ההתקפה של בית"ר ירושלים הייתה בעונה שעברה הפורייה ביותר בליגת העל (52), אחרי שלוש הגדולות. זה היה חיבור של פעם בכמה שנים, וכל אחד משחקני ההתקפה מיצה את מלוא הפוטנציאל שלו. אלא שרגע לפני פתיחת העונה הבאה, עדיין לא ברור כיצד ייראה החלק הקדמי של יוסי אבוקסיס.
הבעיה של בית"ר, שמנעה ממנה להיכנס לפלייאוף העליון, הייתה שבמקרים רבים ההתקפה באה על חשבון משחק הגנה גרוע של הצהובים-שחורים, שספגו 58 שערים, הכי הרבה בליגה יחד עם מכבי נתניה. זו הסיבה שבקיץ הנוכחי הקבוצה החתימה בעיקר שחקני הגנה.
3 צפייה בגלריה
יון ניקולאסקו
יון ניקולאסקו
ברק אברמוב דורש עליו 1.25 מיליון אירו לפחות. ניקולאסקו
(צילום: עוז מועלם)
אבוקסיס ניפץ בעונה שעברה את תדמית המאמן ההגנתי עם משחק התקפי, שלפעמים אפילו היה מופקר, אבל עתה הוא נמצא בבעיה קשה בשל אובדן אפשרי של כמה אסים משמעותיים. דנילו אספרייה (17) ויון ניקולאסקו (15) כבשו יחד 32 שערים, ויחד עם עשרת הבישולים המשותפים שלהם היו להם 80 אחוזי השפעה על ביצועי הקבוצה כולה. אליהם צריך להוסיף את ירדן שועה, שבישל 16 פעמים בעונת השיא של הקריירה שלו.
אספרייה בן ה-34 החליט לעזוב, ובגלל שמדובר בעונת החוזה האחרונה שלו וההנחה כי לא יוכל לשחזר את עונת השיא בגילו המתקדם, בית"ר לא עמדה בדרכו, והוא נמכר תמורת 200 אלף דולר לצסק"א סופיה.
3 צפייה בגלריה
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
החליט לעזוב. אספרייה
(צילום: עוז מועלם)
מי שעוד רוצה לעזוב הוא ניקולאסקו (24), שנרכש בקיץ שעבר תמורת 90 אלף אירו בלבד אחרי שירד ליגה עם מכבי פ"ת. החלוץ נמצא בשיא הקריירה שלו, הוא כבש צמד במדי נבחרת מולדובה בניצחון על פולין והציג משחק טוב מאוד בסלוניקי ביום חמישי האחרון – אלא שהוא מתעקש ללכת, גם בגלל שאשתו לא רוצה לחזור ארצה.
לניקולאסקו אין סעיף יציאה ושני המועדונים הרציניים ביותר שהתעניינו בו היו אלופת פולין ראקוב, שהציעה קצת יותר ממיליון אירו, והרנביין ההולנדית שהייתה מוכנה לשלם קצת פחות – אלא שברק אברמוב דורש 1.25 מיליון אירו לפחות. הפולנים כבר הודיעו שהם ירדו ממנו, ואילו ההולנדים ניתקו קשר בשבועיים האחרונים אחרי שכבר סיכמו עם השחקן על שכרו, 300 אלף אירו לעונה, פי שניים ממה שהוא מקבל בירושלים. אם העסקה עם ההולנדים לא תצא לפועל, בית"ר תנסה להציע לו הארכת חוזה עם שדרוג בשכר וסעיף יציאה, אבל לא נראה שהמולדבי יסכים, כיוון שבקיץ הבא הוא יהיה חופשי. הוא ישחק ביום חמישי בגומלין נגד פאוק, אבל אחר כך כנראה כבר לא יעמוד לרשותו של אבוקסיס.
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
נמצא בבעיה קשה. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)

ורק שועה נשאר

גם שועה הצהיר כי הוא רוצה לעזוב את הקבוצה, אבל במקרה שלו, למרות ניסיונות לשדך אותו למכבי ת"א, הוא יישאר בבית וגן. מדובר בפצצה מתקתקת מבחינת אבוקסיס, שיצטרך להתנהל מול שחקן שהיה מעדיף להיות במקום אחר. גם מבחינתו מדובר בעונת חוזה אחרונה, ובבית"ר רוצים להאריך את חוזהו עם שכר משודרג, כרגע הוא מקבל 180 אלף יורו. בקטגוריית שחקני ההתקפה שרוצים ללכת נמצא גם טרזייה תומא, ואחרי המשחק מול פאוק ינסו להאריך גם את החוזה שלו.
אז מה נשאר לאבוקסיס? פרד פריידיי, שלדעת אנשי בית"ר איכותי יותר מניקולאסקו וחתום יותר מכל אחד אחר על הזכייה בגביע. הוא גם בעל השכר הגבוה במועדון, 250 אלף דולר. דור מיכה, שאבוקסיס הגדיר כמוסר הטוב בליגה, הוא מזמן מניה בירידה וגם לא פתח בסלוניקי. בבית"ר מבינים כי הם יצטרכו לחזק את החלק הקדמי, ובקרוב צפוי לנחות שחקן כנף שאמור לסגור את החור שהותיר אספרייה. גם במועדון יודעים כי יהיה קשה לשחזר הפגיעה המושלמת בזרים גם בעונה הבאה, ולכן נוסחת ההצלחה תהיה איזון בין כל המערכים.