אייטור קראנקה חיפש כל דרך כדי להישאר במכבי ת"א – פרסם ברשתות החברתיות תמונה לצד מנהל הקבוצה יואב זיו מהמקום המיועד לאירוח מחנה האימונים, סיפר פעמים רבות כי הוא מכין את הקבוצה לקראת העונה הבאה - אולם מאחורי הקלעים נטען בסביבתו כי נוהלו מולו מגעים להסדרת פיצוי לסיום תפקידו.
עונת המשחקים הסתיימה כבר לפני למעלה מחודש, שחקני הקבוצה יחזרו מחר לאימונים רשמיים, אבל במכבי ת"א שוב לוקחים את הזמן, ועם התנהלות שכזו, אין זה פלא שהמועדון רואה את גבה של מכבי חיפה כבר שלוש שנים ובשתי העונות החולפות גם את זה של באר-שבע. "עוד קיץ שמתחילים בלי מאמן ואנחנו עוד שנייה ביולי, גם אם יש מאמן עכשיו, למה משכו את זה עד לאימון הפתיחה בזמן שבמכבי חיפה ובבאר-שבע יש כבר קבוצה מסודרת?", תהו הבוקר שחקנים.
3 צפייה בגלריה
קראנקה
קראנקה
עלות הפרידה מקראנקה והצוות: 4 מיליון שקל
(צילום: עוז מועלם )
3 צפייה בגלריה
מאמן מ.ס אשדוד רן בן שמעון
מאמן מ.ס אשדוד רן בן שמעון
הישראלי היחיד ששמו עלה כאופציה. בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
המנכ"ל בן מנספורד מנהל למעשה את המועדון גם מקצועית מאז כניסתו הרשמית לתפקיד לפני כחודש, כולל החתמות שחקנים ומגעים עם כאלה, וזה קרה מתוך ידיעה ברורה מבחינתו שקראנקה לא נשאר ושהוא צריך לנהל את המועדון עד לבחירת המאמן הבא. הפרידה מקראנקה עלתה למכבי ת"א כ-4 מיליון שקל, מאחר ולא מדובר רק בהתרת חוזהו, אלא גם באלה של הצוות המסייע שלו, וזאת לאחר שהוא החליף את ולדימיר איביץ' רק לפני פחות מחצי שנה.
המאמן הבא כבר נבחר ואחרי שיוצג בהמשך השבוע, הוא ייצא עם הקבוצה למחנה האימונים בספרד. נראה כי האופציה של מאמן זר - הברירה הטבעית בקריית שלום בעידן מיץ' גולדהאר - היא המובילה, כשהישראלי היחיד ששמו עלה כאפשרות הוא רן בן-שמעון. השם המוביל נכון להיום הוא של שחקן העבר והאגדה האירית, רובי קין (42), שבשנה החולפת נטל חלק בצוות המקצועי של לידס יונייטד. כשחקן לבש בין היתר את מדי טוטנהאם, ליברפול, סלטיק, ווסטהאם ואסטון וילה. קריירת האימון שלו החלה לפני חמש שנים במהלכה שימש בעיקר כעוזר בנבחרת אירלנד, במידלסבורו וכאמור, בלידס.
3 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
מכבי ת"א תחפש לו מחליף? פרץ
(צילום: באדיבות אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
המאמן, כשימונה, יצטרך להתמודד תחילה עם נושא דניאל פרץ, שמחוזר מצד קבוצות באירופה לאור תצוגת השוערות שלו במשחק של הנבחרת הצעירה מול גרמניה במסגרת אליפות אירופה.
במכבי רוצים לראות מאמן מוכר על הקווים, כמו גם את ג'ורדי קרויף, שעזב לאחרונה את ברצלונה אחרי שנתיים כמנהל מקצועי, אולם ההולנדי הבהיר כי ברצונו לחזור לאמן, ושהייתו בארץ בימים האחרונים קשורה לחברתו לחיים המתגוררת בראשל"צ. פאולו סוזה, שהוביל את מכבי ת"א לאליפות בעונת 2013/14, אמנם חתם בפברואר האחרון בסלרניטנה האיטלקית וקיבל חוזה לשנתיים נוספות מאחר שהשאיר אותה בליגה, אולם מחזיק בסעיף שחרור של מיליון אירו.
בתוך נודע כי בקבוצה מנהלים מגעים לצירופו של הקשר קני סייף (29) שרשם בעונה שחלפה 32 הופעות במדי נפטצ'י באקו מהליגה האזרית, כבש ארבעה שערים ובישל 11.