תשעה מאוהדי מכבי חיפה נעצרו אמש (שבת) בטדי בחשד להפרת סדר במשחק בין האלופה לבית"ר ירושלים, והועברו לחקירת משטרה. אוהדי הרוקים התלוננו על אלימות משטרתית קשה נגדם, בעוד שהמשטרה טענה שקומץ אוהדים השליך כיסאות וחפצים לעבר שוטרים שנפצעו בשל כך.
בתגובה לאירוע ולכניסת כוחות המשטרה ליציע האורחים, פירסם מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה הודעה הקוראת לחקור את התנהלות השוטרים במשחק וכינה את החלטת המפקדים במקום "אומללה, בגללה חזרו אוהדים לביתם מתוסכלים וחבולים פיזית ונפשית".
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה, אמש בטדי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"לא כך ציפינו לפתוח את השבוע", כתב עובדיה. "אמש בטדי נתקלנו שוב באירוע קשה מצד המשטרה המקומית. די. נמאס. אנחנו דורשים הסברים. מועדון כדורגל מכבי חיפה לא יהיה מוכן לקבל את המראות והעדויות שהיינו עדים להם אתמול. במשחק שהתנהל ללא דופי, עם תצוגת עידוד נהדרת ביציע של מכבי חיפה, ללא אבוקות וללא פירוטכניקה, בהתנהלות מופתית שלכם האוהדים, דווקא אז למרבה הצער ניתנה הוראה להכניס שוטרים ליציע, בגלל שלט מחאה, שלט שיש לגנותו, אך התגובה מצד המשטרה היתה חסרת אחריות וחסרת מידתיות".
"מדובר בהחלטה אומללה של מפקד כוח שיטור הפוגעת בכולנו", המשיך המנכ"ל. "אוהדי מכבי חיפה לא יחזרו יותר הביתה חבולים בגוף ובנפש. לא נקבל מצב בו מתקבלות עדויות של אוהדים, שחזרו משירות מילואים בעזה ויתלוננו כי הרגישו פלאשבקים מהמלחמה. היינו עדים בעבר לאירועי אלימות קשים באצטדיון הזה, הובטחו לנו הבטחות מסוימות ולא נראה כי קיים רצון אמיתי לקיימן. לכן, לצערנו הרב ומאחר שמדובר באירוע שחוזר על עצמו, אנחנו נאלצים להודיע כי המלצתנו הרשמית לאוהדינו תהיה לא להגיע לאצטדיון זה כל עוד האיום הזה מרחף מעל ראשנו".
עוד לפני ההודעה שלח עובדיה מכתב למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, בדרישה לבצע תחקיר מלא של האירוע. "בשום מצב ובשום צורה משחק כדורגל לא אמור להסתיים כפי שהסתיים אמש. אני קורא לחברי המנהלים את הכדורגל בישראל, להשמיע את קולם".
בעקבות האירועים אתמול, נמסר ממשטרת ישראל: "לקראת סיום המשחק, הבחינו כוחות המשטרה כי ביציע אוהדי הקבוצה האורחת מונף פעם אחר פעם שלט בגנות שוטרים המשווה אותם לחזירים. לאחר שזה הונף שוב ושוב, פעלו שוטרים להסרת השלט ובתוך כך, הותקפו ביציע האוהדים על ידי קומץ אלים תוך יריקות והשלכת כיסאות וחפצים לעברם של השוטרים".