מכות בטרנר: התגובות מהמהומה הגדולה
(צילום: ONE)
בעקבות המהומה האלימה בסיום המשחק בין הפועל באר-שבע למכבי חיפה והדו"ח החמור מצד המשקיף רונן הרשקו והשופט רועי ריינשרייבר, הגיש היום (רביעי) תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף כתב אישום חריג. בנוסף לשתי הקבוצות, רשף החליט להעמיד לדין 12 שחקנים בגין האירועים - שישה מכל קבוצה. הדיון אמור להיערך בחמישי ב-16:00 אחה"צ, אולם עשוי להידחות לבקשת הקבוצות. אם וכאשר, ידרוש תובע ההתאחדות כי המעורבים באירוע לא ישחקו ביום שני.
עוד על המהומה בטוטו-טרנר:
השחקנים שיעמדו לדין הם עבדולאי סק, בסאם זערורה, מאוויס צ'יבוטה, פרנצדי פיירו, סאן מנחם ועלי מוחמד ממכבי חיפה, ואילו מבאר-שבע מדובר במיגל ויטור, יוג'ין אנסה, שאפי סולימנוב, אדריאן פאון, שי אליאס ושגיב יחזקאל.
4 צפייה בגלריה
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
עבדולאיי סק עושה תנועה מגונה לקהל
עבדולאיי סק עושה תנועה מגונה לקהל
יעמוד לדין על התנועה המגונה. עבדולאיי סק
(צילום: עוז מועלם)
שר התרבות והספורט מיקי זוהר על התגרה: שתי הקבוצות צריכות להיענש
(צילום: ירון ברנר)
בכתב האישום נכתב: "מיד לאחר השריקה לסיומו של המשחק, החלה מהומה רבתי המגרש, שכללה עימותים, דחיפות וקללות. המהומה נמשכה דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום כאשר על המגרש נמצאים שחקני ובעלי תפקידים רבים משתי הקבוצות אשר לא היו אמורים להימצא כלל על המגרש".
הפועל באר-שבע תעמוד לדין בגין עבירות של התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות וגם בשל השלכת רימון עשן לעביר יציע אוהדי מכבי חיפה, השלכת חפצים ונהמות לעבר עבדולאי סק. מכבי חיפה תעמוד לדין גם בשל התפרעות אוהדים והשלכת חפצים מצדם לעבר יציע אוהדי היריבה.
במכבי חיפה יעמדו לדין עבדולאי סק בגין השתתפות בקטטה ובהתנהגות בלתי הולמת בעקבות האצבע המשלושת שהניף אל עבר האוהדים; בסאם זערורה, שהכה את פאון ואת סולימנוב, יעמוד לדין בגין פגיעה בשחקן יריבה בנסיבות מחמירות והפרת סדר; צ'יבוטה ומנחם יעמדו לדין על הפרת סדר; פיירו יעמוד לדין בגין השתתפות בקטטה; עלי מוחמד על הפרת סדר בעקבות עימות מילולי עם סולימנוב ותפיסה בחולצתו.
4 צפייה בגלריה
מהומה במנהרה בין השחקנים, הרוש מתעמת עם אבו פאני
מהומה במנהרה בין השחקנים, הרוש מתעמת עם אבו פאני
מהומה במנהרה בין השחקנים, אריאל הרוש מתעמת עם אבו פאני
(צילום: דניאל כהן)
4 צפייה בגלריה
מריאנו בריירו חוגג
מריאנו בריירו חוגג
מאוויס צ'יבוטה. יעמוד לדין על הפרת סדר
(צילום: עוז מועלם)
בהפועל באר-שבע יעמוד סולימנוב לדין בגין השתתפות בקטטה, הפרת סדר ופגיעה בשחקן יריבה בנסיבות מחמירות בעקבות הסטירה שנתן לדולב חזיזה; פאון יעמוד לדין על התנהגות בלתי הולמת, הפרת סדר ופגיעה בשחקן יריבה לאחר שדרך על רגלו של זערורה; ויטור יעמוד לדין על השתתפות בקטטה; אליאס על הפרת סדר בעקבות העימות המילולי עם מנחם וניסיון לפגיעה בזערורה; ויחזקאל יעמוד לדין על השתתפות בקטטה והפרת סדר. סולימנוב צפוי לשלם גם מחיר מקצועי: בבאר-שבע לא מתכוונים להשאיר אותו בעונה הבאה.
כפי שמעידים האישומים, במחלקה המשפטית של ההתאחדות רואים בחומרה רבה את האירועים, ובדיוק כמו הדו"ח החמור שהגיש אתמול על ידי רשף בשל אירועי משחק העלייה לליגה א' בין הפועל בועיינה לצעירי טמרה, כך גם יפעלו ביד קשה במקרה הזה. רשף מתכוון לדרוש עונש הפחתת שלוש נקודות לכל אחת מהקבוצות. אם תתקבל בקשתו, לעונש כזה תהיה השפעה מרחיקת לכת על מאבק האליפות: הוא ייפתח מחדש עבור מכבי ת"א, שבמקרה כזה תהיה רחוקה רק חמש נקודות מחיפה המוליכה, שאצלה תתארח במחזור הבא, כשנותרו עוד שלושה מחזורים לסיום העונה. בנוסף, הפער בין הצהובים לבאר-שבע יצטמצם לנקודה בלבד.
בהפועל באר שבע קיבלו בתדהמה את החלטת תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף בנוגע לזהות השחקנים שיעמדו לדין. גורם במועדון אמר: "אנחנו המומים מההחלטה להעמיד לדין את שגיב יחזקאל, יוג'ין אנסה ומיגל ויטור. הם באו להפריד ובסוף עומדים לדין ועוד בסעיף של השתתפות בקטטה? אנחנו מתקשים להבין את ההחלטה הזאת. אנשים מגיעים להפריד ואז מואשמים בהשתתפות בקטטה? זה כבר השיא".
גורם במכבי חיפה: "אנחנו מבינים את חומרת האירועים, אבל אסור שגורל האליפות ועונה שלמה יהיה על סמך רגע אחד. יש הרבה אשמים, נקווה שהעונשים יהיו הגיוניים".

הדו"ח החמור: "מאבטחת נפגעה מבקבוק שזרק ינון אליהו ממכבי חיפה"

על פי הדו"ח שהגיש השופט רועי ריינשרייבר, המהומה החלה לאחר שאנשי ספסל של באר-שבע פרצו למגרש בעקבות שער הניצחון של מריאנו בריירו. שאפי סולימנוב תפס בעורפו של שחקן הנוער של מכבי חיפה, בסאם זערורה (שכלל לא נרשם בטופס המשחק). זערורה סטר לו בתגובה, ולאחר מכן החלוץ הרוסי סטר לדולב חזיזה, שנראה מדמם. בנוסף, אדריאן פאון דרך על זערורה, שחבט בו בתגובה.
הניצחון בדקה ה-95' והתגרה שתוביל לעונשים: כרוז הפועל באר שבע ושלומי ברזל בריאיון
(צילום: ירון ברנר)
ריינשרייבר ציין שהיה אמור לרחיק את סולימנוב בכרטיס אדום, אך לא רצה להלהיט עוד יותר את האווירה בסיום ולכן לא עשה זאת. סולימנוב צפוי לקבל את העונש החמור ביותר, מכיוון שכבר הורחק העונה לארבעה משחקים.
באשר לעבדולאי סק, על פי הדו"ח אוהדי באר-שבע נהמו לו, והוא בתגובה הפנה אליהם אצבע משולשת. כמו כן, המשקיף ציין שמנהל האבטחה ניגש אליו וסיפר לו כי ינון אליהו זרק את הבקבוק שפגע במאבטחת, אך גם המשקיף וגם השופט לא ראו את המקרה. מנהל האבטחה אמר שבהמשך ישלח סרטון שמתעד את המקרה, אך בדו"ח לא צוין אם אכן נשלח סרטון כזה.