מכבי חיפה דרסה אתמול את אפולון לימסול בסמי עופר (0:4) והיא עם רגל וחצי בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות. החבורה של ברק בכר רקדה על המגרש מול הקפריסאים והפכה את משחק הגומלין בשבוע הבא לפורמלי בלבד.
בכלל, השליטה של הירוקים הייתה מוחלטת. חיפה הניעה כדור באין מפריע, ניטרלה את האורחים שכלל לא איימו על שערו של ג'וש כהן ואם לומר את האמת, זה הרגיש לא כוחות. אמנם זו רק המחצית הראשונה, אך הירוקים עשו צעד חשוב מאוד לעבר הפלייאוף והם רחוקים שלושה משחקים מחלום שלב הבתים בצ'מפיונס.
3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
בלתי ניתנים לעצירה. שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

רוקדים עם כוכבים

דולב חזיזה, בעוד משחק גדול, היה אחראי לשער הראשון (עצמי של מת'יו פייברנס) ולהט על הדשא. חזיזה עשה ככל העולה על רוחו וחילק כדורים לחבריו בלי סוף. נראה כי הביטחון שלו עלה והוא היה בלתי ניתן לעצירה. עלי מוחמד, עם צמד שערים (הראשונים שלו במדים הירוקים) הוא כבר לא רק האיש לעצור את כל מי שמתקרב במרכז המגרש. נראה כי הוא לא חושש לעלות קדימה, לאיים על השער והקהל הירוק הרעיד את סמי עופר בדקה ה-74, כשבכר החליט לתת סטנדינג אוביישן ל"גרזן" שלו.

הלו, איפה אתה פה?

אחרי החמצת הפנדל מול באר-שבע באלוף האלופים, פרנצדי פיירו ספג אש. והנה, חלוץ הרכש היקר בתולדות המועדון ממשיך לפרוע שטרות. אתמול, משחק שני ברציפות, פיירו כבש (עם הראש) והקהל הירוק פשוט מאוהב בו. מעבר לשער, פיירו מוכיח כמה הוא מלחיץ את הגנת היריבה. הוא משך אליו ארבעה שחקנים בשער השני של מוחמד והיו לו במהלך המשחק פריצות אדירות שהשאירו אבק להגנת לימסול. פיירו מתגלה כעוד בומבה של בכר, חיית רחבה אמיתית, חלוץ חזק ועוצמתי - בדיוק מה שהיה חסר לו בפאזל.
3 צפייה בגלריה
פיירו
פיירו
הקהל הירוק מאוהב בו. פיירו
(צילום: עוז מועלם)

המבצר הירוק

אין ספק כי יש הרבה אצטדיונים ביתיים, אבל מכבי חיפה יכולה להיות הרבה יותר מגאה, ובטוחה במבצר שיש לה: סמי עופר. כל קבוצה שתגיע לאצטדיון הכי מרשים בישראל תתקשה, האקוסטיקה המדהימה, הקהל שדוחף 90 דקות בלי הפסקה פשוט אדיר. וכמובן האווירה שגורמת לשחקנים בירוק לא להוריד רגל מהגז לשנייה תעשה חיים קשים לכל קבוצה שתגיע. אתמול הקהל הירוק, בעוד תצוגת עידוד נדירה, הוכיח כמה הוא דוחף את השחקנים ומכניס בהם טירוף.

בלגרד על הקו

נכון שיש עוד מחצית ביום שלישי הבא, אבל על פי יחסי הכוחות זה יחשב לסנסציה אדירה אם המקדמה שהירוקים השיגו בארץ לא תספיק להם כדי לעלות לשלב הבא. חיפה עדיפה בכל פרמטר על הקפריסאים ונראית בדרך הבטוחה לפלייאוף. אם הירוקים ישלימו את המשימה בניקוסיה, הם יבטיחו לעצמם את הכרטיס לשלב הבתים בליגה האירופית והכנסה של עשרות מיליוני שקלים.
היריבה הבאה תהיה הכוכב האדום בלגרד, שמחצה אתמול 0:5 את פיוניק הארמנית במשחק הראשון. "השגנו עוד ניצחון ענק. הוכחנו שמכבי חיפה קבוצה גדולה, לא רק בליגת העל אלא גם באירופה", אמר גורם בחיפה. "נמשיך לבוא צנועים בתקווה להגשים את החלום, שהוא שלב הבתים של ליגת האלופות".
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
יכול כבר להתכונן לשלב הפלייאוף. בכר
(צילום: עוז מועלם)