בהפועל באר-שבע קיוו לפתוח ברגל ימין את "שבוע בולגריה", אבל המפגש הראשון, במסגרתו "אירחה" את צ'רנו מורה בעיר לובץ' בסיבוב השני של מוקדמות הקונפרנס-ליג, הסתיים אתמול (חמישי) ב-0:0 מאכזב. את משחק הגומלין (חמישי, 20:30) תארח הקבוצה הבולגרית לא באצטדיונה הביתי שבעיר ורנה, אלא בזה של לודוגרץ שבעיר רזגראד.
לאחר התבוסה 3:0 למכבי חיפה בשבת במסגרת מפגש האירופאיות, אפשר לומר שבאר-שבע הראתה סימני התאוששות, אולם למרות שליטה בולטת במשחק, היא נעלה 90 דקות נוספות ללא שער זכות. בצד החיובי, כשההגנה איבדה ריכוז, אופיר מרציאנו היה שם לתקן, בעיקר עם הצלה גדולה בדקה ה-68 שמנעה מבוכה לפני הגומלין.
3 צפייה בגלריה
קוז'וך
קוז'וך
נקודות לשימור ולשיפור. קוז'וך
(צילום: יאיר שגיא)
יש לציין שבתחילת השבוע חששו מאוד בבאר-שבע שמרציאנו לא יוכל לקחת חלק בהתמודדות בשל פציעה שהובילה להחלפתו נגד חיפה, זאת בשל העובדה שניב אליאסי שוהה עם הנבחרת הצעירה (ובעצמו מנסה להתאושש מפציעה) במשחקים האולימפיים בפריז, ובבאר-שבע ניסו להימנע ככל שניתן משימוש בשוער השלישי בן גורדין. מאז הצטרף לבירת הנגב לפני שנה, המניות מרציאנו בצניחה, אך ההחלטה היכולת שהציג אתמול מעוררת אופטימיות להמשך הדרך.
לצד שני זרים שנכללו בסגל ולא שיחקו אתמול (אנטוניו ספר וארתור שושנאצ'ב), ואנדרה פוקו שכלל לא נרשם למשחקים ולא בתוכניות המקצועיות, באר שבע צפויה סוף-סוף לצרף בקרוב שחקן זר. למעשה מדובר בשחקן זר חדש-ישן, הקשר הזמבי קינגס קאנגווה ששייך לכוכב האדום בלגרד, שמנסה להיפטר ממנו.
3 צפייה בגלריה
שוער נבחרת ישראל בכדורגל אופיר מרציאנו
שוער נבחרת ישראל בכדורגל אופיר מרציאנו
מנע הפתעה. מרציאנו
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
יעשה פניית פרסה? קאנגווה
יעשה פניית פרסה? קאנגווה
יעשה פניית פרסה? קאנגווה
(האתר הרשמי של הכוכב האדום)
הקשר שיחק בקבוצת הנוער של הפועל באר-שבע, אך כשהגיע לגיל בוגרים, הקבוצה לא ממישה עליו את אופציית הרכישה (תמורת 50 אלף דולר). עכשיו היא צפויה לרכוש אותו עכשיו בעסקה שעלותה צפויה להגיע ליותר מפי 10 מאותו אופציה שלא מומשה. בין הצדדים נערכות שיחות כאשר באר-שבע והאלופה הסרבית עוד מנהלים משא ומתן על גובה הפיצוי. גם אם העסקה תיסגר בימים הקרובים, לא יוכל קאנגווה ליטול חלק בגומלין נגד צ'רנו מורה.
את הימים בין שני המשחקים בבולגריה יעבירו שחקני באר שבע בארץ, לאחר שבמועדון הוחלט שבתקופה זו עדיף לשחקנים לשהות כמה שיותר לצד בני משפחתם ובסביבתם הטבעית.
התגובות אחרי ה-1:1 בין ישראל למאלי בפתיחת הטורניר האולימפי
(צילום: עוז מועלם)