהב להיות חלק ממנה. אני הרגשתי כנוצרי איך האוכלוסיה כאן חמה ואוהבת וזה צריך להיות ככה גם בנבחרת. כששחקן מזומן לנבחרת, הוא חלק מהנבחרת, ללא קשר למוצא שלו".
האוסטרי המשיך: "אני יודע שכל השחקנים שמזומנים לסגל מגיעים לכאן בגאווה ורצון לנצח. הדבר הכי חשוב הוא להראות את זה על הדשא, לדבר על הדשא ולהראות את האחדות ואת הגאווה שלנו. המשימה שלנו במוקדמות המונדיאל ברורה".
6 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"כששחקן מזומן הוא חלק מהנבחרת, ללא קשר למוצא שלו". וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
עוד אמר רוטנשטיינר: "חשוב להבהיר את כל הפרטים לגבי מונס דאבור. אין שום חילוקי דעות ביני ובין ההתאחדות. זה היה תהליך טוב מאוד. למדתי הרבה מאוד על חילוקי הדעות במדינה בזמן מבצע שומר החומות. אני קיבלתי תמיכה של 100 אחוז מצד ההתאחדות, אנחנו לא מסתכלים על טעויות העבר ומעדיפים להסתכל קדימה, ורוצים לראות אותו מציג יכולת טובה על המגרש".
"אנו חייבים להיות מרוכזים במשחק הראשון מול איי פארו כדי להגיע למשחק מול אוסטריה בעמדה טובה. המטרה הראשונית שלנו היא להשיג שלוש נקודות מול איי פארו. אנחנו לא צריכים לחשוב על כמה נקודות אנחנו צריכים להשיג בשלושת המשחקים. יש משחק מאתגר מול איי פארו. כל שחקן יצטרך לתת יותר אם אנחנו רוצים לצאת מהשבוע הזה בצורה טובה ולהצליח גם מול אוסטריה ודנמרק".
"החלטנו שאריאל הרוש ישוב לסגל כי הוא משחק טוב בהפועל ב"ש ובחנו גם את היכולת של דניאל פרץ במכבי ת"א, אבל אנחנו מעדיפים לבחון את היכולת הזו לאורך זמן יותר ארוך ולתת לו הזדמנות להוכיח את עצמו".
"יש לנו שתי בעיות בחלק האחורי. חאתם אל-חמיד לא כשיר לחלוטין, אבל מראה את המחויבות שלו ואת הגישה המקצוענית שלו. הוא רוצה לעזור ולכן זומן. עופרי ארד בדיוק חזר לכשירות, אבל כדי ללכת על בטוח החלטנו לזמן עוד שחקן או שניים בהגנה. אורי דהן למשל".
6 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"קיבלתי תמיכה של 100 אחוז מצד ההתאחדות". וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
"הקישור שלנו מאוד דומה ואין כמעט אימונים עד המשחק ולכן אני לא יכול לזמן הרבה שחקנים חדשים שילמדו את כל השיטה שלנו. אבל החלטתי לזמן שחקן אחד שהייתה לו עונה מדהימה, עומר אצילי, אני חושב שיש לו מקום בסגל, בטח אחרי הדברים שאמרתי בתחילת מסיבת העיתונאים.
"ליאור רפאלוב הוא שחקן נהדר ואני מכבד את הקריירה שלו, אבל יש לי הרבה שחקנים נהדרים, בעיקר בעמדה שלו. רציתי לזמן אותו לשיחה, אבל הוא היה בדיוק במעבר בין קבוצות. הדלת שלי תמיד פתוחה. רציתי לזמן אותו, וזה מראה שאין לי שום בעיה איתו".
"התקשרתי לעומר (אצילי), נראה לי שהוא הופתע שהתקשרתי אליו. הוא בחר לחזור לנבחרת ולהתחיל מחדש. הוא יכול שחקן מפתח בנבחרת, אבל זה תהליך. הוא יצטרך להראות את המקסימום שלו כשהוא על הדשא. את ההזדמנויות הוא יקבל".
פורסם לראשונה: 10:41, 27.08.21