גורם רשמי ממכבי חיפה היה זה שפנה לאנשי נבחרת ישראל לפני מספר ימים על מנת לבחון האם דיא סבע צפוי לקבל זימון לסגל. זאת לאחר שסבע פנה כבר בשבוע שעבר לראשי האלופה והבהיר להם: "אני לא רוצה שיזמנו אותי". במועדון התקשרו לבכירים בהתאחדות וניסו לברר אם השחקן צפוי להיות חלק מהסגל לקראת המשחקים מול קוסובו ושווייץ במוקדמות היורו, מחשש שסירוב שלו יוביל להעמדתו לדין משמעתי.
השחקן הסביר את החלטתו לאנשי חיפה: "שיחקתי חצי שנה אדירה בטורקיה ולא באו לראות אותי אפילו פעם אחת, ואפילו לא שלחו אנליסט לראות מה קורה איתי. כששאלו את אלון חזן עליי במסיבת עיתונאים, הוא אמר משהו לא מדויק על התקופה שלי בסין. אכלתי את עצמי בטורקיה שלא זימנו אותי, אני אחד הלגיונרים הכי טובים ופתאום המציאו עליי סיפורים. כל עוד אלון חזן בנבחרת ישראל, אני לא רוצה להיות שם. הם ראו פתאום שאני במכבי חיפה, אז בגלל הקהל הגדול והתקשורת הם רוצים לזמן אותי? למרות זאת, אני לא סוגר את הדלת ואין לזה קשר ליחסי יהודים-ערבים".
3 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
עצבני. סבע
(צילום: ראובן שוורץ)
כלל לא בטוח אם סבע היה מוזמן לסגל הסופי, בטח שלא מקבל דקות משחק מהותיות ולא היה מיועד להרכב, אולם הסירוב שלו ימנע ממנו ככל הנראה להגיע למדים הלאומיים בעתיד.
בנבחרת אמרו בתגובה: "סבע נמצא על ידינו ראוי להיכלל בסגל הרחב, שממנו נבחר את 24 השחקנים למפגשים עם קוסובו ושווייץ, אלא שהשחקן העביר מסר ברור ואמין כי הוא מעדיף לא להיות בנבחרת. זו זכות גדולה להיות שחקן נבחרת ישראל ולעולם יהיו בה רק מי שרואים זאת כך".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
"לא סוגר את הדלת". סבע
(צילום: ראובן שוורץ)

חיים מפרשה לפרשה

כשיעמוד בשבת הבאה על הקווים בבלומפילד, במשחק נגד קוסובו שיפתח את קמפיין מוקדמות היורו, אלון חזן יציין בדיוק 11 חודשים לכניסתו לתפקיד המאמן הלאומי. מצד אחד, זו הייתה שנה של הצלחה מקצועית ועמידה ביעדים, אבל מאידך תקופה של סערות בלתי פוסקות סביב הזימונים, גם אם זה לא היה באחריותו הישירה, כשהפרשה הטרייה ביותר היא סירובו של דיא סבע לקבל זימון לנבחרת לקראת המשחקים הקרובים.
אין חוט מקשר בין האירועים האלה, אבל ההצטברות שלהם בוודאי לא תורמת לשקט בנבחרת, בטח שלא לתדמיתה. אם בעבר התנהלו ויכוחים מקצועיים סביב הזימונים - למה הוא בפנים וזה נשאר בחוץ - בחודשים האחרונים התנהלו דיונים בנושאים שלא קשורים לכדורגל.
3 צפייה בגלריה
חזן ובניון
חזן ובניון
עוד פרשה לאוסף. חזן ובניון
(צילום: עוז מועלם)
זה התחיל עם הפרישה של מונס דאבור מהנבחרת על רקע שריקות הבוז שספג מהקהל בעקבות הפוסט השנוי במחלוקת שפירסם לפני מבצע שומר החומות; אחר כך הייתה החזרה של עומר אצילי למדים הלאומיים למרות פרשת הכדורגלנים והקטינות והחלטתו שלא להופיע בפני בית הדין של ההתאחדות, מה שהוביל לפרישתו של מלך שערי ליגת העל מהמדים הלאומיים; והשיא היה פרשת ערן זהבי והחדר, עם הניסיונות הכושלים למיניהם להוריד אותו מהעץ.
הייתה גם מיני סערה סביב מוחמד אבו-פאני, שסומן על ידי חזן ויוסי בניון בשל התנהלותו כשהבין כי לא יפתח בליגת האומות נגד איסלנד, וזו הסיבה שהוא נשאר בחוץ גם הפעם. גם מול הקפטן ביברס נאתכו לא היה שקט עם הרמיזות שלו אחרי סיום משחקי הידידות נגד זמביה וקפריסין, והוא הסכים להגיע רק אחרי שיחות עם חזן. בכל מקרה, נראה כי המשחק הקרוב מול קוסובו יהיה האחרון שלו במדים הלאומיים.