התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
ההתרגשות מהניצחון המדהים של נבחרת ישראל על ברזיל ברבע גמר גביע העולם עד גיל 20 מסרבת לדעוך, אבל בצוות המקצועי של הנבחרת כבר מתחילים לחשוב על חצי הגמר הגדול ביום חמישי הקרוב. מאמן הנבחרת, אופיר חיים, דיבר הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים לקראת המשך הטורניר בארגנטינה, כשביום חמישי (20:30) תפגוש ישראל את המנצחת בין ארה"ב לאורוגוואי (הלילה בחצות).
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
בתקשורת העולמית התפעלו מהניצחון הסנסציוני של נבחרת ישראל על אחת המועמדות הבכירות לזכייה במונדיאליטו, ובפרט משער הניצחון המרהיב של דור תורג'מן בסיום סלאלום ברחבה.
2 צפייה בגלריה
חיים
חיים
"לא משנה לי מי תנצח הערב". אופיר חיים
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
"השחקנים מתנהלים ברמה הכי גבוהה שיש, יודעים לעשות את הסוויץ'. נכון שיש אופוריה והתרגשות, אבל נבוא מוכנים למשחק הבא", אמר חיים בפתיחת מסיבת העיתונאים. "אני חושב שהכדורגל הישראלי בהתקדמות טובה. אני לא מסתכל יותר מדי קדימה, יש לי חצי גמר בראש. אני לא חושב על אף תפקיד אחר בכדורגל, ומתרכז עכשיו רק בנבחרת עד גיל 20. חוץ מהבן שלי, אור, עוד שניים מהילדים שלי בדרך לפה. אני רוצה אותם לידי. זה מרגש אותי, אני מאושר מאוד".
על ההכנה לקראת חצי הגמר: "יש לנו את הצוות המקצועי והצוות הרפואי שיודע לאושש את השחקנים. הם אוכלים נכון וישנים בזמן. זו תחרות קשה מאוד אבל אני מאמין שנגיע נכונים. השחקנים האלה נותנים לי את הביטחון שאפשר לעשות הכול".
על היריבה בחצי גמר: "באמת לא משנה לי מי תנצח הערב. אלה שני סגנונות שונים, ונעשה את הכול מול מי שתעפיל".
על הקשר הקרוב עם שחקניו: "אני תמיד רוצה להיות בקשר קרוב עם השחקן, יותר קרוב ממאמנים אחרים, ואנחנו נפגשים גם אחרי האימונים. אני מאוד מאמין שמאמן צריך להכיר את השחקן מקרוב".
על הנבחרת הבוגרת: "אני בטוח שהנבחרת הבוגרת תגיע מוכנה למשחקים שלה. אני מדבר הרבה עם אלון (חזן), אנחנו חושבים בהרבה דברים אותו דבר. אחת המטרות שלי היא שמהנבחרת הזאת יצאו כמה שיותר שחקנים לבוגרת, זו בעצם המטרה הראשונה שלי. אני מאמין מאוד בשחקנים פה, וחושב שלפחות שישה מהם יכולים להשתלב בבוגרת".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
"ידענו שהטורניר יכול להביא לקפיצת מדרגה בקריירה". למקין
(צילום: Hector Vivas/Getty Images)
הקפטן איליי מדמון התייחס להחמצת הפנדל בהארכה מול ברזיל: "אחרי שריקת הסיום לא זכרתי בכלל שהחמצתי פנדל. הניצחון הזה השכיח כל דבר שהיה במשחק, והוא שווה את הכול. את הפנדל הבא בעזרת השם אבקיע". על המטרה של הנבחרת: "התחלנו במטרה לעלות לשמינית הגמר, אבל בחדרי חדרים רצינו להגיע הכי רחוק שאפשר".
הבלם סתיו למקין הוסיף: "קיבלנו תמיכה אדירה מהארץ ואנחנו לא מופתעים. אנחנו מעריכים מאוד את הקהל היהודי בארגנטינה שמגיע לתמוך בנו במשחקים. יש לנו עוד קיץ ארוך, אנחנו לא חושבים על העונה הבאה עכשיו. כל השחקנים באו לטורניר על דעת זה שהוא יכול להיות קפיצת מדרגה בקריירה, אבל כרגע אנחנו לא חושבים על העתיד".
השוער תומר צרפתי הוסיף: "מרגש לראות את הקהל היהודי שתומך בנו. אני מקווה שגם הצוותים המקצועיים בקבוצות בארץ רואים את המשחקים ויאמינו בנו יותר".