במכבי חיפה לא רוצים לסיים את העונה האירופית: אחרי ההפסד במשחק 4:3 לפיורנטינה בהונגריה, הירוקים יתארחו הערב (19:45) בפירנצה למשחק הגומלין במסגרת שמינית גמר הקונפרנס-ליג.
מכבי חיפה מגיעה למפגש אחרי אכזבה צורבת בדמות שני הפסדים רצופים בכל המסגרות: המשחק הראשון מול הקבוצה האיטלקית הוכרע עמוק בתוספת הזמן (90+5), ולאחר מכן הפסידה האלופה לבני ריינה 2:1. מצד שני, דווקא המשחק הצמוד נגד פיורנטינה נותן לשחקנים את האמונה שהשד רחוק מלהיות נורא. קל וחומר, כשהיריבה מגיעה למשחק עם דאגות גדולות יותר בליגה, שם היא לא ניצחה בחמשת המשחקים האחרונים ונמצאת רק במקום השמיני.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה פיורנטינה
מכבי חיפה פיורנטינה
מאמינים. חלאילי מדלג על ההגנה האיטלקית
(צילום: REUTERS/Bernadett Szabo)
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה פיורנטינה
מכבי חיפה פיורנטינה
"היינו עדיפים בלא מעט דקות". הירוקים חוגגים שער במשחק הראשון נגד פיורנטינה
(צילום: REUTERS/Bernadett Szabo)
על פי דיווחים בתקשורת האיטלקית כוכבי הקבוצה ניקו גונזאלס, ג'אקומו בונבנטורה וארתור מלו אומנם צפויים להיות חלק מהסגל, אך לא יפתחו במשחק.
אבל גם אצל האלופה הישראלית לא שקט, אחרי ההפסד הכואב והמפתיע בתחילת השבוע לבני ריינה, שיחד עם החלטות בית הדין המשמעתי הגדיל את הפער מהמוליכה, מכבי ת"א לחמש נקודות. בשבוע הבא יתקיים דיון בערעור של מכבי חיפה, בעקבות הנקודה שהופחתה לה על "התפרעות האוהדים".
שון גולדברג צפוי לשוב להרכב של מסאי דגו, אחרי שהחלים וערך אימון מלא. למרות יכולת לא יציבה שהציג לאחרונה, נראה כי המאמן לא מוכן לוותר עליו. גם דניאל סונדגרן שהחמיץ את המשחק הראשון בגלל פציעה צפוי לשוב להרכב, בעוד ליאור רפאלוב ועלי מוחמד יעברו מבחן כשירות סמוך לפתיחת המשחק, לפני שתתקבל החלטה לגביהם.
מי שיחסרו בוודאות לירוקים במשחק נגד פיורנטינה הם שואו המורחק, דניל לסובוי הפצוע וליאור קאסה ותומר חמד שכלל אינם רשומים למשחקים באירופה. מי שנראה שצפויים לפתוח הם גוני נאור ועיליי פיינגולד, כאשר גם רמי גרשון בתמונת ההרכב.
"מדובר במשחק חוץ קשה במיוחד אך אנחנו מלאי אמונה ביכולת שלנו, אפשר לעבור את פיורנטינה", אמר גורם בקבוצה. "ראינו במשחק הראשון שהיינו עדיפים בלא מעט דקות. למרות הפיגור - אנחנו מלאי אמונה שזה אפשרי".
דבר נוסף שמעורר תקווה בקרב מכבי חיפה זה שהמשחק לא מעורר עניין גדול אצל היריבה, שנכון לעכשיו 4,000 אוהדים בלבד רכשו כרטיסים למשחק. מנגד, צפויים להגיע 1,000 אוהדים ירוקים לדחוף את הקבוצה הישראלית.